کدام جنس کابینت برای آشپزخانه بهتر است؟
کد خبر: ۲۰۹۲۷۵
تاریخ انتشار: 2021 April 19    -    ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
اگر می‌خواهید کابینت آشپزخانه خود را عوض کنید، باید سبک دکوراسیون مورد علاقه خود را بشناسید و بعد بودجه مورد نظرتان را تعیین کنید و با بررسی ویژگی‌های هر مدل، جنسی که با نیاز‌ها و هزینه هایتان همخوانی دارد انتخاب کنید، ولی اگر اطلاعات شما در این زمینه کامل نیست، ما همه این اطلاعات را به شما می‌گوییم.

کدام کابینت آشپزخانه براساس جنس بهتر است؟«تابناک با تو» - اگر می‌خواهید کابینت آشپزخانه خود را عوض کنید، اول از همه باید سبک دکوراسیون مورد علاقه خود را بشناسید. در مرحله بعد بودجه مورد نظرتان را تعیین کنید و با بررسی ویژگی‌های مختلف هر مدل، جنسی که با نیاز‌ها و هزینه هایتان همخوانی دارد را انتخاب کنید. ولی اگر فکر می‌کنید اطلاعات شما در این زمینه کامل نیست، ما همه اطلاعات را در مورد انواع کابینت آشپزخانه به شما می‌گوییم.

کدام کابینت آشپزخانه براساس جنس بهتر است؟

کابینت آشپزخانه چه جنس‌هایی دارد؟

قبل از آنکه به راسته کابینت ساز‌ها بروید و با مدل‌های مختلف کابینت آشپزخانه آشنا شوید، باید متریال مختلف آن را بشناسید.

۱. فلزی
۲. استیل
۳. چوبی
۴. ام‌دی‌اف
۵. های‌گلاس
۶. لمی گلاس
۷. فرامید
۸. انزو
۹. ممبران
۱۰. نئو کلاسیک

از بین این ۱۰ جنس، کابینت فلزی از رده خارج شده و دیگر طرفداری ندارد. این کابینت به حدود ۲۰ تا ۳۰ سال پیش بر می‌گردد. کابینت استیل هم اغلب در رستوران‌ها و سلف‌های اداری استفاده می‌شود و به دلیل دوام بالا، استحکام، قابلیت شستشو، طول عمر زیاد و ضد پوسیدگی بودنشان به کار می‌روند. ولی ظاهر آن‌ها به اندازه‌ای جذاب نیست که برای فضای خانه هم نصب شوند.

معمولا کابینت‌ها را از نظر سبک دکوراسیون آن‌ها به دو دسته مدرن و کلاسیک تقسیم بندی می‌کنند که همه انواع جنس در این دو دسته قرار می‌گیرند که هر طرح کابینت آشپزخانه با توجه به سبکشان در فضای داخلی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

• کابینت آشپزخانه کلاسیک: کابینت تمام چوب، ممبران، انزو و ام دی اف روکش چوب
• کابینت آشپزخانه مدرن: ام دی اف، هایگلاس، لمی‌گلاس روکش ملامینه و فرامید

اکنون ویژگی‌های هر دسته را با هم بررسی می‌کنیم تا شناخت آن‌ها از روی ظاهر هم برایتان ساده‌تر باشد:

کابینت کلاسیک: اغلب تاج، دستگیره و طرح‌های پر جزئیاتی دارند که باعث می‌شود نمای آشپزخانه‌تان لوکس و خاصتر به نظر برسد.
کابینت مدرن: این دسته ساده هستند، خطوط کشیده و موازی دارند و با رنگ یکدست و اغلب خنثی طراحی می‌شوند. یا بدون دستگیره یا با مدل مخفی و ساده دیده می‌شوند.
کابینت نئو کلاسیک: این مدل در واقع ترکیبی از دو دسته قبلی است و با داشتن خطوط نرم و جزئیات ظریف و سادگی، طراحی می‌شوند.

کدام کابینت آشپزخانه براساس جنس بهتر است؟

کابینت آشپزخانه چوبی

کابینت چوبی از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفت و به دلیل زیبایی بسیار چشمگیر است. به دلیل طرح طبیعی چوب آرامش‌بخش و بادوام بوده، بافت انعطاف‌پذیری آن فرم می‌گیرد، اگر چوب با کیفیت باشد طول عمرش زیاد است و تنوع بسیاری دارد.
به دلیل کار با متریال طبیعی چوب زمان زیادی برای ساخت نیاز دارد و برای سفارش کابینت چوبی باید هزینه زیادی در نظر بگیرید.

کدام کابینت آشپزخانه براساس جنس بهتر است؟

کابینت ممبران

کابینت‌های ممبران یا وکیوم، پر از حکاکی، برآمدگی و جزئیات ریز هستند و با ظاهری لوکس، از انواع کابینت کلاسیک به شمار می‌روند. حکاکی و برجسته سازی‌ها روی ام دی اف با دستگاه سی ان سی انجام و سپس روی آن روکش پی وی سی کشیده می‌شود.

این مدل تنوع طرح و رنگ زیادی دارد و به رطوبت و حرارت مقاوم است. ولی اگر مدل سفارشی شما خیلی ظریف باشد، به خوبی وکیوم نمی‌شود. اگر جسم تیزی به کابینت ممبران برخورد کند، صدمه می‌بیند. باید بدانید که این مدل کابینت آشپزخانه هم قیمت بالایی دارد.

کدام کابینت آشپزخانه براساس جنس بهتر است؟

کابینت انزو

کابینت انزو زیر مجموعه کابینت‌های نئو کلاسیک است. از نظر ظاهری تقریبا شبیه به هم هستند. کابینت انزو فقط سفید است. برای ساخت آن از پلیمر ۴۵ میلی متری، ام دی اف ۲۵ میلی متری، رنگ پلی اورتان و پلی استر استفاده می‌شود.

کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس درخشنده و براق است و فضای آشپزخانه را بزرگتر می‌کند. مغز این کابینت‌ها با ام دی اف ساخته و روی آن روکشی از جنس هایگلاس کشیده می‌شود. البته نوعی از کابینت به نام پلی گلاس، با روکشی از لایه پلی‌استر براق‌تر است.
سطح براق هایگلاس خش‌پذیر است و ممکن است هر لکه کوچکی را نیز زود به نمایش بگذارد. در هنگام استفاده از این کابینت آشپزخانه مراقب باشید که اجسام تیز با آن برخورد نکند.

کابینت لمی گلاس

کابینت لمی گلاس هم از دسته کابینت‌های با روکش براق است. ورق‌های لمی گلاس دارای روکش پی وی سی هستند که روی مغزی ام دی اف کشیده شده اند. تراکم بالای ورق لمی گلاس باعث می‌شود مقاومت بیشتری به ضربه داشته باشد.

کدام کابینت آشپزخانه براساس جنس بهتر است؟

کابینت ملامینه

کابینت‌های ملامینه به دلیل روکش‌شان نام‌گذاری شده‌اند و در دسته کابینت اشپزخانه مدرن قرار می‌گیرند. تنوع رنگ زیادی دارند، ولی ساده هستند. مغزی جنس کابینت آشپزخانه ملامینه می‌تواند از نوع ام دی اف یا نئوپان باشد. این کابینت آشپزخانه مقاوم به رطوبت است، ولی قیمت مناسبی دارد.

کابینت آشپزخانه فرامید

کابینت فرامید از کابینت‌های ام دی اف به شمار می‌رود، ولی روکش آن طرح چوب ایتالیایی را دارد. اگر به دنبال طرح‌های کلاسیک چوبی هستید، اما از سبکی و کاربرد خوب ام دی اف خوش‌تان می‌آید، این جنس کابینت برای شما مناسب است. کابینت فرامید به دلیل مات بود لکه و چربی را نشان نمی‌دهد و از طرفی مقاوم به خط و خش است.

با توضیحاتی که داده شد اکنون می‌توانید بهترین مدل کابینت آشپزخانه که با نیازها، سبک و بودجه مالی تان همخوانی دارد را انتخاب کنید. برای این منظور می‌توانید در بخش اهالی فن چیدانه و در قسمت کابینت آشپزخانه با گروه‌های مختلف و حرفه‌ای ارتباط بگیرید.

منبع: برترین‌ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار