ورود نخستین تیم ایرانی به عربستان پس از ۵سال
کد خبر: ۲۰۸۳۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2021 April 06    -    ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
بعد از گذشت 5سال بالاخره تیمی از ایران در خاک عربستان مسابقات خود را برگزار خواهد کرد.
بعد از گذشت 5سال بالاخره تیمی از ایران در خاک عربستان مسابقات خود را برگزار خواهد کرد.
 
فولاد خوزستان در شرایطی دقایقی پیش در فرودگاه عربستان حاضر شد تا دیدار مرحله پلی آف خود برابر العین امارات را برگزار کند که از آخرین حضور تیمی از ایران در این کشور بیش از 5 سال گذشته است.
 
ورود نخستین تیم ایرانی به عربستان پس از ۵سال
 
آخرین تیمی که از ایران در خاک عربستان مسابقه داده بود، پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ بود که با شکست سه – هیچ مقابل الهلال عربستان از این مسابقات کنار رفته بود. دیداری که در تاریخ 5 خرداد 94 برگزار شد و اکنون از آن روز 5 سال و 10 ماه می‌گذرد.
 
درست دو ماه بعد از این بازی، با توجه به مناقشات سیاسی میان دو کشور ایران و عربستان، دیگر هیچ دیداری از نمایندگان آنها با میزبانی همراه نبوده و کشور ثالث پذیرای تیم‌های این دو کشور بوده است.
 
اکنون با اعلام میزبانی عربستان در مرحله پلی اف لیگ قهرمانان آسیا برای جدال دو تیم فولاد خوزستان و العین امارات، شاگردان جواد نکونام بعد از گذشت 2137 روز پا به عربستان گذاشته و آماده این جدال حساس و سرنوشت ساز خواهند داشت.
 
همانطور که گفته شد آخرین حضور نماینده ایران در عربستان در تقابل دو تیم پرسپولیس و الهلال رقم خورد. جایی که شاگردان برانکو ایوانکوویچ بعد از شکست 3 – 0 در خانه حریف از دور مسابقات کنار رفتند و نتوانستند از برتری تک گله خود در تهران محافظت کنند. در این بازی مهدی طارمی که تازه روزهای ستاره شدن را دنبال می‌کرد در آخرین ثانیه‌های بازی توسط داور اخراج شد.
 
بعد از این بازی با توجه به مناقشات شکل گرفته میان دو کشور، دیدارهای بین المللی دو کشور چه در سطح باشگاهی و چه ملی در کشور ثالث برگزار شده است. البته تیم ملی ایران در اتفاقی نادر طی این سال‌‎ها برخوردی با کشور عربستان نداشته و با این تیم دیدار نکرده است.
 
ورود نخستین تیم ایرانی به عربستان پس از ۵سال
 
یک سال بعد از این اتفاق و تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، تراکتور در گروه الهلال عربستان قرار گرفت و این دیدار را در دو بازی رفت و برگشت در کشور ثالث برگزار کرد. اتفاقی که برای ذوب آهن نیز در تقابل با النصر نیز تکرار شده بود و این تیم نیز در کشور ثالث دیدارهای خود برابر نماینده عربستان را به انجام رساند.
 
شاید در طول این سال‌ها بزرگترین ضربه را از دیدار با نمایندگان عربستانی تیم پرسپولیس متحمل شده باشد. تیمی که در سال 2017 با قرعه تقابل با تیم‌های عربستان بیشتر دیدارهای خود را خارج از ایران برگزار کرد و در مرحله نیمه نهایی هم شانس صعود را از دست داد.
 
اکنون با پایان طلسم حضور نمایندگان ایران در کشور عربستان، شاگردان جواد نکونام در بازگشت دوباره به آسیا، بعد از 2هزار و اندی روز پا به عربستان گذاشته اند و در فرودگاه این کشور هم خبری از انگشت نگاری که چالش همیشگی نمایندگان ایران در خصوص کارشکنی میزبان بود خبری نیست. آنها با دسته‌های گل استقبال شدند و در ادامه با اتوبوسی که برای این تیم تدارک دیده شده بود راهی هتل محل اقامت خود شده اند تا مهیای بازی حساس برابر العین امارات برای عبور از مرحله پلی آف و حضور در مرحله گروهی شوند.
 
شاید حضور سعید آذری به عنوان مدیری کاملا فوتبالی به این تیم در مسیر اینکه بدون تنش و کارشکنی میزبان دیدار خود برابر العین را پشت سر بگذارد کمک زیادی کند. آذری که تجربه سال‌ها مدیریت در ذوب اهن و حضور در آسیا را در کارنامه دارد، پیش از این هشدار داده بود که با هر اقدامی علیه نماینده ایران برخورد جدی خواهد داشت.
 
بازگشت شیمبا در لیگ قهرمانان آسیا؛ لوسیانو پریرا با سپاهان و فولاد خوزستان تجربه دو فصل حضور در لیگ قهرمانان و ثبت 8 گل را دارد و اکنون نیز یکی از مهاجمان آماده و فرصت طلب جواد نکونام برابر نماینده اماراتی محسوب می‌شود.
 
محسن فروزان گلر باتجربه فولاد خوزستان اولین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه خواهد کرد. او که با استقلال و تراکتور توانسته بود مجوز حضور در آسیا را به دست بیاورد، هر بار به دلیلی نتوانست تجربه حضور در این رقابت را به دست بیاورد اما تجربه حضور در جام ملت‌ها و دیگر مسابقات بین المللی در کنار تجربه و انگیزه بالای او شاید بتواند کمک زیادی به فولاد و جواد نکونام در جدال حساس پلی آف لیگ قهرمانان آسیا کند.
ورزش سه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
2
6
یه عده می گویند با موشک بزنیم تمام مکانهای اقتصادی عربستان را نایود کنیم ...... آیا بهتر نیست با پنبه سر اینها را ببریم ما هم مثل آمریکا اینها را بدوشیم
پاسخ ها
محمد
| |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
آدم از این طرز فکر شما میترسه
مریخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
4
تفسیر بدی از خوبی داریم انها فقط از بازیکنان ما با گل استقبال کرده اند کامنت های نژاد پرستانه را باید کنار گذاشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار