اسامی دریافت‌کنندگان واکسن کرونا اعلام شود
کد خبر: ۲۰۹۳۱۹
تاریخ انتشار: 2021 April 18    -    ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
یک عضو شورای شهر تهران بر ضرورت اعلام اسامی دریافت کنندگان واکسن به شکل شفاف تاکید کرد.

 یک عضو شورای شهر تهران بر ضرورت اعلام اسامی دریافت کنندگان واکسن به شکل شفاف تاکید کرد.

حجت نظری در دویست و هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری خواستار تامین سریع واکسن برای مردم شد و افزود: در ابتدا فرارسیدن روز ارتش را تبریک عرض می‌کنم و همچنین برای تیم مذاکره کننده کشورمان در دور جدید مذاکرات آرزوی موفقیت و کامیابی دارم. امیدوارم حال که سیاست کشور بر مذاکره استوار است، با دقت و سرعت لازم کار را به‌پیش ببرند تا نتیجه آن خیلی زود در معیشت مردم پدیدار شود و شهروندان ایرانی مجددا آسایش و آرامش را در زندگی خود حس کنند.

وی افزود: تذکر امروز بنده پیرامون موضوعی است که روزانه ده‌ها تن از مردم به شیوه‌های مختلف نگرانی خود را پیرامون آن ابراز کرده و بنده به عنوان نماینده آنان نمی‌توانم نسبت به انتقال صدای‌شان به افراد دارای مسئولیت سکوت کنم. صحبت از واکسن کرونا است که همچنان بسیار کمتر از یک درصد جمعیت کشورمان از آن بهره‌مند شده و متاسفانه در این روزها که آمار مواردی فوتی ناشی از کرونا افزایش یافته، این مطالبه بار دیگر با صدای بلندتری از مردم به گوش می‌رسد.

وی ادامه داد: گرچه شورای شهر مسئولیت مستقیمی در قبال تهیه واکسن کرونا ندارد، اما از دو جنبه نمی‌توانیم نسبت به موضوع بی‌تفاوت باشیم. اول آنکه به عنوان نمایندگان مردم شهر باید همواره صدای آنان باشیم و دوم از جهت حفظ سلامت کارمندان و افراد مرتبط با شهرداری تهران، باید این مطالبه عمومی را فریاد بزنیم. از این رو از جناب آقای دکتر نمکی، وزیر محترم بهداشت و برخی از مدیران این وزارتخانه تقاضا دارم که دراین روزها به جای برزبان آوردن جملاتی که بیشتر نمک بر زخم مردم می‌پاشد تمرکز خود را بر تهیه و تامین واکسن معطوف کرده و ان‌شالله امور دیگر را به فرصت مناسب واگذار کنند. امروز دغدغه تامین واکسن بسیار جدی است و لازم است همدلی و هماهنگی جدی میان تمام دستگاه ها و سازمان‌های مرتبط اعم از دولتی و غیر دولتی برای تهیه واکسن ایجاد شود. همچنین شفافیت در تزریق واکسن نیز مطالبه جدی است.

وی تاکید کرد: آنچه که در خبرها تحت عنوان تزریق واکسن از سوی مسئولان دو شهر در پوشش پاکبان شنیدیم، نه تنها تاسف‌آور که شرم‌آور بود و لازم است برای جلوگیری از تکرار چنین مواردی وزارت بهداشت حتما لیست اسامی افراد دریافت کننده واکسن را در سامانه‌ای به اطلاع مردم برساند. همچنین از جمعیت هلال احمر کشورمان که علیرغم تمام مشکلات و تنگناها بیش از 400 هزاردوز واکسن را در هفته گذشته و به شکل کامل رایگان از صلیب سرخ چین دریافت و به کشور وارد کرده است، تشکر می‌کنم، البته تعجب می‌کنم که چه‌طور چنین رویداد و خبر مهمی در رسانه‌های کشورمان بازتاب نداشت.

این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه ای‌کاش وزارت محترم بهداشت از ماه‌ها قبل مجوز تامین و تهیه واکسن کرونا را به جمعیت هلال احمر داده بود و آن وقت احتمال اینکه امروز افراد بیشتری واکسینه شوند، وجود داشت؛ افزود: از دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی هم درخواست دارم که بر روند تزریق و تامین واکسن نظارت جدی داشته باشند تا خدای نکرده شاهد فروش واکسن قاچاق در بازار آزاد و نیز آنچه که در روند تزریق واکسن به پاکبانان دو شهر رخ داد، نباشیم.

وی ادامه داد: ضمن تشکر از شهرداری تهران که پس از تذکر پیشین اینجانب برای تامین واکسن پاکبانان، کارمندان غسالخانه‌های شهرداری و ... اقدام به تامین این واکسن کردند، از مجموعه شهرداری تهران درخواست دارم تا لیستی از تمام افراد و کارکنانی را که با پیگیری شهرداری تهران اقدام به تزریق واکسن کرده‌اند به طور شفاف اعلام کنند. لازم است روند واکسیناسیون آتش‌نشانان، رانندگان تاکسی و ناوگان حمل و نقل عمومی، کارمندان مترو و میادین میوه و تره بار، سازمان خدمات اجتماعی و فروشگاه‌های شهروند نیز تسریع شود.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار