نگاهی ۳۶۰ درجه به دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک
کد خبر: ۲۰۹۲۷۶
تاریخ انتشار: 2021 April 23    -    ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
برای خیلی از جوان تر‌ها طبخ غذا هم دیگر نه به عنوان یک وظیفه و کار که به عنوان یک سرگرمی انجام می‌شود. امتحان کردن دستورالعمل‌های مختلف و جدید هم یکی از کار‌هایی است که این کار را سرگرم کننده‌تر می‌کند. اما غذا‌های جدید ابزار، لوازم و تجهیزات جدید هم می‌خواهند و البته نگاهی جدید به شیوه آشپزی و آشپرخانه.

نگاهی ۳۶۰ درجه به دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک

نگاهی ۳۶۰ درجه به دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک«تابناک با تو» - آشپزخانه جایی که خیلی وقت است آش اتفاقا در آن پخته نمی‌شود. برای خیلی از جوان تر‌ها طبخ غذا هم دیگر نه به عنوان یک وظیفه و کار که به عنوان یک سرگرمی انجام می‌شود. امتحان کردن دستورالعمل‌های مختلف و جدید هم یکی از کار‌هایی است که این کار را سرگرم کننده‌تر می‌کند. اما غذا‌های جدید ابزار، لوازم و تجهیزات جدید هم می‌خواهند و البته نگاهی جدید به شیوه آشپزی و آشپرخانه. کافی است بخواهید یک وعده تاگو یا پای چیکن درست کنید تا مجبور شوید همه ظرف‌های داخل کابینت را بیرون بیاورید برای پخت نان و سس و … تا به پخت قسمت اصلی غذا برسید. بعد حالا اگر آشپزخانه تان کوچک باشد و جا نداشته باشید بانکه‌های ادویه را ردیف کنار دستتان بچینید چه؟ یا میزتان با یک تخته پر شود؟ یا برای برداشتن و گذاشتن مکرر ظروف به دردسر بیفتید؟ راهکار این است که در دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک تغییری حاصل کنید تا کاربردی‌تر شود و دوست داشتنی تر.

مواد لازم برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک

۱-حجم و ترافیک اینترنت به میزان کافی
۲- یک مویایل هوشمند یا هر گجت دیگری برای وصل شدن به اینترنت با شارژ کافی
۳- قلم و کاغذ
۴- ذهن خلاق و پوبا
۵- متر
۶- کابینت ساز یا نجار آشنا!
۷- آمادگی پذیرش تغییر
۸- ادامه دادن به خواندن این مقاله

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک می‌تواند بزرگ باشد؟

پاسخ این است: بله. البته که این موضوع جمیع نقیضین نیست. کافی است بدانید همه چیز در این دنیا نسبی است. حتی کوچکی و بزرگی آشپزخانه شما. بعد از پذیرش این موضوع باید به یک سؤال دیگر فکر کنید. واقعا می‌خواهید فضای آشپزخانه را بیشتر کنید یا فقط برایتان مهم است آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد. شاید هم هر دو. پس دست به کار شوید:

نگاهی ۳۶۰ درجه به دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک که بزرگتر به نظر می‌رسد!

اگر کاغذ و قلمتان را آماده کرده اید همین الان موارد زیر را یادداشت کنید:
کابینت‌های آشپزخانه چه رنگی است؟
کاشی‌های بین کابینتی چه رنگی هستند؟ طرحدارند یا ساده؟
کفپوش فرش است یا موکت؟ یا سنگ و سرامیک؟
رنگ غالب کفپوش چیست؟
سطوح روی کابینت‌ها خلوت است یا با لوازم برقی، سماور گازی، ظرف و ظروف، نگه دارنده چاقو و … پر شده است؟
روی یخچالتان را با نقاشی‌های نوه و نتیجه، عکس‌های عروسی، تزیینات آهنربایی تبلیغی و … تزیین کرده اید یا نه؟
روی پیشخان چه وضعی دارد؟ گلدان گل طبیعی؟ ظرف میوه مصنوعی دهه هفتاد؟ شمع‌های مومی؟ بقایای هفت سین و ماهی قرمز؟ چه چیز‌هایی رویش دارید؟
دیوار‌های آشپزخانه در چه شرایطی هستند؟ چطور تزیینشان کرده اید؟ با تابلوی نقاشی میوه؟ حوله؟ دستمال‌های دستگیره ای؟
آشپزخانه تان پرده دارد؟ پرده پارچه یا کرکره‌ای یا شید؟
خب حالا که همه جزئیات را نوشتید وقتش این است که درست و غلط را در مورد هر کدام از این موارد بدانید.

نگاهی ۳۶۰ درجه به دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک

رنگ‌های روشن، باید درجه قابل توجهی از سفید را با خودشان داشته باشند

رنگ دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک

اصل کلی در مورد رنگ: رنگ‌های روشن برای فضا‌های کوچک بسیار بسیار مناسبند. حواستان باشد رنگ‌های روشن باید درجه قابل توجهی از سفید را با خودشان داشته باشند. سفید یا ترکیبی از ته مایه رنگ‌هایی مثل آبی، سبز، صورتی، زرد با درصد بالایی از سفید. اگر فرشی در کف آشپزخانه دارید می‌توانید آن را بردارید تا کفپوش سفید نمایان شود. (البته به شرط اینکه نکات ایمنی را رعایت کنید) برای کابینت‌های رنگ‌های تیره می‌توانید روکش‌های برچسبی جدید را امتحان کنید. اگر روی کاشی‌های بین کابینتی برچسب طرحدار چسبانده اید همه را بردارید.

نگاهی ۳۶۰ درجه به دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک

همه تزئینات را حذف کنید

تزیینات دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک به این معنی نیست که از هر بخشش یک عنصر ایرانی آویزان کنید. همه تزئینات را حذف کنید. به ویژه هر چیز تزیینی که ساز متفاوتی از فضای کلی می‌زند. نگران نباشید اگر از نتیجه ناراضی بودید دوباره از انباری برشان می‌گردانید روی در و دیوار. روی یخچال را حتما خالی کنید. در آلبوم‌ها به قدر کافی جا برای عکس هست.

نگاهی ۳۶۰ درجه به دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک

وسایلی را که با آن‌ها سر و کار دارید، روی کابینت بگذارید

رعایت تعادل

علاوه بر تزیینات برای دستمال ها، کفگیر و ملاقه ها، فنجان‌ها و قابلمه‌هایی که جلوی دید آویزان کرده اید هم جایی پیدا کنید. بله می‌دانیم آشپزخانه کوچک است در مورد جایگذاری آن‌ها هم می‌گوییم. روی سطوح کابینت، پیشخان اپن و میز کار را هم خالی کنید. البته نه خالی خالی، چون به محض اینکه یک سطح صاف دیده شود دوباره هر چه دستمان می‌آید می‌گذاریم آنجا. پس تعادل را رعایت کنید و البته زیبایی و الزامات را. واقعا هر روز از ۱۰ مدل چاقو استفاده می‌کنید؟ نه. اما شاید عادت داشته باشید به نوشیدن بدون وقفه چای پس یک چایساز می‌تواند سهمی از کابینت داشته باشد. یک قاب عکس سیاه و سفید با قاب نازک چوبی یا مشکی و یک گلدان گل طبیعی جمع و جور یا گلدان‌های گیاه طبیعی برای تزیین یک آشپزخانه کوچک واقعا کافی هستند.

نگاهی ۳۶۰ درجه به دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک

از پرده‌های حریر ساده استفاده کنید

پرده

پرده‌های پارچه‌ای هر چقدر هم که ساده، سبک و روشن باشند باز هم به دلیل چین‌های ناگزیرشان فضا را سنگین و گرفته نشان می‌دهند. با تغییر پرده‌ها به پرده‌هایی نظیر شید به ویژه شید‌های ساده و یا نهایتا زبرا هم می‌توانید نور مناسبی برای آشپزخانه فراهم کنید هم پرده‌های دست و پاگیر را مثل بچه‌های حرف گوش کن و آرام سرجایشان بنشانید.

نگاهی ۳۶۰ درجه به دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک

از میز‌های تاشو و کابینت‌ها سرتاسری استفاده کنید

نگاهی ۳۶۰ درجه به دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک

تعدادی از وسایل را روی قفسه‌ها بگذارید

طراحی فضای کارآمد در دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک

متر را بردارید و ابعاد و اندازه دقیق کل آشپزخانه را محاسبه و یادداشت کنید. اگر جایی فضای پرت دارید بین کابینت‌ها فاصله وجود دارد یا کابینت‌ها کامل تا سقف نرسیده اند فضا‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. پس همه این‌ها را یادداشت کنید.
قفسه‌های داخل کابینت‌ها و کشو‌ها را نگاه کنید. یا ارتفاعشان مناسب است؟ امکان اینکه با کمی تغییر ارتفاع یک طبقه دیگر به آن‌ها اضافه کنید وجود دارد؟
نکته دیگری که نباید فراموش کنید چیدمان وسایل داخل کابینت و سطوح دسترسی است. کافی است گاهی با انتقال دادن مواد و لوازم پر مصرف مثل بانکه‌های ادویه و حبوبات به کابینت بالایی کنار گاز جای خالی دو برابری برای انبار کردن غلات و سایر خوراکی‌ها در کابینت‌های پایینی باز کنید. پس با بسته بندی مناسب و روی هم قرار دادن مواد غذایی و وسایلی که دیر به دیر از آن‌ها استفاده می‌کنید فضا را برای سایر ظروف باز کنید. چسباندن بانکه‌های کوچک، اما یک شکل و اندازه به دیوار یا استفاده مناسب از پگ بورد به شرطی که فضا را آشفته نکند کمک می‌کند تا محیط کوچک شما کاربردی شود. انواع ابزار‌های ساماندهی برای کشو‌ها هم می‌توانند با دسته بندی وسایل جای زیادی را در اختیارتان قرار دهند.
میز‌های تاشو، میز‌های دیواری و میز‌های کشویی گزینه عالی دیگری برای آشپزخانه‌های کوچک هستند و هر کدام به تنهایی می‌توانند سطح کارآمد و بزرگی را برای آشپزی در اختیارتان قرار دهند و در مواقع دیگر به سرجایشان برگردند بدون اینکه فضایی را اشغال کنند.
کابینت‌های سر تا سری از کف تا سقف یا حداقل اضافه کردن کابینت کنجی بین دو کابینت بالایی و پایینی، اضافه کردن کابینت سوپرمارکتی و قفسه‌های ایستاده بسیار باریک در فضای خالی بین کابینت‌ها تا دیوار یا گاز یا آشپزخانه و ساخت گنجه‌ها و باکس‌هایی برای قرار گرفتن در بالای کابینت‌ها (به شرطی که تحمل وزن بیشتر را داشته باشند) می‌توانند فضای بسیار خوبی در اختیارتان قرار دهند. اگر عمودی فکر کنید حتی کنج دیگر آشپزخانه را می‌توانید با یک قفسه کنجی عمودی به فضایی کاربردی برای قرار دادن انواع ماگ‌ها و ظروف دم دستی که همیشه خدا روی میز و پیشخان رها هستند اختصاص دهید و با نظم بخشیدن کار آشپزی را راحت کنید.

منبع: خوگر نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار