قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا چه بخوریم؟
کد خبر: ۲۰۹۰۵۱
تاریخ انتشار: 2021 April 15    -    ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
واکسن کرونا برا یمیلیون ها نفر تزریق شده و بسیاری دیگر در صف انتظار بسر می برند. افراد نسبت به عوارض جانبی واکسن بسیار محتاط هستند و اطمینان حاصل می کنند تجربه واکسن آنها بی خطر است. با این حال، رژیم نقش مهمی در روند واکسیناسیون دارد. در حالی که برخی پیشنهاد می کنند به مقدار زیادی از غذاهای سالم و مواد مغذی لازم را استفاده کنید برخی دیگر تاکید می کنند بدن باید هیدارته بماند.
 به نقل از تایمزسوفاندیا، در اینجا آنچه باید یا نباید بخورید یا بنوشید قبل یا بعد از تزریق واکسن کرونا توضیح داده شده است.
 
قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا چه بخوریم؟
 
مقدار زیادی آب بنوشید
 
هیدراته ماندن برای سلامتی گزینه مهمی است به ویژه هنگامی که واکسن کرونا را دریافت می کنید. شما باید مقدار زیادی آب یا میوه های آبرسان بخورید که می تواند خطر ایجاد عوارض جانبی شدید را به حداقل برساند و به شما کمک کند تا بعد از واکسن احساس بهتری داشته باشید.
 
از مصرف الکل خودداری کنید
 
پس از واکسیناسیون برخی افراد عوارض جانبی کمی از جمله تب، خستگی، بدن درد و درد در ناحیه تزریق احساس می کنند و برخی دیگر هیچ عارضه ای را تجربه نمی کنند. همانطور که مشخص است هیدراته ماندن در این مدت بسیار مهم است. علاوه براین باید از مصرف الکل خودداری کنید زیرا باعث کمبود آب بدن می شود که عوارض جانبی را تشدید می کند.
 
به جای غذاهای فرآوری شده غلات کامل بخورید
 
بر اساس مطالعه ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شده است عادات غذایی سالم برای اطمینان از سلامت بدن طی این بیماری همه گیر حیاتی است. هنگامی که تصمیم به استفاده از واکسن کرونا گرفتید غذای سالم و غنی از فیبر را استفاده کنید و به جای غذای فرآوری شده که دارای چربی اشباع شده و مقدار زیادی کالری است غذاهای سالم بخورید.
 
غذاهای غنی از فیبر استفاده کنید
 
غذاهای سرشار از فیبر برای بدن آرام و سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است. هنگام واکسن باید استراحت و تحرک کافی داشته باشید و مصرف غذاهای مفید را نیز در نظر داشته باشید. بر اساس مطالعه منتشر شده در Journal of Clinical Sleep Medicine، از خوردن چربی های اشباع شده و غذاهای شیرین که منجر به استرس، اضطراب و آشفتگی بیشتر خواب می شوند خودداری کنید.
 
قبل از واکسیناسیون رژیم متعادل داشته باشید
 
قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا در رژیم خود مصالحه نکنید. غش به عنوان یکی از عارضه جانبی واکسن گزارش شده است که با خوردن غذاهای سالم و مفید می توان آن را به حداقل رساند. بر اساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، هیدراته ماندن و خوردن یک رژیم غذایی متعادل سالم یا میان وعده از غش همراه با اضطراب جلوگیری می کند.
 
منبع: الودکتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار