معرفی انواع حفاظ پنجره
کد خبر: ۲۰۸۵۷۱
تاریخ انتشار: 2021 April 10    -    ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
زمانی که حفاظ پنجره آهنی، پشت پنجره ها نصب باشد، دیگر سارقین نمی توانند وارد خانه ی شما شوند همینطور کودکان به پائین سقوط نمی کنند. سازه های امنیتی انواع گوناگونی دارد. حفاظ پنجره روی نمای ساختمان با طراحی مختلف تاثیرگذار است. یکی از ملزومات ایمنی در ساختمان‌های مسکونی و اداری امروز، نرده آهنی پنجره و یا همان حفاظ پنجره است...

معرفی انواع حفاظ پنجره

استفاده از حفاظ پنجره یکی از مقوله‌های بسیار ضروری در ساختمان‌سازیست

معرفی انواع حفاظ پنجره«تابناک با تو» - زمانی که حفاظ پنجره آهنی، پشت پنجره ها نصب باشد، دیگر سارقین نمی توانند وارد خانه ی شما شوند همینطور کودکان به پائین سقوط نمی کنند. سازه های امنیتی انواع گوناگونی دارد. حفاظ پنجره روی نمای ساختمان با طراحی مختلف تاثیرگذار است.

یکی از ملزومات ایمنی در ساختمان‌های مسکونی و اداری امروز، نرده آهنی پنجره و یا همان حفاظ پنجره است و در هر ساختمانی استفاده از آن کاملاً اجباری می‌باشد. باتوجه به دردسترس بودن پنجره‌ها برای همگی از بیرون یکی از نقاط ضعف بزرگ منازل از نظر امنیتی می‌باشند که باید برای آن‌ها فکری بکنید. در زمانی که شما در خانه حضور نداشته باشید، نبود نرده آهنی پنجره میتواند به یک فاجعه بزرگ برای شما و خانه شما تبدیل شود.

معیار‌های حفاظ پنجره ایمن

با بررسی روش‌ها و معیار‌هایی مانند فاصله مناسب بین میله‌های عمودی و افقی، استفاده از مواد خام مناسب، عدم امکان بریدن میله‌ها با قیچی آهن بر، جوشکاری مناسب میله‌ها و عدم امکان ایجاد مسافت بیشتر بین آن ها، استفاده از طرح و نقش‌های متنوع در بین میله‌ها برای ایمنی بیشتر، نصب راحت و سازگار با پنجره شما، زیبایی و ظرافت در ساخت و نصب میتوانید یک حفاظ پنجره ایمن و درجه یک داشته باشید. رعایت این معیار‌ها هم از نظر زیبایی و هم از نظر امنیت برای سازنده الزامی بوده و عدم رعایت آن‌ها شما را نسبت به امنیت لازم برای آن مایوس می‌کند.

معرفی انواع حفاظ پنجره

حفاظ پنجره مدل‌های بسیار مختلفی دارد

انواع حفاظ پنجره

انواع حفاظ پنجره، نخستین ویژگی مهمیست که برای انتخاب یک حفاظ پنجره باید آنرا سرلوحه انتخاب خود کنید. در صورتیکه انواع حفاظ پنجره و مزیت‌های هر یک را بشناسید به راحتی میتوانید بهترین مدل آنرا برای خود برگزینید. سه اصل اساسی که باید آن‌ها را برای انواع نرده آهنی پنجره در نظر بگیرید شامل سلیقه، مناسب بودن برای نمای ساختمان و البته امنیت می‌باشد سرانجام می‌توانید برای خانه خود ایده آل‌ترین حالت را در نظر بگیرید. در این بخش با انواع حفاظ پنجره اشنا خواهید شد. در نظر داشته باشید که استفاده از انواع حفاظ پنجره در برخی مواقع در هر ساختمانی مجاز نبوده و شما به انتخاب گزینه‌ای خاص محدود خواهید بود.

* حفاظ پنجره آهنی:

حفاظ پنجره آهنی، مقاومت بالایی دارد و در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف قابل تولید هستند. ولی در شرایط آب و هوایی مختلف، این حفاظ‌ها امکان دارد رنگ و ظاهر خود را از دست بدهند و زنگ بزنند. به همین علت به مراقبت و توجه دائمی احتیاج دارند. معمولاً از این نوع حفاظ در ویلا‌های بیرون شهری که پنجره‌های بزرگی دارند، استفاده می‌کنند.

معرفی انواع حفاظ پنجره

استفاده از حفاظ پنجره به عنوان راه حلی ساده برای منزل شما پیشنهاد میشود

* حفاظ پنجره دوجداره:

یکی از پرکاربردترین انواع پنجره، حفاظ پنجره دو جداره می‌باشد. مزیت‌های بسیار این نوع حفاظ سبب شده تا افراد از این پنجره‌ها در ساختمان‌های مختلف استفاده کنند. حفاظ مورد استفاده برای این نوع پنجره‌ها هم در نمای زیبای آن‌ها تأثیر به سزایی دارد و هم باعث افزایش امنیت آن‌ها می‌شود. این حفاظ‌ها با استفاده از متریال مختلفی ساخته می‌شوند. از همین جهت میتوان با طرح‌ها و مدل‌های مختلف آن‌ها را تولید کرد. بدین ترتیب با انواع مختلف نمای ساختمان هماهنگ می‌شوند.

معرفی انواع حفاظ پنجره

حفاظ پنجره معمولاً در اندازه‌ها و ابعاد مختلفی با توجه به اندازه‌ی پنجره طراحی می‌شود

پیش از انتخاب حفاظ پنجره دو جداره باید با انواع آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید مدل مناسب با پنجره و نمای ساختمان موردنظر خود را انتخاب کنید. حفاظ پنجره دو جداره برای حفاظت و ایجاد امنیت در ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. امنیت در محل زندگی ما نقش مهمی ایفا می‌کند. استفاده از حفاظ پنجره به ویژه برای طبقات پایینی اهمیت بیشتری دارد. امنیت هم در آرامش روانی ساکنین یک ساختمان اهمیت دارد و هم در حفظ سرمایه‌های بسیاری که در خانه از آن‌ها نگهداری می‌کنیم. معمولاً سارقین ترجیح میدهند از خانه‌هایی دزدی کنند که از امنیت کم تری برخوردارند و راحت‌تر می‌توانند به آن‌ها وارد شوند.

* حفاظ پنجره مدرن:

حفاظ پنجره که برای ایجاد امنیت در پنجره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به حفاظ پنجره استیل اشاره کرد. این نوع نرده‌ها معمولاً دربرابر انواع فشار از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند و همینطور تمیز کردن آن‌ها نیز بسیار آسان است. زمان استفاده از حفاظ نرده پنجره استیل باید بدانید که نرده شما در مقابل مواردی، چون باد، باران و همینطور آلودگی‌های دیگر در امان خواهد بود و خراب نمی‌شود. شست و شوی این نوع نرده‌ها بسیار آسان است.

تمامی پنجره‌هایی که در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، حتی شیشه‌های دوجداره امکان دارد که از خود در مقابله با آسیب ضعف نشان دهند و شکسته شوند. ازاین رو این نرده‌ها در این زمینه به خوبی دیده خواهند شد. احتمالا امنیت نخستین چیزی باشد که اشخاص برای خرید و یا استفاده‌های دیگر به آن دقت میکنند. در واقع استفاده از حفاظ پنجره استیل به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای ساختمان خود امنیت را ایجاد کنید.

معرفی انواع حفاظ پنجره

حفاظ پنجره مدرن یکی از المان‌های ساختمانی بسیار پرکاربرد است

* حفاظ پنجره فرفورژه:

شاید اصلی‌ترین عاملی که سبب شده طرفداران بسیاری جذب فرفورژه شوند اینست که کیفیت‌های بسیار خوبی دارند. اولین بخشی که یک خریدار به آن دقت خواهد کرد نیز همین کیفیت است. در واقع چنانچه توسط این نوع نرده‌ها نیاز مشتری برآورده نشود، امکان دارد که به سراغ نرده پنجره آهنی و یا استیل بروند. البته افزایش استفاده از حفاظ پنجره فرفورژه بیانگر اینست که این محصولات شانس بسیاری را برای انتخاب داشته اند و کیفیت آن‌ها نیز تائید شده بوده است که توانسته اند تا این جا پیشروی کنند و در میان محصولات مختلف جای خود را باز کنند. شاید کیفیت حفاظ پنجره فرفورژه در حد نرده‌های آهنی نباشد که استفاده از این نوع محصولات هم می‌تواند برای شما به اندازه محصولات آهنی کاربردی باشد.

معرفی انواع حفاظ پنجره

حفاظ پنجره ساختمان روی نما و ظاهر ساختمان تاثیر می‌گذارد

* حفاظ پنجره ثابت:

حفاظ پنجره ثابت سال‌های بسیار زیادی به شکلی ساده و با شمایلی ثابت است که در خانه شما نقش یک محافظ درجه یک و ایداه آل را ایفا می‌نماید. احیانا یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که بسیاری از افراد این حفاظ را بعنوان محافظ پنجره ساختمان خود در نظر می‌گیرند، قیمت مناسب است. البته نرده آهنی پنجره ثابت مزیت‌های بیشتری دارد که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. علاوه بر قیمت مناسب نرده آهنی پنجره ثابت، ساخت و نصب این نرده حفاظ آهنی نیز در قیاس با سایر انواع نرده آهنی پنجره ساده‌تر بوده و این یک مزیت بسیار بزرگ برای آن محسوب می‌شود. ولی نصب این حفاظ نیز ویژگی‌هایی دارد که اگر امنیت لازم برای پنجره خانه شما رعایت نشود نیاز شما را تامین نخواهد کرد.

معرفی انواع حفاظ پنجره

هنگام انتخاب حفاظ پنجره، اطمینان حاصل کنید که یک پانل دارد

* حفاظ پنجره متحرک (تاشو):

آخرین مدل از انواع حفاظ پنجره، نرده آهنی پنجره متحرک و یا حفاظ پنجره تاشو نام دارد. این نوع حفاظ آهنی پنجره در قسمت ورودی خانه نصب شده و به نوعی آنرا حفاظ پنجره از داخل ساختمان نیز قلمداد می‌نمایند. در خیلی از مواقع که در جلوی پنجره و در نمای ساختمان برای شما مجوز نصب نرده پنجره وجود نداشته باشد، استفاده از نرده پنجره تاشو و متحرک میتواند بهترین گزینه باشد. این نوع نرده آهنی از نظر امنیتی هیچ کم و کاستی از مدل‌های پشت پنجره نداشته و این نوع حفاظ هم در صورت رعایت استاندارد‌های لازم برای شما قابلیت‌های بالایی خواهد داشت. ولی فراموشکار نبودن شما یکی از نکات اصلی در داشتن چنین حفاظی خواهد بود. چنانچه در زمان خروج از منزل فراموش کنید که نرده پنجره تاشو را ببندید، در واقع گویا اصلاً برای پنجره خانه خود محافظی نخواهید داشت.

معرفی انواع حفاظ پنجره

استفاده از حفاظ پنجره به خصوص برای طبقات پایینی اهمیت بیشتری دارد

قیمت حفاظ پنجره

از تاثیرگذارترین عوامل در قیمت حفاظ پنجره می‌توان به مقدار آهن مورد استفاده در آن، مدل نرده پنجره و البته هزینه ساخت و نصب آن اشازه کرد. برای کاهش هزینه‌های مربوط به قیمت حفاظ پنجره هم روش‌هایی وجود دارد که میتوانید با بکار گیری آن‌ها برای خود بهترین نمونه‌ها را با قیمتی مناسب تهیه کنید. مسلما استفاده از حفاظ پنجره مدرن و یا حفاظ پنجره فرفورژه نیاز به پرداخت هزینه‌های بیشتری داشته و در عوض برای خانه خود امنیت و زیبایی بیشتری فراهم خواهید کرد. همچنین با رعایت استاندارد فاصله‌های میله‌ها در نرده آهنی پنجره میتوانید قیمت حفاظ پنجره را علاوه بر تامین امنیت کافی برای آن، نیز تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. یکی دیگر از روش‌های کاهش هزینه‌های داشتن یک نرده آهنی پنجره برای کاربران، استفاده از طرح‌های قبلی و نمونه کار‌های آماده می‌باشد.

چگونگی نصب حفاظ پنجره

ابتدا برای نصب حفاظ پنجره، باید در جایگاه مناسب پنجره موردنظر را نصب کنید. نصب درب و پنجره باید توسط متخصصان آموزش دیده در این زمینه انجام شود. بهتر است، از کارشناسان و مشاوران این حوزه بعد از نصب پنجره دوجداره UPVC، برای انتخاب نوع محافظ، باتوجه به نوع پنجره ها، موقعیت و جایگاه قرارگیری آن‌ها کمک بگیرید. سپس برای ساخت و نصب حفاظ پنجره‌ها اندازه گیری‌های لازم توسط متخصصان انجام می‌شود. تولید آن پس از انتخاب طرح، نوع، جنس و رنگ حفاظ، صورت میگیرد و نصاب برای نصب به محل موردنظر مراجعه می‌کند. اکنون حفاظ شما نصب شده است.

معرفی انواع حفاظ پنجره

حفاظ پنجره جزئی از نمای هر ساختمان می‌باشد

مزایای نصب حفاظ پنجره

از مزایای نصب حفاظ پنجره می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

> عبور از حفاظ پنجره غیر ممکن می‌باشد.

> خمکاری‌های رو به بیرون و در جهت‌های مختلف حفاظ پنجره مانع ایستادن در کنار آن‌ها می‌شود.

> تراکم بالای ردیف‌های نرده پنجره علی رغم استحکام، بیانگر امنیت بالای حفاظ پنجره آهنی می‌باشد.

> طرح‌های حفاظ پنجره متفاوت و قابل تغییر می‌باشد.

> با توجه به طرح ساده و فرفورژه، قیمت هر متر مربع حفاظ پنجره محاسبه میشود.

> بر اساس طول و عرض چارچوب پنجره، قیمت حفاظ پنجره محاسبه میشود.

معایب حفاظ پنجره و راهکار رفع مشکلات آن

یکی از بزرگ‌ترین معایب حفاظ پنجره در هنگام وقوع حریق و شرایط اظطراری است. برای برطرف کردن چنین مشکلی میتوانید از حفاظ‌های بازشو که جدیدا وارد بازار شده اند استفاده کنید. بر خلاف حفاظ دیوار این حفاظ‌ها دائمی نیستند و به راحتی میتوانید آن‌ها را از داخل باز و بسته کنید.

دلگیر شدن خانه با نصب نرده و حفاظ ها، مشکل دیگریست که اغلب مشتریان را برای نصب حفاظ پنجره نگران می‌کند. برای رفع این مشکل میتوانید از حفاظ‌های نیمه پنجره و یا حفاظ‌هایی با فاصله نرده زیاد استفاده کنید تا به راحتی نور و هوا جذب خانه شود و امنیت ساختمان شما هم چنان محفوظ بماند.

 

قیمت حفاظ پنجره، با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود

منبع: سرپوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار