خیابان‌خوابیِ برخی ایرانی‌ها در استانبول و لندن
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۰۸۷۲۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2021 April 11    -    ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
bato-adv
bato-adv
رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره موضوعات مختلفی مانند چگونگی رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی در صنعت هوانوردی و پروازهای مسافری، آمار ابتلاء و فوتی در کروی پروازی ایرانی، هجمه‌های وارد شده به این صنعت، تعیین تکلیف برای بازگشت مسافران جامانده در کشورهای مختلف و... صحبت کرد.
 رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره موضوعات مختلفی مانند چگونگی رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی در صنعت هوانوردی و پروازهای مسافری، آمار ابتلاء و فوتی در کروی پروازی ایرانی، هجمه‌های وارد شده به این صنعت، تعیین تکلیف برای بازگشت مسافران جامانده در کشورهای مختلف و... صحبت کرد.
 
بلاتکلیفی مسافران ایرانی جامانده در کشورهای مختلف
 
تورج دهقان زنگنه در این باره اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری مجری مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ست و این ستاد هر مصوبه‌ای که ابلاغ کند را اجرایی خواهیم کرد. در حال حاضر می‌توان از همه مسافرانی که در طول تعطیلات نوروزی با هواپیما مسافرت رفته‌اند پرسید که پروتکل‌های بهداشتی تا چه حد در سفرهای هوایی رعایت شده است که می توان از جمله این پروتکل‌ها به رعایت محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در هر هواپیما اشاره کرد.
 
وی افزود: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا به سازمان هواپیمایی اعلام کند پروازهای داخلی یا خارجی را محدود کرده، کاهش دهد یا تعطیل کند این کار را انجام می‌دهیم چراکه ما سیاست گذار نیستیم این وظیفه بر عهده دستگاه‌هایی مانند این ستاد است. از سوی دیگر حتی اگر مسافر خارجی به ایران بیاید و تست PCR منفی داشته باشد مجدداً در ایران نیز از او تست گرفته‌ می‌شود، بنابراین اگر به تست‌هایی که در ایران گرفته می‌شود، اعتمادی وجود دارد، پس می‌توان در وضعیت پروازهای مسافری بازنگری انجام داد.
 
ایرانیانی که در خیابان‌های لندن و استانبول می‌خوابند!
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا پروازهای خارجی از و به مقاصدی مانند انگلستان که در این کشورها ویروس کرونا نسبتاً کنترل شده همچنان ممنوع بوده و پرواز به برخی کشورها که شیوع ویروس کرونا در آنجا گسترش پیدا کرده هنوز ممنوع نشده است، اعلام کرد: در این زمینه اگر به صفحه اینستاگرام سازمان هواپیمایی کشوری یا برخی از مسئولان این سازمان مراجعه کنید، متوجه می شوید که مردم تا چه حد نسبت به این تصمیمات انتقاد می‌کنند و حتی به ما توهین می‌کنند در حالی که به ما ربطی ندارد، برخی از شهروندان ایرانی در کشورهایی مانند انگلستان و ترکیه در خیابان‌های لندن و استانبول می‌خوابند و پولی ندارند اما نمی‌توانند به ایران که کشورشان است، باز گردند. در این زمینه باید نسبت به شهروندان خودمان و هموطنانمان احساس مسئولیت کنیم و نمی‌توانیم به دلیل شیوع ویروس کرونا آن‌ها را همانجا رها کنیم.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: یکی از کارهایی که می‌توان در این زمینه انجام داد این است که همه آن‌ها را موظف کنیم که در کشور مبداء خود تست کرونا بدهند و در ایران نیز از آن‌ها تست PCR گرفته شود و تا زمانی که نتیجه این تست مشخص می‌شود آن‌ها را در هتلی مشخص قرنطینه کنیم که هزینه آن را هم خودشان پرداخت کنند اما نباید هم وطنان خودمان را به حال خودشان در کشورهای مختلف رها کنیم که در خیابان‌ها بخوابند.
 
دهقان زنگنه اضافه کرد: من زمانی که اعتراضات و انتقادهای زیاد مردم را که در انگلستان مانده بودند و هیچ کاری از آن‌ها بر نمی آمد، تصمیم گرفتم که هر کاری می‌توانم انجام دهم و در این راستا با هزاران التماس و خواهش توانستم یک مجوز پرواز فوق العاده به لندن برای بازگرداندن این مسافران دریافت کنم. به نظر من در چنین شرایط و برهه حساسی باید عملیاتی و سریعتر عمل کنیم و تصمیمات و مصوبات ابلاغی نیز باید به موقع اعلام شود من از همه مسئولان و متولیان خواهش می‌کنم که هر کاری که می‌توانند انجام دهند تا هموطنانمان بتوانند به کشورشان باز گردند.
 
شرکت‌های هواپیمایی زیان و فشار زیادی تحمل‌ کرده‌اند باید از آن‌ها حمایت کرد
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره وضعیت شرکت‌های هواپیمایی و فعالان این صنعت نیز گفت: مسلماً در سال جاری باید از شرکت های هواپیمایی حمایت شود چرا که آنها طی ۱۴ ماه گذشته زیان های بسیاری را متحمل شدند حتی در این شرایط مورد هجمه هم قرار گرفتند و فشار زیادی به آن‌ها وارد شد در حالی که بیشترین همکاری را با وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا انجام دادند. حتی برخی از مسئولان که در ایام عید با هواپیما جابه‌جا شدند با من تماس گرفتند و رعایت پروتکل های بهداشتی در پرواز خود را تایید کردند.
 
دهقان زنگنه تاکید کرد: دولت در سال ۱۴۰۰ باید از صنعت هوانوردی حمایت بیشتری کند چرا که این صنعت بسیار پیچیده است و همه دشمنان این مرز و بوم طی سال‌های گذشته به دنبال این بودند که بتوانند صنعت هوانوردی ایران را زمین‌گیر کنند اما با تلاش متخصصان ایرانی آرزوی آن‌ها بر باد رفت. حتی توانستیم با محوریت ایران‌ایر و کمک گرفتن از شرکت‌های دانش بنیان قطعه‌سازی در صنعت هوانوردی را آغاز کنیم و از این پیچ هم رد شویم اما در این شرایط نباید بیش از حد به این صنعت فشار وارد کنیم.
ایسنا
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
19
و گور خوابی و کارتن خوابی هم در خیابانهای تهران.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
2
7
اگر پول نداشتند و فامیلی هم نداشته اند برای چه به این کشور ها رفته اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
اصلا چطوری ویزا گرفتند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
9
هدف اصلیش رو آخر گفت که حمایت از ایرلاین هاست و هموطنان آواره فقط برا ردگم کنی بود
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
5
آقای رئیس جمهور بی تدبیر مسئول ستاد هستند و طبق روال انتظار تدبیر از ایشان مثل آب در هاون کوبیدن است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
6
چقدر دلسوز . شما به فکر خیابان خوابهای داخل کشور باشید .
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
نیازمندیها
بلیت هواپیما چارتر