خوردن این ماده غذایی در صبحانه استرس را کم می کند
کد خبر: ۲۰۸۳۳۸
تاریخ انتشار: 2021 April 07    -    ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
صبحانه مهمترین وعده غذایی انسان در طول روز است. میزان انرژی و کارآمدی انسان در ابتدا و طول روز بستگی به صرف صبحانه دارد.
خوردن صبحانه بسیار مهم است، اما مهمتر از آن چه چیزی خوردن در ابتدای صبح است.
 
در شروع روز دستگاه گوراشی شما پس از یک استراحت چند ساعته خالی است و آماده فعالیت می‌باشد. همین امر موجب می‌شود خوراکی‌هایی که می‌خورید به سرعت جذب بدن شوند و آثار خود را نشان دهند. پس انتخاب ماده غذایی در صبحانه مهم است، اگر یک روز خوب با یک بدن با نشاط می‌خواهید، آن را دست کم نگیرید.
 
عسل، بهترین شروع کننده روز
عسل به خودی خود یکی از غنی‌ترین مواد خوراکی در جهان است. استفاده از عسل در صبحانه باعث می‌شود مواد مغذی این خوراکی در روند دستگاه گوارشی شما تاثیر بگذارد و در نتیجه آثاری را بر بدن شما مترتب کند.
 
عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد
دستگاه گوارش پس از یک استراحت چند ساعته، آماده شروع فعالیت است. عسل مانند یک سوخت مصرفی فوق العاده قوی به اندام‌های گوارشی شما تزریق می‌شود، عمل هضم و دفع را به خوبی بهبود می‌بخشد، در درمان یبوست و اسهال مفید است، در طول روز احساس دل‌پیچه و دل درد نخواهید داشت.
 
در جذب بهتر مواد مغذی موثر است
زمانی عسل را به صورت ناشتا مورد استفاده قرار می دهید در آن زمان بدن خالی و آماده دریافت ویتامین‌ها و پروتئین‌های مورد نیاز است. با استفاده از عسل علاوه بر بهره مندی از ویتامین‌های سرشار خود عسل، می‌توانید عمل جذب مواد مقوی را در در طول روز بهبود ببخشید. در واقع بدن را آماده تقویت خواهید کرد.
 
بوی بد دهان را برطرف می‌کند
در طول شب به دلیل فعل و انفعالات دستگاه گوارشی و تخلیه اسید‌ها و باد‌های اضافی، فضای دهان و حلق ما بوی بدی را به خود می‌گیرد که در ابتدای صبح بسیار مشمئز کننده است و ممکن است در ارتباط هایمان با اطرافیان تاثیر بگذارد. با استفاده از عسل در صبحانه بوی بد دهان را برطرف کنید.
 
بدن را مقاوم می‌کند
صبحانه را با نان داغ و طعم شیرین عسل تصور کنید. این کار علاوه بر لذتبخشی فراوانی که دارد بدن شما را در طول روز در برابر ویروس‌ها و بیماری‌ها مقاوم می‌کند. خوردن عسل در صبحانه امروزه بسیار مهم است از جهت اینکه شیوع بیماری‌های اپیدمی مثل کوید ۱۹ شیوع یافته است و باید بدن را آماده کرد.
 
در بهبود گردش خون موثر است
بدن در صبح، فرمان پذیری خوبی دارد. با استفاده از عسل جریان خون را در بدنتان افزایش دهید. این عمل موجب شادابی شما، شفافیت و جوانسازی پوست شما نیز می‌شود. افزایش گردش خون در بدن به ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوستی نیز کمک می‌کند. خون را پاکسازی و رقیق می‌کند، میزان گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد.
 
قند خون را کنترل می‌کند
خیلی از افراد خیال می‌کنند که خوردن عسل برای افراد دیابتی یا کسانی که قند خون بالایی دارند مضر است، اما این یک تفکر اشتباه است. قند طبیعی موجود در عسل خاصیت کنترل کردن انسولین بدن را دارد و میزان گلوکز را کنترل می‌کند. استفاده از عسل در صبحانه دریافت این قابلیت را در بدن دو چندان می‌کند.
 
به راحتی ترکیب می‌شود
عسل در وعده صبح یکی از بهترین مکمل‌ها در کنار خوراکی‌های دیگر است. چای عسل بنوشید و پوستتان را پاکسازی کنید. عسل را با کنجد ترکیب کنید و از تقویت بدنتان لذت ببرید. عسل و گردو ترکیب قدرتمندی برای شروع یک روز موفق و پر کار است. شیر و عسل بنوشید و از پیری زودرس فرار کنید.
 
 
تقویت استحکام استخوان ها
اگر از پوکی استخوان‌ها رنج می‌برید یا نمی‌خواهید در کهنسالی به این درد مبتلا شوید، عسل در صبحانه را امتحان کنید. این خاصیت به خصوص زمانی که عسل را با شیر ترکیب کنید دو چندان می‌شود. زیرا عسل در جذب کلسیم‌های شیر به استخوان‌ها بسیار کمک می‌کند.
 
به استرس خود غلبه کنید
عسل را در وعده غذایی صبحانه خود جای دهید به خصوص زمانی که روز پر مشغله و پر استرسی را در پیش دارید. اگر به مصاحبه کاری می‌روید یا قرار است یک ارائه درسی یا کاری داشته باشید و یا در جمعی سخنرانی کنید ابتدای روز ناشتا عسل میل کنید. این کار باعث می‌شود ضربان قلب شما کنترل شود و با گردش خون در بدن حس آرامش و تمرکز را به دست بیاورید.
 
 
بهداشت نیوز

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار