چگونه از ابتلای خانوادگی به کرونا جلوگیری کنیم؟
کد خبر: ۲۰۸۳۱۷
تاریخ انتشار: 2021 April 06    -    ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
یک عضو ستاد ملی کرونا می گوید: اگر یک نفر از اعضای خانواده به کرونای جدید گرفتار شد بقیه اعضای خانواده مرتب دست هایشان را با آب و صابون بشوییند و افرادی که در معرض ابتلا هستند در خانه ماسک بزنند.
یک عضو ستاد ملی کرونا می گوید: اگر یک نفر از اعضای خانواده به کرونای جدید گرفتار شد بقیه اعضای خانواده مرتب دست هایشان را با آب و صابون بشوییند و افرادی که در معرض ابتلا هستند در خانه ماسک بزنند.
 
سرعت انتقال ویروس در موج چهارم بسیار بالاتر است
 
یک فرد مبتلا حداقل ۷ نفر را به طور متوسط گرفتار می کند
 
دکتر مسعود مردانی  با بیان اینکه موج چهارم کرونا شدیدتر و سرعت انتقال ویروس کرونا بیشتر است اظهار داشت: این موج تفاوتی که با موج های قبلی دارد این است که سرعت انتقال ویروس بسیار بالاتر است به طوری که ۷۰ درصد سرایت پذیری افزایش پیدا کرده است. یک فرد حداقل ۷ نفر را به طور متوسط گرفتار می کند و درصد ابتلا مقداری در میان جوانان بیشتر است ولی این طور نیست که جوانان فقط مبتلا می شوند.
 
اگر یک نفر از اعضای خانواده گرفتار شد بقیه در خانه ماسک بزنند
 
وی در مورد اینکه ابتلای خانوادگی نیز مطرح است این موضوع چقدر جدی است؟ گفت: همسران و بچه ها در خانه بیشتر در ارتباط با همدیگر هستند، لذا افرادی که بیشتر در ارتباط هستند بیشتر گرفتار می شوند. اگر یک نفر از اعضای خانواده گرفتار شد بقیه اعضای خانواده مرتب دست هایشان را با آب و صابون بشوییند و افرادی که در معرض ابتلا هستند در خانه ماسک بزنند.
 
میزان مرگ و میر کرونای جدید مختصری بالاتر از کرونای قبلی است
 
دکتر مردانی در مورد میزان مرگ و میر ناشی از کرونای جهش یافته جدید تصریح کرد: قبلا فکر می کردند میزان مرگ و میر تفاوتی با کرونای قبلی ندارد اما اخیرا بر اساس اطلاعات نشریه لانست دانشمندان متوجه شده اند که میزان مرگ و میر کرونای جدید مختصری بالاتر از کرونای قبلی است.
 
مبتلایانی که اکسیژن خون شان به زیر ۹۳ درصد برسد باید به بیمارستان مراجعه کنند
 
این متخصص بیماری های عفونی در مورد اینکه چه افرادی پس از ظاهر شدن علایم کرونای جدید باید به بیمارستان مراجعه کنند؟ اظهار داشت: مبتلایانی که اکسیژن خون شان به زیر ۹۳ درصد باشد، بیمارانی که بیماری قلبی، ریوی، زمینه ای و دیابت کنترل نشده دارند کسانی که تنگی نفس دارند به طوری که با راه رفتن و فعالیت های روزانه به تلاطم می افتند و فشار روی قفسه سینه دارند و نشانه هایی از کمبود اکسیژن دارند باید سریعا به بیمارستان مراجعه کنند. ولی بقیه افرادی که علامت خاصی ندارند بهترین کار این است که در خانه استراحت کنند و به بیمارستان مراجعه نکنند.
 
منبع: شفقنا زندگی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار