بیانیه سازمان بهداشت جهانی درباره تعطیلی بازار «تَر» در جهان
کد خبر: ۲۰۹۰۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 April 21    -    ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
گفتنی است، از زمان شیوع بیماری کووید ۱۹، همواره چین در مظان اتهام دست داشتن در ساخت آزمایشگاهی این ویروس بوده است؛ هر چند تیم کارشناسی بازرسان بهداشت جهانی اعلام نمود که بعید است، این ویروس ساخت کشور چین باشد و از آزمایشگاه ووهان به انسان سرایت کرده باشد، اما...

بیانیه سازمان بهداشت جهانی درباره تعطیلی بازار «تَر» در جهان

بیانیه سازمان بهداشت جهانی درباره تعطیلی بازار «تَر» در جهاناختصاصی «تابناک باتو» ـ سازمان بهداشت جهانی، در چرخشی از آنچه سابق بر این عنوان کرده بود، خواستار تعطیلی بازار‌های فروش گوشت حیوانات وحشی در جهان شد.

سال گذشته سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت: تعطیلی بازار‌های گوشت حیوانات وحشی، به چرخه تولید مواد غذایی صدمه وارد خواهد آورد؛ اما این سازمان به منظور جلوگیری از شیوع همه گیری بیماری‌های واگیردار مانند کووید ۱۹، اکنون خواستار ممنوعیت کامل فروش حیوانات زنده در بازار‌های سنتی مواد غذایی شده است.

بنا بر این گزارش، این سازمان طی بیانیه‌ای از کلیه کشور‌ها خواست تا برای کاهش خطر بیماری‌های واگیردار و همینطور سلامت جامعه، خرید و فروش حیوانات زنده و وحشی را در بازار‌هایی که به بازار‌های ‌تر مشهور هستند، متوقف کنند.

بیانیه سازمان بهداشت جهانی درباره تعطیلی بازار «تَر» در جهان

این بیانیه پس از تحقیق مشترک سازمان بهداشت جهانی و مقامات کشور چین ارائه و در آن تصریح شده که احتمالاً منشأ همه گیری ویروس کرونا، بازار خرید و فروش حیوانات مرده و زنده بوده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است که حیوانات وحشی منشأ ۷۰ درصد بیماری‌های عفونی در انسان هستند. از این میان پستانداران وحشی، عامل خطر بزرگ شیوع بیماری‌های جدید در دنیا هستند.

گفتنی است، از زمان شیوع بیماری کووید ۱۹، همواره چین در مظان اتهام دست داشتن در ساخت آزمایشگاهی این ویروس بوده است؛ هر چند تیم کارشناسی بازرسان بهداشت جهانی اعلام نمود که بعید است، این ویروس ساخت کشور چین باشد و از آزمایشگاه ووهان به انسان سرایت کرده باشد، اما یک دانشمند برجسته بریتانیایی ـ که به همراه تیم بازدیدکننده سازمان جهانی بهداشت بوده است ـ می‌گوید: نمی‌توان احتمال نشت ویروس کووید ۱۹ را از آزمایشگاه ووهان‌ چین رد کرد.

بیانیه سازمان بهداشت جهانی درباره تعطیلی بازار «تَر» در جهان

پروفسور جان واتسن، معاون سابق ارشد پزشکی سازمان بهداشت جهانی می‌گوید: هنوز مسأله آزمایشگاهی بودن این ویروس کامل و قطعی رد نشده است و همچنان جزو گزینه‌های محتمل به شمار می رود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
3
5
شک نکنید چینی ها ساختند رشد اقتصادیشان را پنج سال تسریع کردند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار