۵ حیوانی که بعد از مرگ هم زنده می‌مانند!
کد خبر: ۲۰۸۳۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 April 07    -    ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
برخی از حیوانات در دنیا هستند که پس مرگ نیز توانایی زنده شدن و یا زنده ماندن دارند و مرگ اثری بر آن‌ها ندارد.

شاید خواندن همین تیتر نیز به اندازه کافی موجب تعجب شما شده باشد. در لیست زیر ۵ حیوانی را به شما معرفی خواهیم کرد که مرگ برای آن‌ها معنایی ندارد و پس مرگ نیز زنده می‌مانند.



۵ حیوانی که بعد از مرگ هم زنده می‌مانند!۱. سوسک: سوسک‌ها حشرات موذی و مقوامی هستند آن‌ها حتی در برابر تشعشعات اتمی نیز زنده می‌مانند و همچنین می‌توانند تا دو هفته بدون سر نیز زنده بمانند، زیرا از روی منافذ روی پوست تنفس می‌کنند و سیستم جریان خون ندارند و در نهایت پس از دو هفته از گشنگی می‌میرند.

۲. عروس دریایی: آن‌ها بدون مغز هستند و دارای سیستم عصبی هستند. عروس دریایی می‌تواند در هنگام آسیب دیدگی و مریضی به حالت اولیه خود باز گردد و سلول‌های آن دوباره جوان می‌شوند این چرخه سه روز طول می‌کشد و دانشمندان با الهام از عروس دریایی سعی در نامیرا کردن انسان دارند.

۳. مگس ها: این حیوانات نیز قابلیت زندگی بدون سر را نیز دارند، اما تنها مگس‌های ماده این قابلیت را دارند و نکته عجیب در این است که مگس‌های نر به مگس‌های ماده‌ای که بدون سر هستند بیشتر جذب می‌شوند. همچنین اگر مگسی را در فریزر قرار دهید و یخ بزند بعد از اینکه یخ آن دوباره باز شود زنده می‌ماند و دوباره به زندگی ادامه می‌دهد.

۴. لاکپشت ها: این حیوانات دارای سلول‌هایی هستند که در صورتی که مغز نداشته باشند این سلول‌ها فعالیت تپش قلب را انجام میدهند و خون در بدن آن‌ها به گردش در می‌آید و در عین حال قلب آن‌ها به خون زیادی نیاز ندارد به این معنا که آن‌ها می‌توانند بدون قلب ۵۰۰۰ ساعت معادل ۲۰۸ روز در این وضعیت به زندگی خود ادامه دهند و از طریق پوست خود اکسیژن مورد نیاز خود را از آب دریافت کنند.

۵. مار: هیچ وقت به فکر بریدن سر یک مار نیفتید، زیرا آن‌ها باز هم زنده می‌مانند می‌توانند شما را نیش بزنند، زیرا قدرت سمی آن‌ها در سر آن‌ها قرا دارد و تا ساعت‌ها بعد از قطع شدن سرشان نیز می‌توانند نیش بزنند و نیش آن‌ها نیز سمی است.

منبع: منیبان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
1
پس روح وجود ندارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار