اختصاصی «تابناک باتو» ـ وانت جدید برقی ایران از کجا آمده است؟ بدنه این خودرو کاملا شبیه وانت ساخت چین " kawei "است.
گروه مپنا قرار است با همکاری کرمان موتور، وانت تمام برقی را به بازار عرضه نماید. احتمالاً این وانت از پلتفرم و بدنه وانت برقی ساخت چین الگوبرداری خواهد شد.
پیش از این شرکت مپنا به ساخت پروژههای نیروگاهی در ایران مشغول بوده و همچنین در زمینه نفت، گاز، معدن و ساخت لوکوموتیو هم فعالیت دارد. هم اکنون این شرکت در نظر دارد با همکاری کرمان موتور خودروی برقی تولید کنند.
در نسخهای که از سوی شرکت مپنا عرضه شده است، این وانت از یک موتور ۱۲۰ کیلو واتی بهره می گیرد و دارای یک باتری ۴۸ کیلو وات ساعتی است که با یک بار شارژ شدن تا ۳۰۰ کیلومتر را میپیماید.
وانت برقی kawei
مدل چینی این محصول باتری ۶۷ کیلو وات ساعتی دارد که شعاع حرکتی آن ۳۵۰ کیلومتر است.
البته هنوز مشخص نشده که موتور و پک باتری این خودرو با نمونه چینی تفاوت دارد یا خیر و آیا در ایران ساخته خواهد شد و یا از یک شرکت خارجی تهیه میگردد؟!
سرعت این وانت برقی ۱۷۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد آن ۱۱ ثانیه گزارش شده است.
این خودرو با برق شهری کار می کند و نیاز به ۸ ساعت زمان برای شارژ شدن دارد، اما طبق گزارش سازنده آن، با شارژ سریع ۸۰ درصد باتریها درزمان نیم ساعت قابل شارژ هستند.
هم اکنون این خودرو در چین حدود ۴۰ هزار دلار قیمت دارد که برای بازار خودرو ایران بسیار گران است. قیمت این وانت در ایران بیش از یک میلیارد تومان برآورد شده، ولی با استفاده از کمکهای دولت قیمت فروش آن شاید به حدود ۵۰۰ میلیون تومان برسد.
باید در نظر داشت که هنوز در جهان تقاضای زیادی برای وانت برقی وجود ندارد و علاوه بر آن مشخص نیست این وانت با وجود زیرساختهای ضعیف خودروهای برقی در ایران چه آیندهای پیدا خواهد کرد؟
ماشین های ایرانی مثل تخم مرغ شانسی ِ.پسر خالم 207 اتومات داشت گفت راضیم ازش تو هم بگیر.از نمایندگی به قیمت بازار آزاد ماشین خشک رو گرفتم البته دو برابر قیمت کارخونه توی چند ماه اول هم گیربکسش ایراد پیدا کرد هم جلو بندیش هم سیستم برقی اش. نزدیک 400 میلیون پول میدی بابت یک زباله به تمام معنی !!!!! چرا خریدار باید بابت ماشینی که بگیر, نگیر داره اینقدر پول پرداخت بکنه؟ چرا باید کیفیت یک مدل ماشین از یک برند اینقدر متفاوت باشه؟ خرید ماشین های ایران خودرو و سایپا واقعا ریسک غیر عاقلانه است .من با ضرر ماشین رو رد کردم شما اشتباه منو تکرار نکنین
و در پاسخ به ناشناس ۱۳:۰۴ باید عرض کنم جنازه ۲۰۷ از هر ماشین چینی بهتره حتی همون ۲۰۷ دارای ایراد فنی
به جز دو سه تا کشور بدخت همسایه کدوم کشور قبول میکنه ماشین ایرانی بهش وارد بشه مردم کدوم کشور حاضر هستند خودرو ایرنی سوار بشن؟ در حالی که خودرو سازی چین بین سال 2020 تا 2021 نزدیک به 950 هزار دستگاه خودرو صادر کرده و فقط یک خودرو ساز چینی 5 بیلیون درآمد حاصل از صادراتش بوده
حالا شما 207 می خوای سوار بشی اختیار با خودته شما درشکه هم سوار بشی ما اعتراضی نداریم
این برندهای نسبتا خوب با شراکت برند های معتبر ایتالیایی و سوئدی و انگلیسی همکاری میکنن.یعنی شرکت های دو ملیتی هستند و طراحی بدنه و پلتفرم توسط شرکت های اروپایی انجام شده لذا کیفیت قابل قبولی دارند.علت قیمت پایین شون هم اینه که کارگر در چین بسیار ارزان تر از امریکا و اروپا است
ضمنا من خودم از سیاست های چین و سردمدار هاش متنفرم ولی این پیشرفت قابل کتمان نیست.نمیشه از حقیقت فرار کرد