روش های انتخاب بهترین شانه و برس برای انواع مو
کد خبر: ۲۰۹۱۸۵
تاریخ انتشار: 2021 April 17    -    ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
اگر دوست دارید مو‌هایی خوش حالت و سالم داشته باشید لازم است در انتخاب نوع برس و شانه‌ی خود دقت کنید؛ بنابراین لازم است انواع برس و شانه را بشناسید و باتوجه به خاصیت هرکدام به استفاده از آن‌ها بپردازید بد نیست در ادامه همراه با ما شوید تا درباره بهترین شانه و برس مو بیشتر بدانید.

روش های انتخاب بهترین شانه و برس برای انواع مو

روش های انتخاب بهترین شانه و برس برای انواع مو«تابناک با تو» - اگر دوست دارید مو‌هایی خوش حالت و سالم داشته باشید لازم است در انتخاب نوع برس و شانه‌ی خود دقت کنید؛ بنابراین لازم است انواع برس و شانه را بشناسید و باتوجه به خاصیت هرکدام به استفاده از آن‌ها بپردازید بد نیست در ادامه همراه با ما شوید تا درباره بهترین شانه و برس مو بیشتر بدانید.

برای هر نوع مو، شانه و برس مخصوصی نیاز است که روش‌های مختلفی برای انتخاب و خرید شانه و برس برای موهایمان وجود دارد که در اینجا راه‌های تشخیص بهترین را می‌گوییم. شانه‌های پلاستیکی معمولی زیاد هم برای مو‌ها خوب نیستند، چون لبه‌های تیز آنها، مثل چاقو عمل می‌کند. موخوره گرفتن مو اغلب با استفاده از شانه‌های پلاستیکی بی کیفیت مرتبط است.

شانه‌های چوبی ضد الکتریسیته ساکن بوده، بنابراین می‌توانند به راحتی مو‌ها را بدون گره خوردنشان شانه کنند. الکتریسیته ساکن بیش از حد در مو‌ها می‌تواند به آن صدمه زده و مو را خشن و شکننده کند. علاوه بر این، بهترین کار این است که از برس یا شانه مناسبی استفاده کنید تا چربی طبیعی سر را از ریشه تا نوک مو به طور برابر پخش کند؛ بنابراین برس مناسب باعث می‌شود که گره خوردگی‌هایی که از ریشه تا نوک مو ایجاد شده اند، باز شده و مو‌ها درخشندگی طبیعی پیدا کنند.

روش های انتخاب بهترین شانه و برس برای انواع مو

انواع برس مو

برس گرد: برس‌های گرد صافی و حجم برای مو‌های ضخیم، لخت و بلند فراهم میکنند. این نوع برس معمولا برای حالت دهی ملایم به انواع مو استفاده می‌شود.

برس تخت: برس‌های تخت، بزرگ و پهن، همه کاره بوده و حتما باید یکی از آن را داشته باشید. این برس‌ها برای باز کردن گره‌های مو و وز نکردن مناسب و عالی هستند. این نوع برس برای صاف کردن مو‌های مواج و به دلیل صرفه جویی در زمان برای مدل دادن به مو استفاده می‌شود.

برس تونلی: هوا از این نوع برس عبور می‌کند، و همین امر برای مدل دادن به مو‌ها بهترین است، زیرا به خشک کردن مو سرعت داده و تضمین میکند که مو‌ها بیش از حد خشک نمی‌شوند.

برس بالش دار: این نوع برس هم بیضی شکل است و هم گرد، و برای این مجهز به یک بالش است که مو‌ها را ساده‌تر برس کند.

این امر به خصوص برای مو‌های خشک و کمی آسیب دیده که زودتر شکننده می‌شوند خیلی مناسب است. پایه بالشتی آن برای مو‌های بلند هم مفید است، زیرا از کشیدن شدن، موخوره یا شکنندگی مو جلوگیری میکند.

شانه دندانه درشت: شانه ایست با دندانه‌هایی دور از هم که گره خوردگی مو را باز می‌کند، که برای پخش کردن شامپو یا نرم کننده در حین شستشوی مو هم استفاده می‌شود. بهترین استفاده از آن باز کردن گره‌های مو است. این نوع شانه برای همه نوع مویی کاربرد دارد.

شانه معمولی: نوع معمولی شانه را هر روز می‌توانید استفاده کنید. این نوع شانه برای صاف کردن مو مناسب بوده و مو‌ها را براق‌تر نشان می‌دهد.

بد نیست درباره انتخاب شانه بیشتر بدانید هنگام خرید دقت کنید که:

۱– هنگام خرید برس دقت کنید که دندانه‌ها نرم و انعطاف پذیر باشد. این دو عامل، دو فاکتور مهم برای برس محسوب می‌شوند. فاصله بین دندانه‌های شانه یا برس نیز بسیار مهم است بخصوص برای کسانی که موهایشان مجعد و یا موج دار است، شانه و یا برسی برای این افراد مناسب است که دندانه‌های با فاصله زیادی داشته باشند.

۲– بهتر است مو‌های برس از جنس نایلون باشند نه پلاستیک. مو‌های نایلونی انعطاف بیشتری دارند و کمتر موجب آسیب رساندن به موهایتان می‌شوند.

۳– هنگام خرید به دسته برس دقت کنید. برس‌هایی که دسته ارگونومیک دارند به شما امکان می‌دهند که آن را بهتر در دست بگیرید و کنترل بهتری نیز هنگام برس زدن موهایتان بر آن داشته باشید.

۴– دقت کنید که یک بالشتک پارچه‌ای در انتهای مو‌های برس وجود داشته باشد، چون این بالشتک موجب می‌شود مو‌های شما هنگام شانه کردن با برس کمتر آسیب ببینند.

۵- برس‌هایی را بخرید که انتهای مو‌های آن گرد باشد. این گردی موجب می‌شود سر مو‌های برس پوست‌سر شما را آسیب دیده و زخمی نکند. در عین حال مو‌های برس که از هم جدا و تکی‌تکی باشند بهتر از مو‌های به هم چسبیده است.

۶- برس ایده آل باید دارای مو‌های نرم، قابل ارتجاع و بانوک گرد و درشت بوده به طوری که مو‌ها به نرمی در بین آن‌ها حرکت نموده وکشیده نشوند. بهتر است از شانه یا برسی استفاده شود که تولید الکتریسیته ساکن نکند (شانه یا برس فلزی نوک تیز خوب نیست)

دکتر سلام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار