این داروی آنفولانزا از گسترش ویروس کرونا در ریه جلوگیری می کند
کد خبر: ۲۰۹۳۳۹
تاریخ انتشار: 2021 April 18    -    ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
دانشمندان موسسه ملی بهداشت آمریکا و دانشگاه پلیموث موفق به کشف دارویی شدند که به دلیل خاصیت ضد ویروسی می‌تواند از گسترش ویروس کرونا در ریه جلوگیری کند.
بر اساس تحقیقات جدید، یک داروی ضد ویروسی تجربی می‌تواند به میزان قابل توجهی سطح ویروس ایجاد کننده کووید-۱۹ و آسیب آن را در ریه‌ها کاهش دهد.
 
دانشمندان موسسه ملی بهداشت آمریکا (NIH) و دانشگاه پلیموث دریافتند که MK-۴۴۸۲ - که در ابتدا برای درمان آنفلوآنزا ساخته شده بود، در صورت تامین تا ۱۲ ساعت قبل یا ۱۲ ساعت پس از آلودگی به ویروس کرونا موثر است.
 
این مقاله نشان می‌دهد درمان با MK-۴۴۸۲ می‌تواند احتمال قرار گرفتن در معرض سارس-کووید ۲ را کاهش دهد و ممکن است برای درمان عفونت ایجاد شده با آن، به تنهایی یا در ترکیب با سایر عوامل استفاده شود.
 
این دارو در حال حاضر تحت آزمایش‌های بالینی انسانی است، اما محققان می‌گویند توانایی آن از طریق استفاده به صورت خوراکی می‌تواند پیشرفت قابل توجهی در مورد دارو‌های ضد ویروسی موجود باشد که برای درمان کووید-۱۹ استفاده می‌شوند. به عنوان مثال رمدسیویر قبلا توسط اداره غذا و داروی آمریکا تایید شده است، اما باید به صورت داخل وریدی ارائه شود، استفاده از آن در درجه اول و در مراحل بعدی بیماری فقط به آزمایش‌های بالینی محدود می‌شود.
 
این تحقیق در آزمایشگاه‌های راکی کوه، بخشی از انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی NIH در همیلتون، مونتانا انجام شده است و دکتر مایکل جارویس، دانشیار ویروس شناسی و ایمونولوژی در دانشگاه پلیموث و محقق مهمان در NIH، نویسنده ارشد این مطالعه است. او در زمینه تولید واکسن‌هایی که برای جلوگیری از انتقال عفونت از حیوانات به انسان طراحی شده‌اند، مهارت دارد و همچنین در تلاش بوده است تا از فناوری جدید پلتفرم واکسن برای جلوگیری از ظهور مشترک ویروس کرونا میان انسان و حیوان در آینده استفاده کند.
 
دکتر جارویس در مورد تحقیق فوق می‌گوید: بر خلاف واکسن‌ها، ما واقعا دارو‌های موثر زیادی در برابر ویروس کرونا نداریم. این یک نتیجه جالب است که MK-۴۴۸۲ را به عنوان یک ضد ویروس اضافی علیه سارس-کووید ۲ معرفی کنیم که «مولنوپیراویر» نیز نامیده می‌شود و در آخرین مراحل آزمایش‌های بالینی انسان در بیماران آلوده به ویروس کرونا قرار دارد.
 
او گفت: اگر داده‌های انسانی نهایی اثر ضد ویروسی مشابهی را نشان دهد، داده‌های حیوانات پیش بالینی ما نشان می‌دهد که این دارو ممکن است برای استفاده به عنوان قرص خوراکی پس از قرار گرفتن در معرض ویروس مناسب باشد، مشابه روش استفاده از تامی فلو برای آنفلوآنزا. من فکر می‌کنم این اقدام کنترل اضافی می‌تواند در همه گیری کنونی واقعا مفید واقع شود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار