حتی در صورت سابقه ابتلا به کرونا باز هم واکسن بزنید
کد خبر: ۲۰۹۴۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 April 19    -    ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
پژوهشگران در پی مطالعات جدید خود اعلام کردند افراد جوان بازمانده از کرونا باید مراقب باشند زیرا ابتلای به این بیماری باعث پیشگیری از ابتلای مجدد نمی شود. بر این اساس توصیه می شود این افراد حتی با وجود آنتی بادی، باید برای واکسیناسیون اقدام کنند.
 ویروس کرونا طی روزهای گذشته بار دیگر در گوشه و کنار جهان طغیان کرده است و این بار، جوانان بیشتری به این بیماری مبتلا می شوند. به گفته کارشناسان پزشکی، بسیاری از بیماران در حال حاضر بین گروه سنی ۲۰ تا ۴۵ سال بوده و این بار حتی کودکان نیز در امان نیستند. 
بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، جوانان با وجود عفونت قبلی و سابقه ابتلا به کرونا، احتمالاً دوباره به این بیماری مبتلا می شوند و ممکن است آن را به دیگران منتقل کنند. به گفته پژوهشگران، حتی پس از عفونت قبلی و وجود آنتی بادی، واکسیناسیون برای تقویت پاسخ های ایمنی، جلوگیری از عفونت مجدد و کاهش انتقال ویروس هنوز لازم است. بنابراین، برای جوانان مهم است که واکسن را تا جایی که ممکن است، استفاده کنند. 
 
به گفته محققان دانشکده پزشکی Icahn در ایالات متحده آمریکا، ایمنی کامل از ویروس کرونا به واسطه عفونت گذشته تضمین نمی شود. از این رو، برای کسانی که از این بیماری بهبود یافته اند، واکسیناسیون هایی که محافظت بیشتری ایجاد می کنند، توصیه می شود. در این مطالعه، محققان ۲ هزار و ۳۴۶ سرباز جوان را از ارتش تفنگداران ایالات متحده آمریکا مورد بررسی قرار دادند. در بین همه شرکت کنندگان، ۱۸۹ نفر قبلا به کرونا مبتلا شده و دارای آنتی بادی بودند و ۲ هزار و ۲۴۷ نفر نیز هیچگاه به این ویروس مبتلا نشده بودند. 
 
بررسی های بعدی نشان داد امکان بروز عفونت مجدد در بسیاری از بیماران بهبود یافته، دیده می شود. در حقیقت در طول این مطالعات در میان شرکت کنندگانی که قبلا به کرونا مبتلا شده بودند، ۱۹ نفر معادل ده درصد مجددا به این بیماری مبتلا شده و ۱۰۷۹ نفر برابر با ۴۸ درصد از افرادی گروه دیگر که هیچگاه سابقه ابتلا نداشتند در طول مطالعات با ویروس کرونا درگیر شده و نتایج به دست آمده نشان می دهد امکان ابتلای مجدد به کرونا کاملا محتمل بوده و میزان آنتی بادی ساخته شده در بدن افراد برای ایجاد مصونیت از بیمار شدن مجدد این افراد، کافی نیست.
 
البته نکته قابل توجه در مطالعات فوق، کشف این حقیقت بود که بار ویروسی افراد دارای سابقه ابتلا به کرونا، در صورت ابتلای مجدد، ده برابر کمتر است. این میزان اگرچه باعث کاهش شدت بیماری می شود اما هنوز برای انتقال بیماری به سایر افراد کفایت می کند. محققان در خاتمه اعلام کردند که این موضوع نیاز به بررسی های بیشتر و دقیق تری دارد.
 
 شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی  The Lancet Respiratory Medicine  منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
SHERVIN
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
اگر گیرمون بیاد چشم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار