این گروه از جانبازان و ایثارگران در اولویت مرحله دوم واکسیناسیون
کد خبر: ۲۰۸۸۳۷
تاریخ انتشار: 2021 April 12    -    ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که طرح واکسیناسیون جامعه ایثارگری در حال انجام است، اولویت های مرحله دوم واکسیناسیون کرونای جانبازان را اعلام کرد.
 دکتر «عبدالرضا عباسپور»، در گفت و گویی، درباره اجرای طرح واکسیناسیون ویروس کرونا جامعه ایثارگری یادآور شد: در ابتدا تعامل خوبی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتیم تا طرح واکسیناسیون جامعه ایثارگری به خوبی انجام شود. از همان ابتدا در پروتکل وزارت بهداشت جامعه ایثارگری در اولویت برای دریافت واکسن قرار داشتند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح واکسیناسیون ویروس کرونا جامعه ایثارگری در حال انجام است، افزود:‌ در مرحله اول ۹ هزار نفر از جامعه ایثارگری شامل جانبازان دو چشم نابینا، ضایعه نخاعی، دو عضو قطع و بیشتر، جانبازان شدید شیمیایی و والدین دو شهید و بالاتر واکسن ویروس کرونا را دریافت کردند.
 
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید ادامه داد: در این میان تعدادی از افراد در جامعه ایثارگری از دریافت واکسن ویروس کرونا انصراف دادند که به ناچار عده دیگری را جایگزین کردیم.
 
۳۲ هزار نفر در مرحله دوم واکسن دریافت می کنند  
 
عباسپور درباره چگونگی اجرای مرحله دوم طرح واکسیناسیون ویروس کرونا توضیح داد: در مرحله دوم طرح واکسیناسیون تمام جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد که ۳۲ هزار نفر هستند اجرا می شود. در حال حاضر مشغول هماهنگی با مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت هستیم تا مرحله دوم را از اواسط همین هفته شروع کنیم.
 
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید اضافه کرد: البته جانبازان زیر ۵۰ درصد که وضعیت حادی دارند یا از بیماری صعب‌العلاج رنج می برند و همچنین والدین یک شهید که وارد سن سالمندی شده اند، از اولویت های بنیاد شهید هستند و در مرحله سوم تحت پوشش قرار می گیرند. همچنین جانبازان آزاده که ۵ سال یا بیشتر سابقه آزادگی دارند هم در مرحله سوم تحت پوشش قرار می گیرند. 
 
مراحل  اجرای طرح واکسیناسیون
 
عباسپور درباره اینکه واکسیناسیون ویروس کرونا در چه مکانی انجام می شود، گفت: این طرح به دو صورت کلی انجام می شود. واکسیناسیون در مراکز بیمارستانی و توانبخشی با هماهنگی مرکز علوم پزشکی مربوطه در همان محل مرکز درمانی انجام خواهد شد. در خصوص سایر افراد جامعه ایثارگری طی هماهنگی با وزارت بهداشت در شبکه های بهداشتی محل زندگی این عزیزان واکسیناسیون صورت می گیرد. 
 
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید ادامه داد: در مورد بیمارستان های روانپزشکی نیایش و صدر نیز هماهنگی لازم با مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت انجام و از روز چهارشنبه ۱۸ فروردین  شروع می شود و قرار است تمام جانبازان بستری در این دو مرکز و پرسنل آنها تحت پوشش واکسیناسیون قرار بگیرند.
 
وی افزود: البته اگر جانباز در مراکز تجمعی بنیاد حضور نداشته باشد با توجه به اطلاعاتی که در بنیاد شهید موجود است فرد را به شبکه بهداشت تهران و سایر استان ها معرفی می کنیم تا با مراجعه به نزدیکترین مرکز بهداشتی واکسن را دریافت کند.
 
عباسپور در پایان صحبت هایش درباره انصراف افراد از دریافت واکسن بیان کرد: به استان ها اعلام کرده ایم که در صورت انصراف کسی را جایگزین کنند که از ریسک بالایی برخوردار باشد. بر همین اساس پروتکلی را مصوب کرده ایم و به استان ها داده ایم تا خودشان این موضوع را مدیریت کنند.
 
موج جدید شیوع کرونا به گفته کارشناسان با دربرگیری و مرگ و میر بیشتری طی هفه اخیر در ایران شکل گرفته از همین رو از امروز (شنبه) محدودیت‌های کرونایی ۱۰ روزه بر اساس رنگ بندی شهرها اعمال می‌شود و بدین ترتیب در شهرهای با وضعیت قرمز فقط مشاغل گروه یک می‌توانند فعالیت کنند و کارکنان اداره‌ها و سازمان‌ها باید با ۵۰ درصد نیرو فعال باشند.
 
از ابتدای شیوع کرونا در کشور (اسفند ۹۸) تا کنون دو میلیون و ۲۹ هزار و ۴۱۲ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده ۶۴ هزار و ۳۹ هموظن جان خود را از دست داده اند.
سایت نوید شاهد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار