زنانی که برای موفقیت، هویت مردانه انتخاب کردند
کد خبر: ۲۰۸۴۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 April 09    -    ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
زنان در سراسر جهان در جنبه‌های مختلف زندگی خود با محدودیت ‌ای زیادی از سوی جامعه روبرو شده‌اند. آنها مجاز به شرکت در بازی‌ها نبودند، در محل کار با تبعیض جنسیتی روبرو بودند و حتی اجازه شرکت در رویدادهای موسیقی را نیز نداشتند...

زنانی که برای موفقیت، هویت مردانه انتخاب کردند

زنانی که برای موفقیت، هویت مردانه انتخاب کردنداختصاصی تابناک با تو؛ زنان در سراسر جهان در جنبه‌های مختلف زندگی خود با محدودیت ‌ای زیادی از سوی جامعه روبرو شده‌اند. آنها مجاز به شرکت در بازی‌ها نبودند، در محل کار با تبعیض جنسیتی روبرو بودند و حتی اجازه شرکت در رویدادهای موسیقی را نیز نداشتند. با این حال ، این محدودیت ها مانع رسیدن بسیاری از زنان به آرزوهایشان نشد. در این گزارش ما گزارشی درباره چند زن تهیه کرده‌ایم که با زدن نقاب مردانه، رویاهایشان را محقق کردند.

۱. رینا کانوکوجی

زنانی که برای موفقیت، هویت مردانه انتخاب کردند

رینا در سال 1935 در بروکلین متولد شد، از همان سال‌های نوجوانی شیفته جودو بود. اما جاه طلبی او برای شرکت در مسابقات باشگاه جودو پس از آنکه صاحب باشگاه به او گفت جودو فقط به مردان محدود می شود و زنان در این ورزش بسیار ضعیف هستند، با شکست روبرو شد.

کانوکوجی تصمیمی برای رها کردن رویاهای خود نداشت و در سال 1959 موهای خود را کوتاه کرد و خود را به عنوان یک مرد معرفی کرد تا به مسابقات قهرمانی جودو YMCA در شهر نیویورک بپیوندد.

او مهارت‌های خود در جودو را با شکست دادن همه مردانی که با آنها جنگید، به رخ همه کشید و در نهایت به مدال طلا رسید. برگزارکنندگان مسابقات هویت وی را زیر سال بردند و از او سوال کردند که آیا او زن است یا خیر، وی پاسخ داد: "بله".

متأسفانه، آن روز رینا مجبور شد مدال خود را پس دهد. از آنجا که حضور زنان در جودو در ایالات متحده ممنوع بود رینا برای تمرین جودو به توکیو رفت. رینا در سال ۲۰۰۹ میلادی در سن ۷۴ سالگی بر اثر سرطان از دنیا رفت.


۲. دوروتی لارنس

زنانی که برای موفقیت، هویت مردانه انتخاب کردند

دوروتی لارنس، زن جوان انگلیسی که می‌خواست آرزوی خود برای خبرنگار شدن در جنگ جهانی اول محقق کند. اما سردبیران وی آرزوی وی برای روزنامه نگاری در جنگ را نقش برآب کردند زیرا او زن بود.

دوروتی از جاه طلبی‌های خود دست نکشید و تصمیم گرفت هویت زنانه خود را پنهان کند. او برای پنهان کردن ویژگی‌های زنانه خود، از کوتاه کردن موهای بلند قهوه ای و استفاده از مایعات بر روی بدن برای پنهان نگه داشتن رنگ پوست دریغ نکرد. هر کاری که می توانست انجام داد. زن 18 ساله ای که آرزو داشت خبرنگار شود به حومه فرانسه که خط مقدم جبهه غربی بود، رسید.

او نام خود را به دنیس‌اسمیت تغییر داد و در مزارع مین کاشت. پس از 10 روز کار با هویت دروغین مردانه، بیمار شد و به زن بودن خود نزد افسر فرمانده اعتراف کرد. زیرا اعتراف را بهتر از لو رفتن می‌دانست.

لارنس مجبور شد سوگندنامه‌ای امضا کند که هرگز تجربه خود را برای کسی بازگو نکند، زیرا ارتش می‌ترسید که زنان دیگر نیز راه او را پیروی کنند. وی در سال 1964 در Colney Hatch Lunatic Asylum درگذشت.

۳. بیلی تیپتون

زنانی که برای موفقیت، هویت مردانه انتخاب کردند

بیلی تیپتون یکی از مشهورترین هنرمندان و رهبران موسیقی جاز بود که تاکنون زندگی کرده است. نوازنده مشهور که در سال 1914 یک دختر متولد شد .

در کانزاس سیتی میسوری بزرگ شد. دوروتی علاقه زیادی به موسیقی داشت و می خواست به گروه موسیقی بپیوندد ، اما سیاست های مدرسه اجازه نمی داد دختران در گروه های مدرسه ای اجرا کنند. در سال 1933 او شروع به پوشیدن لباس مردانه برای کار با نوازندگان موسیقی جاز کرد زیرا در آن زمان داشتن چنین فرصت هایی برای صنعت موسیقی برای زنان دشوار بود. تیپتون نام مردانه خود در سال 1940 به تصویب رساند و به سرعت استعداد او به عنوان مرد در موسیقی کشف شد.

او تقریباً تمام زندگی خود پیانو و ساکسیفون می‌نواخت و آهنگ‌های معروف زیادی را با نام مردانه منتشر کرد. او علاوه بر کار شگفت انگیز خود، با ابداع داستان های دروغین توانسته بود هویت زنانه خود را مخفی نگه دارد. وی پس از تشخیص زخم معده در سال 1989 ، با وجود بدتر شدن زخم از مراجعه به پزشک خودداری کرد. سرانجام هنگامی که امدادگران سعی می‌کردند زندگی تیپتون را نجات دهند در سن 74 سالگی هویت واقعی او کشف شد.

۴. کاترین سوئیتزر

زنانی که برای موفقیت، هویت مردانه انتخاب کردند

در دهه 1960 زنان اجازه شرکت در ماراتن یا مسابقات بالای 1500 متر را نداشتند ، اما این قوانین نمی توانست مانع کاترین سوئیتزر شود. در سال 1967 ، کاترین کاری کرد که در کتاب های تاریخ چاپ شود. او اولین زنی شد که تاکنون در ماراتن بوستون دویده‌است. با این حال ، او مجبور بود خود را به عنوان یک مرد برای شرکت در مسابقه معرفی کند. هنگامی که مقامات متوجه شدند خانمی در مسابقه 42 کیلومتری در حال دویدن است ، سعی کردند مانع شرکت وی شوند. تلاش شجاعانه او بی فایده نبود ، زیرا ممنوعیت زنان رسماً در سال 1972 برداشته شد.

۵. دبورا سامپسون

زنانی که برای موفقیت، هویت مردانه انتخاب کردند

دبورا متولد 1760 یک معلم سابق بود که هویت زنانه خود را پنهان کرد و یک نام مردانه به نام "رابرت شورتلیف" را برای پیوستن به نیروهای پاتریوت در سال 1782 برای خود انتخاب کرد. سامپسون تنها زنی بود که در طول تاریخ به دلیل قهرمانی‌هایش در طول جنگ انقلابی آمریکا حقوق بازنشستگی کامل نظامی دریافت کرد. دبورا هنگام کار در ارتش، 30 سرباز پیاده را برای یک لشکر کشی هدایت کرد، سنگرهایی را حفر کرد و توپ شلیک کرد. در طول دو سال خدمت وی موفق به پنهان کردن هویت خود شد تا اینکه به دلیل بیماری و از دست دادن هوشیاری در هنگام شیوع بیماری همه گیر به بیمارستانی در فیلادلفیا منتقل شد.
سامپسون پس از دریافت مرخصی افتخاری در سال 1783 ، به شهر خود ماساچوست بازگشت و زندگی مشترک زناشویی را در کنار همسرش بنجامین جانت و سه فرزندش گذراند.

هنگامی که وی در سن 66 سالگی درگذشت، شوهرش درخواست حمایت مالی به عنوان همسر یک فرد نظامی را کرد که به طور کلی به زنان بیوه داده می شد. با این حال کنگره این بار به دلیل کار قهرمانانه و شجاعت سامپسون در جنگ استثنائا او را پذیرفت و دادخواست او را تأیید کرد.

۶. سارا ادموندز

زنانی که برای موفقیت، هویت مردانه انتخاب کردند

سارا ادموندز یکی از معدود زنانی بود که در طول جنگ داخلی به طور فعال خدمت می‌کرد. سارا متولد 1841 در کانادا، ناامیدانه در تلاش بود تا از شکنجه پدر متجاوز خود که امیدوار بود به جای یک دختر صاحب فرزند پسر شود ، فرار کند.

هنگامی که سارا سرانجام در سال 1856 وارد فلینت میشیگان شد تصمیم گرفت که به دلیل احساس وظیفه مدنی خود به خدمات نظامی بپیوندد. در لباس شخصی به نام فرانکلین فلینت تامپسون در 2 پیاده نظام میشیگان به عنوان پرستار مرد میدانی ثبت نام کرد.

به عنوان یک پرستار صحرایی مسئولیت او مراقبت از قربانیان جنگ بود. ادموندز در نبردهای متعددی بود که در جریان مبارزات مریلند در سال 1862 رخ داد؛ از جمله نبردهای ماناساس و آنتی تام دوم.

سارا نه تنها در پرستاری تبحر داشت بلکه توانایی های جاسوسی از خود بروز داد. اعتقاد بر این است که او مدتی به عنوان جاسوس اتحادیه کار کرده است اگرچه هیچ سابقه رسمی از او وجود ندارد. و در سال 1863 ، هنگامی که ادموندز به مالاریا مبتلا شد، کار خود را رها کرد و همکاران خود را ترک کرد زیرا در صورت بستری شدن در بیمارستان نظامی مضطرب بود که مورد تعرض قرار گیرد. وی با افتخار از ارتش مرخص شد، از لحاظ مالی از حمایت برخوردار شد و به دلیل خدمات برجسته خود در جنگ داخلی آمریکا به عنوان تنها عضو در ارتش بزرگ جمهوری پذیرفته شد.


۷. جیمز گری

زنانی که برای موفقیت، هویت مردانه انتخاب کردند

یک شهروند انگلیس برای پیوستن به خدمات نظامی انگلیس خود را به شکل مردی به نام جیمز گری درآورد، او موفق شد هویت خود را پنهان کند و از چندین جراحت جان سالم به در برد، از جمله جراحت مفصل ران. او در سال 1750 هویت واقعی خود را فاش کرد با افتخار بازنشست شد و به او مستمری تعلق گرفت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
2
0
این بنده های خدا اکثرشون دوجنسه بودن و دچار اختلال روانی این رو از کارهاشون میشه به راحتی متوجه شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار