4 فایده نخود سبز را بشناسید
کد خبر: ۲۰۹۵۰۵
تاریخ انتشار: 2021 April 20    -    ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
نخود سبز، یکی از سبزیجات بهاری است که منبع غنی از فیبرها و آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود. گرچه می‌توان همیشه از کنسرو نخودسبز استفاده کرد اما بهار فرصت مناسبی برای لذت بردن از طعم تازه آن است.
در ادامه این مطلب، به 4 مورد از خواص اصلی این سبزی پرداخته ایم که به ترتیب عبارتند از:
4 فایده نخود سبز را بشناسید
 
1. بهبود عملکرد گوارش بدن
 
نخود سبز منبع غنی فیبرهاست و 100 گرم آن حدود یک چهارم نیاز روزانه بدن را تامین می‌کند. فیبرها حرکات روده‌ها را تحریک و در نتیجه از بروز یبوست پیشگیری می‌کنند. این ترکیبات غذایی همچنین با حفظ باکتری‌های مفید روده در تعادل فلور روده‌ای موثر هستند.
 
 
2. افزایش احساس سیری
 
نخود سبزتقریبا سه برابر بیشتر از دیگر سبزیجات پروتئین دارد. همچنین، گرچه نشاسته بالایی دارد اما شاخص گلیسمی آن پایین است. در نتیجه بدون اینکه قند خون را بالا ببرد، بدن را مدت طولانی‌تری در حالت سیری نگه می دارد.
 
 
3. تقویت بینایی
 
لوتئین و زیگزانتین دو ترکیب رنگدانه‌ای ماکولای شبکیه هستند که به‌طور طبیعی از چشم در برابر امواج فرابنفش خورشید محافظت می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه خوراکی‌های سرشار از این دو ماده مانند نخود سبز در پیشگیری از استحاله ماکولای چشم موثر است.
 
 
4. مقابله با آسیب های رادیکال‌های آزاد
 
نخود سبز منبع غنی از بتاکاروتن و منگنز است که 100 گرم آن 13 تا 16 درصد نیاز روزانه بدن را تامین می‌کند. این دو ماده خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی دارند و از بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.
 
 
منبع: هفته نامه سلامت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار