برای انتخاب آموزشگاه مناسب برای کلاس آواز از کجا شروع کنیم؟
کد خبر: ۲۰۹۳۴۹
تاریخ انتشار: 2021 April 18    -    ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸

برای انتخاب آموزشگاه مناسب برای کلاس آواز از کجا شروع کنیم؟

نکته مهم و قابل تامل روی سازدهنی این است که همه این توانایی را در قالب یک ساز جمع و جور و قابل حمل فراهم آورده و این خود باعث گردیده تا نوازنده برای نواختن و تمرین روی ساز محدود به محل یا مکان خاصی نباشد در حقیقت با انتخاب سازدهنی شما سازی دارید که در همه جا کنار شما است در منزل یا محل کار یا حتی در اتومبیل خود وقتی پشت چراغ قرمز منتظر هستید و ...

از این ها که بگذریم آموزش سازدهنی مقوله مهمی است و برای علاقمندان گاهی پرسش بوجود می آورد که آیا یادگیری سازدهنی سخت است ؟ و یا به مهارت یا پیش نیاز خاصی نیاز دارد یا نه ؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که آموزش سازدهنی اگر به صورت اصولی و صحیح انجام گردد نه تنها سخت نیست بلکه دوره ای بسیار شیرین و جذاب خواهد داشت.

آموزشگاه مناسب برای کلاس ساز دهنی کجاست ؟

آموزشگاه منظومه در این مورد اقدام به طراحی دوره ای خاص کرده است که آموزش این ساز را بسیار آسان و راحت نموده به شکلی که با اختصاص مدت زمانی کوتاه و به راحتی قادر خواهید بود یک نوازنده خوب سازدهنی شوید. در کلاس سازدهنی ما تاکید بر آموزش آسان داریم تا همگان و با هر سطحی بتوانند به خوبی نوازندگی سازدهنی را بیاموزند. از این رو است که در کلاس سازدهنی ما همه مواردی را که شما نیاز دارید تا بتوانید آسان و راحت یک نوازنده حرفه ای شوید فراهم آورده ایم. در گام نخست ما کلاس های سازدهنی را برای همه سطوح مبتدی تا پیشرفته و از صفر تا صد برنامه ریزی کرده ایم تا علاقمندان بتوانند بدون نیاز به هیچ گونه پیش نیاز یا سابقه خاصی در موسیقی ، نوازندگی را بیاموزند.

نکته بسیار مهمی که ما به آن توجه کرده ایم این است که آموزش موسیقی در هر بخش یا سطحی نباید خیلی پیچیده و دشوار باشد چرا که موسیقی از زیبا ترین نمود های هنر و احساسات ما است و اگر قرار باشد به آن مانند یک کلاس خشک آموزشی بنگریم دیگر موسیقی ما روحی نخواهد داشت.

یکی دیگر از ویژگی های این کلاس آموزش تخصصی سازدهنی در همه سبک های نوازندگی است سازدهنی سازی است که قابلیت اجرای سبک های مختلف از جمله پاپ ، کلاسیک ، جز ، بلوز و یا حتی قطعات ایرانی را دارد. هر کدام از سبک های سازدهنی هم نکات ، شیوه نوازندگی و تکنیک های مختص به خود را دارند. گاهی در آموزش های مختلف شاهد آن هستیم که همه هنرجویان به یک شیوه و سبک خاص آموزش داده می شوند و این اصلا صحیح نیست کلاس های سازدهنی در آموزشگاه منظومه برای همه سبک های موجود برنامه ریزی شده که با توجه به علاقه هنرجویان در هر بخش کار می شود.

برای انتخاب آموزشگاه مناسب برای کلاس آواز از کجا شروع کنیم؟

برای شرکت در کلاس آواز محدودیتی وجود دارد ؟

آواز را بایستی از مقوله های بسیار مهم در زندگی انسان ها بدانیم که به شکل های مختلف باعث تخلیه انرژی می شود و می توانیم به کمک آن ابراز احساسات گوناگون در برابر موقعیت های مختلف را از خود نشان دهیم. از این رو آواز در همه جای روزمرگی ما وجود دارد شاید در جایی که کلمات قدرت بیان ندارند و یا در جایی که از روی خوشحالی نیاز به زمزمه ای شاد داریم و یا حتی زمانی که غمگینی خود را نمی توانیم به راحتی بروز دهیم. همه این موارد باعث شده تا آواز خواندن برای همه ما لذت بخش باشد ولی آیا همه می توانند آواز بخوانند ؟

در واقع اگر شما نیاز اولیه آواز را که همان صدا است داشته باشید قطعا می توانید اصول خوانندگی را بیاموزید و از آن استفاده نمایید. شاید برای برخی این سوال بوجود بیاید که تفاوت های صدایی افراد چه می شود و این دقیقا همان نقطه ای است که زیبایی دنیای آواز خود را نشان می دهد و آن تفاوت صداهای مختلف است که باعث بروز تنوع در صدای خوانندگان مختلف و زیبایی بیشتر خوانندگی می شود چرا که اگر قرار بود همه صداها به یک شکل باشد آنوقت دیگر زیبایی نداشت. صدای هر شخص منحصر به فرد و مانند یک ساز زیبا است ولی این فقط یک خمیر مایه اولیه است و باید پرورش پیدا کند تا بتواند تبدیل به یک صدای درست و اصولی گردد.

این اتفاق نمی افتد مگر با کمک یک استاد مجرب و متبحر که بتوانند قابلیت های شما را تقویت کرده و صدای شما را پخته گرداند به علاوه یک برنامه زمان بندی شده و مشخص که همه اصول و تکنیک های خواندن در آن لحاظ شده باشد. در آموزشگاه موسیقی منظومه ما این امکان را در غالب یک پکیج ویژه برای شما در نظر گرفته ایم. در کلاس آواز اصولی مشخص گردیده که به شکل یک برنامه مدون پیش می رود.

نخستین مورد در این مقوله همان طور که بیان کردیم این است که تفاوت صدا ها بسیار زیاد است و همچنین موارد قوت و ضعف نیز در هر شخص با شخص دیگر بسیار فرق دارد به همین دلیل ما کلاسهای اواز را کاملا به صورت تک نفره و خصوصی برنامه ریزی می کنیم تا اصل تفاوت های فردی رعایت گردد. همچنین در کلاس ها یک برنامه از پیش تعیین شده و یکنواخت وجود ندارد چرا که قصد این نیست که همه به یک شکل پیش بروند بلکه برنامه کلاس هر شخص بر اساس توانایی و استعداد و همین طور نقات قوت و ضعف خود او طرح ریزی می گردد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار