مبتلایان به کرونا نباید روزه بگیرند؟
کد خبر: ۲۰۸۸۰۲
تاریخ انتشار: 2021 April 12    -    ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت : با توجه به اینکه سیر بیماری کرونا در مبتلایان مشخص نیست، توصیه می‌شود مبتلایان به کرونا از روزه گرفتن خودداری کنند.
 بهزاد مهدویان متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان و انجام فریضه روزه داری در این ماه، در خصوص روزه داری مبتلایان به کرونا گفت : همانطور که در قرآن کریم هم اشاره شده افراد بیمار از گرفتن روزه منع شده اند و توصیه ما هم این است که مبتلایان کرونا نباید روزه بگیرند.
 
او گفت : با توجه به اینکه روند سیر بیماری کرونا مشخص نیست، تمام مبتلایان چه در مرحله خفیف و چه در مرحله شدید بیماری باید از گرفتن روزه خودداری کنند، چرا که احتمال دارد فردی امروز حالش مساعد باشد و فردا بدحال شود.
 
مهدویان افزود: از طرفی مبتلایان کرونا برای بهبود بیماری باید مایع درمانی داشته باشند و مایعات بسیاری مصرف کنند و به این علت نیز مبتلایان کرونا نمی‌توانند تا بهبودی کامل روزه بگیرند.
 
این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: افراد مبتلا به کرونا در طول مدت بیماری باید استراحت کامل داشته و از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کرده و در رژیم غذایی خود به میزان کافی مایعات بگنجانند.
 
مهدویان با اشاره به شیوع کرونای انگلیسی، ادامه داد: متاسفانه این بیماری با سرعت بیشتری در بدن افراد گسترش می‌یابد و نیاز است افراد در کوتاهترین زمان ممکن با مشاهده علائم به پزشک مراجعه کرده و از انجام هرگونه خوددرمانی خودداری کنند.
 
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: مراجعه به پزشک و شروع درمان مناسب در همان ساعات و روز‌های اول بسیار اهمیت دارد و می‌تواند در تسریع بهبودی فرد موثر باشد .
روزپلاس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار