طراحی کافی شاپ مدرن به شکل شیرینی
کد خبر: ۲۰۹۲۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 April 18    -    ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
ادوارد ارمچوک و کیتی پیتیتسکایا، یک کافی شاپ مدرن را در شهر وورونژ (Voronezh) روسیه با دیوار‌های مخملی و مبلمان خمیری شکل با الهام از خمیر پیراشکی و خامه روی آن طراحی کرده اند. کافه کروجوک (Cafe Krujok) یا پیراشکی گرد در مرکز شهر وورونژ در جنوب غربی روسیه قرار دارد و در آنجا صبحانه و قهوه سرو می‌شود.

طراحی دکوراسیون کافی شاپ مدرن به شکل شیرینی

طراحی دکوراسیون کافی شاپ مدرن به شکل شیرینی«تابناک با تو» - ادوارد ارمچوک (Eduard Eremchuk) و کیتی پیتیتسکایا (Katy Pititskaya) یک کافی شاپ مدرن را در شهر وورونژ (Voronezh) روسیه با دیوار‌های مخملی و مبلمان خمیری شکل با الهام از خمیر پیراشکی و خامه روی آن طراحی کرده اند. کافه کروجوک (Cafe Krujok) یا پیراشکی گرد در مرکز شهر وورونژ در جنوب غربی روسیه قرار دارد و در آنجا صبحانه و قهوه سرو می‌شود.
طراحی این کافی شاپ مدرن به شکلی است که گویی مشتری‌ها وارد دنیای خیالی شیرینی‌ها می‌شوند. این کافه دو بخش دارد. بخش اول نزدیک در ورودی است و دیوار‌ها و مبلمانی خامه‌ای رنگ دارد. میز و صندلی‌ها شبیه سفال‌های خامی است که قالب ریزی و خشک شده اند. مسئولان این طراحی دکوراسیون کافی شاپ مدرن می‌گویند: «سفر شما در این کافی شاپ از جایی شروع می‌شود که انگار وارد یک پیراشکی شده اید. مبلمان چروکیده و ناصاف و دیوار‌هایی به رنگ بژ و شنی رنگ همگی نمادی از فرم‌های مختلف خمیر پیراشکی است.»

تزیین شیرین دکوراسیون یک کافی شاپ

هنرمند روسی النا مینایف (Elena Minaev) دیوار‌های این قسمت را با ترکیب رنگ‌های مختلف طوری تزیین کرده که حالت پفکی شکلِ ذرت بو داده را به خود گرفته است.
طراحان توضیح می‌دهند: «نمای روی دیوار‌ها عمدا به این شکل طراحی شده است. چون در این کافی شاپ پیراشکی‌ها با ذرت بو داده کاراملی تزیین می‌شوند و در واقع ذرت یکی از مواد مهم در تهیه دسر‌های آن‌ها است.»
بخش دوم شبیه روکش شکری و خامه مالی شده پیراشکی است و دیوار‌های نرم و مخملی آن از پانل‌های بر آمده و بنفش رنگ پوشیده شده‌اند.
بالشتک‌هایی برای نشستن با همان شکل و رنگ روی پلکان بتنی و مابین میز‌ها قرار دارد. میز‌ها شکلی نامنظم و طرحی دو بُعدی شبیه به فرم خامه و ترافل‌ها دارند.
یک اتاقک سکو مانند هم طوری ساخته شده که به نظر می‌رسد از مواد نرم و طبیعی است. لوستر بزرگی روی سقف پیچ و تاب می‌خورد و درست شبیه یک رشته غول پیکر از خمیر پفی (Choux pastry) است.

هدف از طراحی دکوراسیون کافی شاپ مدرن

طراحان می‌گویند: «هدف ما خلق فضایی بود تا هر کدام از مشتری‌ها تخیلات خود را در این دنیای خمیری شکل مجسم کنند. آن‌ها به محض ورود به کافی شاپ مجذوب یک دنیای جدید می‌شوند و به هر جا نگاه کنند نمادی از خمیر و خامه می‌بینند حتی به نظر می‌رسد خود کافه هم از خمیر درست شده است.»
حتی دکوراسیون سرویس بهداشتی هم با همان تم طراحی شده است. یعنی پس از عبور از یک فضای خمیر مانند قسمت مرکزی سرویس بهداشتی پر از خامه پاستری (pastry’s cream) است. تمام سطوح به رنگ بژ است و طراحی بافت دیوار‌ها و سقف به شکلی است که انگار کسی یک قوطی اسپری خامه روی آن‌ها پاشیده است.
طراحان می‌گویند: «وقتی وارد سرویس بهداشتی می‌شوید انگار خامه‌های شیرینی اطرافتان در حال ذوب شدن است. تیم طراحی ما برای ساخت این قسمت از یونولیت‌هایی به رنگ بژ استفاده کرده که با یک لایه رزین اپوکسی شفاف روی آن را پوشانده اند.»

طراحی دکوراسیون کافی شاپ مدرن به شکل شیرینی

طراحی دکوراسیون کافی شاپ مدرن به شکل شیرینی

طراحی دکوراسیون کافی شاپ مدرن به شکل شیرینی

طراحی دکوراسیون کافی شاپ مدرن به شکل شیرینی

طراحی دکوراسیون کافی شاپ مدرن به شکل شیرینی

طراحی دکوراسیون کافی شاپ مدرن به شکل شیرینی

طراحی دکوراسیون کافی شاپ مدرن به شکل شیرینی

طراحی دکوراسیون کافی شاپ مدرن به شکل شیرینی

منبع: خوگر نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
شکل کودکستان داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار