نیوزیلند دخانیات را تا سال ۲۰۲۵ ممنوع می کند
کد خبر: ۲۰۹۴۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 April 20    -    ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
 دولت نیوزیلند در نظر دارد با هدف تحقق آینده‌ای بدون دخانیات تا سال ۲۰۲۵، مصرف دخانیات را برای نسل جدید این کشور ممنوع کند.
 دولت نیوزیلند در نظر دارد با هدف تحقق آینده‌ای بدون دخانیات تا سال ۲۰۲۵، مصرف دخانیات را برای نسل جدید این کشور ممنوع کند.
 
به نقل از خبرگزاری « زی‌نیوز » نیوزیلند، دولت این کشور اقدامات جدیدی را با هدف آینده‌ای بدون دخانیات تا سال ۲۰۲۵ اتخاذ کرده است.
 
برپایه این گزارش، افزایش سن قانونی مصرف سیگار و همچنین ممنوعیت فروش دخانیات برای متولدین ۲۰۰۴ به بعد از جمله اقداماتی است که دولت نیوزیلند در دستور کار دارد.
 
نیوزیلند دخانیات را تا سال ۲۰۲۵ ممنوع می کند
 
این اقدام دولت نیوزیلند مصرف سیگار را به شکلی موثر برای نسل جدید غیرقانونی خواهد کرد. همچنین کاهش قابل ملاحظه نیکوتین در دخانیات و افزایش قیمت آن می تواند دولت این کشور را برای نیل به این هدف یاری رساند.
از طرفی منتقدان این طرح از جمله احزاب سیاسی راستگرای نیوزیلند معتقدند کاهش میزان نیکوتین در محصولات دخانیاتی منجر به مصرف بیشتر در افراد می شود. این افراد همچنین درباره پیامدهای قاچاق دخانیات و جرائم مرتبط با آن هشدار داده اند.
 
دکتر « عایشه ورال » معاون وزیر بهداشت با اعلام این تغییرات گفت: « ما به رویکردی تازه نیاز داریم. حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نیوزلندی سالانه بر اثر مصرف دخانیات جان خود را از دست می‌دهند. ما نیاز به سرعت بخشیدن برای رسیدن به آینده ای بدون دخانیات هستیم و با وضعیت فعلی به جایی نخواهیم رسید .»
 
«لوسی ال وود» مدیر اجرایی جامعه سرطانی نیوزیلند در بیانیه ای گفت: « پیشنهادات ارائه شده مورد موافقت تعدادی از سازمان های بهداشتی دولتی قرار گرفته است. تنباکو یکی از مضرترین تولیدات مصرفی در تاریخ است و باید کنار گذاشته شود. » وی در ادامه گفت تعداد فروشندگان دخانیات در جوامع کم درآمد چهار برابر بیشتر است .
 
براساس گزارش های منتشر شده ،سیگار علت یک چهارم از مرگ بیماران سرطانی در این کشور است .حدود ۵۰۰ هزار نفر در نیوزیلند دخانیات مصرف می کنند که زنان "مانوری "۳۰ درصد از مصرف روزانه سیگار را به خود اختصاص می دهند.
 
مائوری‌ها، قومی از تبار پلی‌نزی هستند که در سده دهم میلادی از جزایر گرمسیر و استوایی اقیانوس آرام به جزایر معتدل نیوزیلند کوچ کردند و تمدن مائوری را بنا نهادند. جمعیت این قوم در سال ۲۰۰۷ حدود ۶۰۰ هزار تن برآورده شده‌است.
ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
0
حالا بیا یه زن رو بزار رئیس.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار