مصرف نان تازه ممنوع+ علت
کد خبر: ۲۰۸۶۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 April 10    -    ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
یک پزشک روس می‌گوید که مصرف نان تازه باعث بروز مشکل در دستگاه گوارش به ویژه معده می‌شود.
 دکتر ماریا چرنیایوا متخصص تغذیه در روسیه، توصیه می‌کند که به ویژه اگر در دستگاه گوارش خود دچار مشکل هستید، از نان تازه استفاده نکنید.
 
مصرف نان تازه ممنوع+ علت
 
این متخصص اشاره کرد که نان تازه از طعم و رایحه خوبی برخوردار بوده، اما ترکیب آن با نان بیات متفاوت است و اسیدیته بالاتری دارد و هنگامی که دستگاه گوارش دچار مشکل باشد، مصرف آن ممکن است این مشکل مزمن را تشدید کند.
 
او افزود: با گذشت زمان، این اسیدیته و سایر خواص نان تغییر می‌کند. به طور کلی، بهترین زمان مصرف نان بعد از گذشت هشت ساعت از پخت آن است.
 
ماریا چرنیایوا می‌گوید: در صورت بروز مشکلات بهداشتی در دستگاه گوارش، بهتر است از نانی استفاده شود که هشت ساعت قبل، پخته شده یا بیات است تا از تشدید بیماری‌های مزمن مانند ورم معده، زخم و سایر موارد جلوگیری شود.
 
این پزشک متخصص اظهار کرد که نان بیات یا تست شده، از نان تازه و نرم که عطر و طعم مطبوع و خوبی دارد، برای سلامت معده مفیدتر است.
 
او اضافه کرد: علاقه به نان تازه مانند اعتیادی است که باعث می‌شود در مصرف این محصول خوشمزه زیاده روی کنیم. بیش از حد از نان تازه استفاده می‌کنیم؛ زیرا طعم آن خوشمزه است. این علاقه مانند اعتیاد به یک ماده مخدر و اشتیاق به شیرینی جات است.
 
چرنیایوا تاکید کرد که اغلب از این مزیت نان تازه در سوپرمارکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به گونه‌ای که آن‌ها نان را داخل فروشگاه می‌پزند تا رایحه نان‌های مختلف تازه پخته شده خریداران بیشتری را به خود جلب می‌کند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
0
یعنی سنگگ تا این تاریخ مضر بوده ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار