پروژه‌های بزرگ معماری که در سال ۲۰۲۱ تکمیل می‌شود
کد خبر: ۲۰۸۸۹۰
تاریخ انتشار: 2021 April 14    -    ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
شروع همه گیری کرونا، زندگی فعال را در کل کره زمین به حالت تعلیق درآورد. این امر خصوصاً در ساخت و ساز منعکس شده است، که در صورت به موقع انجام نشدن، به راحتی به ساخت و ساز طولانی مدت یا "رها شدن" پروژه‌های معماری تبدیل می‌شود. خوشبختانه، چشمگیرترین پروژه‌های معماری، که مشتاقانه منتظر تحویل آن‌ها هستند، با سرنوشت مشابهی تهدید نمی‌شوند.

۵ پروژه بزرگ معماری که در سال ۲۰۲۱ تکمیل می شود

۵ پروژه بزرگ معماری که در سال ۲۰۲۱ تکمیل می شود«تابناک با تو» - شروع همه گیری کرونا، زندگی فعال را در کل کره زمین به حالت تعلیق درآورد. این امر خصوصاً در ساخت و ساز منعکس شده است، که در صورت به موقع انجام نشدن، به راحتی به ساخت و ساز طولانی مدت یا "رها شدن" پروژه‌های معماری تبدیل می‌شود. خوشبختانه، چشمگیرترین پروژه‌های معماری، که مشتاقانه منتظر تحویل آن‌ها هستند، با سرنوشت مشابهی تهدید نمی‌شوند و تا پایان سال ۲۰۲۱ آن‌ها هنوز هم می‌توانند جهان را نه تنها با فرم‌های طراحی در آینده، بلکه با فرصت‌های منحصر به فرد متعجب کنند.

۵ پروژه بزرگ معماری که در سال ۲۰۲۱ تکمیل می شود

"سفینه فضایی" موزه روایت هنر جورج لوکاس آمریکا.


۱. موزه روایت هنر در لس آنجلس ایالات متحده آمریکا


این پروژه را می‌توان به حق بدشانس‌ترین دانست که چندین بار در مرحله توسعه نه تنها از یک تحول کامل جان سالم به در برد، بلکه موقعیت آن را نیز تغییر داد. از سال ۲۰۱۴، پروژه موزه روایت هنر لوکاس، که توسط متخصصان اداره معماری معروف چینی - معماران MAD برای شیکاگو توسعه یافته است، سعی شده است در سانفرانسیسکو اجرا شود. اما درست نشد.

۵ پروژه بزرگ معماری که در سال ۲۰۲۱ تکمیل می شود

مراسم افتتاح ساخت موزه روایت هنر لوکاس در ماه مه ۲۰۱۸ لس آنجلس، ایالات متحده آمریکا برگزار شد.


در حالت اول (شیکاگو)، فعالان محیط زیست موجی باورنکردنی از اعتراضات را برانگیختند و در شهر دوم (سانفرانسیسکو)، مدتهاست که مقامات موافقان و مخالفان را ارزیابی می‌کنند. در این مدت، لس آنجلس سایتی را در قلمرو پارک نمایشگاه در نزدیکی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی آماده کرد و ابتکار عمل را به دست گرفت، زیرا جورج لوکاس کارگردان افسانه‌ای حماسه فیلم جنگ ستارگان و آغازگر ساخت آن آنجا تحصیل کرده است. به لطف این، رویای یک فیلمساز برجسته به زودی تحقق می‌یابد، که برای جلب توجه به خلاقیت خود مجبور بود مفهوم را کاملا تغییر دهد.

۵ پروژه بزرگ معماری که در سال ۲۰۲۱ تکمیل می شود

کل محوطه، طبقه همکف و سقف ساختمان آینده نگر به فضای سبز و فضای عمومی باز تبدیل می‌شود موزه هنر‌های روایی لوکاس، لس آنجلس.

 

"من طرفدار معماری هستم و به موزه‌ای نیاز داشتم که خودش یک کار هنری باشد؛ و مایانگسان رئیس دفتر MAD آن را چنین ساخته است.

۲. پارک چشم انداز جزیره لیتل در نیویورک ایالات متحده آمریکا

۵ پروژه بزرگ معماری که در سال ۲۰۲۱ تکمیل می شود

به جای اسکله قدیمی، یک پارک منظره جدید بر روی آب جزیره کوچک نیویورک، ایالات متحده آمریکا در حال ساخت است.

 

شرکت معماری انگلیس Heatherwick Studio در حال تکمیل پروژه‌ای به نام Little Island است. به زودی، به جای اسکله قدیمی تخریب شده در نیویورک، می‌توانید از پیاده روی در یک پارک منظره واقع در بالای آب هادسون لذت ببرید.

۵ پروژه بزرگ معماری که در سال ۲۰۲۱ تکمیل می شود

فضای عمومی جدید به شما امکان می‌دهد از تفریحات در فضای باز در مرکز کلانشهر نیویورک، ایالات متحده آمریکا لذت ببرید.

منحصر به فرد بودن این پروژه در این واقعیت نهفته است که ساختار جزیره مصنوعی از الگوی تکراری ۲۸۰ شمع بتونی تشکیل شده است که از سکو‌های غول پیکر پشتیبانی می‌کنند. از آنجا که ماژول‌ها در ارتفاعات مختلف نصب می‌شوند، یک منظره موج دار به دست می‌آید که بیش از صد نوع گیاه مختلف کاشته شده است. فقط از درختان، درختچه‌ها و گل‌های محلی که کاملاً با آب و هوا سازگار هستند در طراحی زیستی استفاده شد. علاوه بر فضای سرسبز، این پارک به عنوان یک فضای عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد، جایی که مسیر‌های پیاده روی، مناطق تفریحی، عرشه‌های مشاهده، تئاتر در فضای باز و مکان‌های هنری طراحی شده است.

۳. برج تائو ژو یین یوان در تایپه تایوان

۵ پروژه بزرگ معماری که در سال ۲۰۲۱ تکمیل می شود

برج باغ Agora، یک برج بوم گردی که توسط وینسنت کالبو تایپه، تایوان طراحی شده است، در حال اتمام است.

 

ساخت آسمان خراش تماشایی Tao Zhu Yin Yuan معروف به برج باغ آگورا یا "DNA سبز"، که منطقه تجاری تایپه تایوان را تزئین خواهد کرد، در حال اتمام است. شکل و "پر کردن" برج پویا، واقعاً شبیه به ساختار مارپیچی DNA، با دست معمار وینسنت کالبه، که باغ عمودی دیگری را با شرکت خود Vincent Callebaut Architectures طراحی کرده است طراحی شده است. نمای خارجی زنده و چشمگیر در حال حاضر تکمیل شده است، در مجموع ۲۳۰۰۰ گیاه مختلف در بالکن‌ها، تراس‌ها، نما و سقف ساختمان کاشته شده است. در حال حاضر، توسعه آپارتمان‌های مسکونی و مکان‌های عمومی در حال انجام است که باغ‌های عجیب و غریب را نیز شامل خواهد شد.

۵ پروژه بزرگ معماری که در سال ۲۰۲۱ تکمیل می شود

ساکنان برج بلند باغ Agora Garden تایپه، تایوان در بهشتی عجیب و غریب خواهند بود.


۴. باریک‌ترین آسمان خراش ۱۱۱ West ۵۷ th Street در نیویورک ایالات متحده آمریکا

۵ پروژه بزرگ معماری که در سال ۲۰۲۱ تکمیل می شود
آسمان خراش ۱۱۱ West ۵۷ th Street با گرانترین آپارتمان‌ها در ایالات متحده، نیویورک در حال آماده سازی است.

ساخت یک آسمان خراش، از هر لحاظ منحصر به فرد، خیابان ۱۱۱ غربی ۵۷ که دارای "برازنده ترین" اشکال است، نیز در حال پایان است. همانطور که مشخص شد، عرض آن فقط ۱۸ متر و با ارتفاع این آسمان خراش، ۴۳۵ متر است! طراح چنین ساختمان خارق العاده‌ای شرکت معماری Bjarke Ingels Group BIG است که به دلیل ایجاد سازه‌های برجسته مشهور است. ویژگی‌های طراحی نه تنها مورد انتقاد مداوم قرار دارند، بلکه چندین بار موعد تحویل به تعویق افتاده است. یا بحران دخالت می‌کرد، یا بودجه باید اصلاح می‌شد، اما اکنون همه گیری کرونا فرا رسیده است.

۵ پروژه بزرگ معماری که در سال ۲۰۲۱ تکمیل می شود

با ارتفاع ساختمان ۴۳۵ متر، عرض آن فقط ۱۸ متر است ۱۱۱ West ۵۷ th Street، New York.

اگرچه مدیریت ساخت و ساز امیدوار است که امسال صاحبان گرانترین آپارتمان‌ها بتوانند در آن اقامت کنند و از منظره‌های لوکس و خارق العاده از طبقات فوقانی لذت ببرند. علاوه بر اقامتگاه‌های مجلل، آسمان خراش سالن‌های نمایشگاه را تجهیز می‌کند، اماکن عمومی، دفاتر، بوتیک‌ها و رستوران‌ها نیز فراهم می‌شوند.

برای اطمینان از ثبات یک ساختمان باریک و افزایش مقاومت در برابر باد و بار‌های لرزه‌ای، میراگر اینرسی به وزن ۸۰۰ تن در طبقه‌های آخر نصب شده است.

۵. منطقه چند منظوره پلاس در روستای مگنور نروژ

۵ پروژه بزرگ معماری که در سال ۲۰۲۱ تکمیل می شود

BIG و سازنده نروژی Vestre برای ساخت پایدارترین کارخانه مبلمان جهان The Plus، Magnor با هم همکاری کردند.

 

گروه Bjarke Ingels BIG مهارت در ترکیب اشیا متفاوت را دارد، که به وضوح در طراحی پروژه جدید او قابل مشاهده است. آن‌ها موفق شدند سازه عظیم را نه تنها در منظره طبیعی ادغام کنند، بلکه در آن یک نیروگاه برق، یک کارخانه تولید مبلمان با چندین کارگاه، پیست اسکی و مکانی برای فعالیت‌های فضای باز در طبیعت سازماندهی کنند.

۵ پروژه بزرگ معماری که در سال ۲۰۲۱ تکمیل می شود

سقف کارخانه تولید مبلمان به یک فضای عمومی با یک مکان تفریحی، یک مرکز نمایشگاه و یک پیست اسکی The Plus، نروژ تبدیل خواهد شد.

از آنجا که این سازه چند منظوره The Plus نامیده می‌شود، به راحتی می‌توان حدس زد که ساختار به شکل یک پلاس یا یک صلیب باشد. طرح داخلی آن در چهار منطقه اصلی تولید سازمان یافته است - یک انبار، یک کارخانه تولید رنگ، یک کارخانه نجاری و یک فروشگاه مونتاژ. همه آن‌ها به مرکز اصلی متصل خواهند شد، جایی که دفتر تدارکات و مرکز نمایشگاه در حال راه اندازی است. برنامه ریزی شده است که سقف تاسیسات به یک پارک تبدیل شود، جایی که دریچه‌های بازرسی ارائه می‌شود، که از طریق آن همه می‌توانند روند خلاقیت ایجاد مبلمان را مشاهده کنند. اما پیست اسکی برای طرفداران ورزش‌های فعال در ساختمان نیروگاه ایجاد می‌شود.

متخصصان شرکت معماری BIG چنان علاقه زیادی به ترکیبات خارق العاده دارند که فرد متعجب می‌شود چگونه می‌توان چنین چیزی را طراحی کرد. اخیراً، در کپنهاگ، آن‌ها یک مجموعه پیشگام را ساختند که شامل: نیروگاه سوزاندن زباله، پیست اسکی، پارک شهر، دیوار کوهنوردی و موارد دیگر بود.

منبع: سیارک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار