شمع سویا چیست؟
کد خبر: ۲۰۸۲۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2021 April 06    -    ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
شمع‌های سویا یک جایگزین سازگار با محیط زیست محسوب می‌شوند، زیرا از نظر زیست تخریب پذیر و طولانی‌تر از شمع‌های ساخته شده از انواع دیگر موم هستند. شمع سویا خریداری شده گران است، اما شما می‌توانید خود آن‌ها را برای بخشی از هزینه تهیه کنید. آن‌ها به راحتی می‌توانند با رنگ‌ها، رایحه‌ها و ظروف شخصی سازی شوند.

شمع سویا چیست؟

شمع سویا چیست؟«تابناک با تو» - شمع‌های سویا یک جایگزین سازگار با محیط زیست محسوب می‌شوند، زیرا از نظر زیست تخریب پذیر و طولانی‌تر از شمع‌های ساخته شده از انواع دیگر موم هستند. شمع سویا خریداری شده گران است، اما شما می‌توانید خود آن‌ها را برای بخشی از هزینه تهیه کنید. آن‌ها به راحتی می‌توانند با رنگ‌ها، رایحه‌ها و ظروف شخصی سازی شوند. بیاموزید که برای تهیه شمع‌های زیبایی که می‌توانید برای دوستان خود نگه دارید یا هدیه دهید، از چه موادی استفاده می‌کنید.

رویه

روش ۱ برای تهیه شمع سویا آماده شوید

شمع سویا چیست؟

مواد ساخت شمع را بخرید. شمع‌های سویا از موم سویا ساخته می‌شوند، که می‌توان آن را در پوسته‌های قابل ذوب خریداری کرد. فروشگاه‌های صنایع دستی و منابع آنلاین مواد مورد نیاز برای تولید شمع سویا را تأمین می‌کنند. موارد زیر را بخرید:
۶۰ گرم پوکه موم سویا در هر شمع ردیف شمع بزرگ که می‌خواهید درست کنید. یک کیسه ۱ پوند از تراشه‌های موم سویا، ۸ شمع رأی آور یا ۴ شمع متوسط ​​را تهیه می‌کند.
فتیله‌هایی با لنگر‌ها، یعنی دیسک‌های فلزی کوچک که فتیله را در وسط شمع نگه می‌دارند. برای هر شمع به یک فتیله احتیاج دارید.
رنگ شمع. شمع‌های شما دارای رنگ سفید کرم طبیعی است، اما می‌توانید رنگ شمع را اضافه کنید تا رنگ متفاوتی به آن‌ها ببخشد. حتماً برای شمع‌ها رنگ بخرید، زیرا سایر رنگ‌ها می‌توانند موم را خراب کنند.
روغن معطر. شمع‌های معطر همه کاره هستند، اما اگر شمع‌های معطر دوست دارید، به دنبال روغن‌هایی باشید که مخصوص تهیه شمع‌ها هستند. اگر هنگام انتخاب یک عطر به الهام نیاز دارید، به یاد داشته باشید که یکی را انتخاب کنید که با رنگ شمع به خوبی پیش برود. ترکیب‌های زیر به خوبی کار می‌کنند، یا موارد دلخواه خود را تشکیل می‌دهند:
* شمع‌های سفید با رایحه وانیلی یا گلدار
* شمع‌های صورتی با رایحه گل رز یا توت فرنگی
* شمع‌های بنفش با رایحه اسطوخودوس یا آلو
* شمع‌های زرد با رایحه موز، لیمو یا لیمو که پشه‌ها را هنگام استفاده در فضای بیرون نگه می‌دارد.

شمع سویا چیست؟

۲- نگهدارنده شمع را انتخاب کنید. تا زمانی که از نظر گرما مقاوم باشند، انواع ظروف شیشه‌ای یا فلزی به عنوان ظروف شمع عمل می‌کنند. در تصمیم گیری در مورد نوع کانتینر برای خرید، به این فکر کنید که چگونه از شمع‌ها استفاده می‌کنید.
اگر می‌خواهید پس انداز کنید، از کوزه‌های میسونی یا شیشه‌های شیشه قدیمی که قبلاً در اختیار دارید استفاده کنید. کوزه‌هایی که دارای درب هستند به خصوص زیبا هستند، زیرا می‌توانید در هنگام استفاده از شمع از آن‌ها جلوگیری کنید تا گرد و غبار جلوگیری شود.
شمع‌های نگهدارنده ارزان قیمت هستند و به اشکال مختلفی به وجود می‌آیند.
ظروف فلزی شیک هستند، اما توجه داشته باشید که مگر اینکه از ظروف شیشه‌ای استفاده کنید، نمی‌توانید رنگ زیبایی را که برای شمع‌ها انتخاب می‌کنید، ببینید.

روش ۲ نگهدارنده شمع را آماده کنید

 

شمع سویا چیست؟

۱-ظروف را بشویید. اگر از عینک‌های قدیمی استفاده می‌کنید، آن‌ها باید عاری از ذرات مواد غذایی باشند و برچسب‌های موجود در قسمت جلو باید کاملاً برداشته شود. حتی اگر ظروف جدیدی با نام تجاری خریداری می‌کنید، آن‌ها را بشویید تا گرد و غبار و سایر ذرات موجود در آن‌ها از بین برود. ظروف را قبل از عمل کاملاً خشک کنید.

 

شمع سویا چیست؟

۲- فتیله‌ها را در ظروف قرار دهید. دیسک فلزی کوچک در انتهای ترک‌ها باید دارای پشت چسبنده باشد. کاغذ را از پشت یکی از تانکر‌های حصیری جدا کنید. کاغذ را از پشت یکی از نگهدارنده‌های حصیری جدا کنید. نگهدارنده را درون یک ظرف شمع قرار دهید و آن را به مرکز پایه ظرف بچسبانید. آن را فشار دهید تا مطمئن شوید که در جای خود قرار دارد و اجازه دهید نوک فتیله بر روی لبه ظرف آویزان شود. با دستمال و ظروف باقی مانده تکرار کنید.
اگر پایه‌های حصیری شما دارای پشتیبان چسبنده‌ای نیستند، آن‌ها را با موم به ظروف وصل کنید. یک شمع روشن کنید و مقداری موم را در قسمت پایین نگهدارنده ریخته و سپس آن را به سرعت در وسط قسمت ته ظرف فشار دهید. با دستمال و ظروف باقی مانده تکرار کنید.
اگر فتیله‌های شما هیچ براکت ندارند می‌توانید آن‌ها را به واشر‌های فلزی معمولی گره بزنید و آن‌ها را با موم در قسمت زیر ظرف بچسبانید.

 

شمع سویا چیست؟

۳- حوله‌ها را دور مداد بپیچید. از هر مداد شمع یک مداد استفاده کنید، فتیله را به آرامی بلند کنید و انتهای آن را در وسط مداد بپیچید تا بتوانید مداد را به صورت افقی روی دهانه نگهدارنده شمع قرار دهید و فتیله کمی سفت شود. با ریختن موم در ظروف، این فتیله را در جای خود نگه می‌دارد.

 

شمع سویا چیست؟

۴-ظروف را کنار اجاق گاز قرار دهید. هنگامی که موم ذوب شد، ظروف باید در نزدیکی باشد تا بتوانید قبل از اینکه سخت شود آن را درون آن بریزید. ظروف را روی سطح کار یا میز آشپزخانه روی بعضی از روزنامه‌ها یا کاغذ‌های موم قرار دهید تا از قرار دادن موم روی سطوح جلوگیری شود.

روش ۳ موم را ذوب کرده و بریزید

 

شمع سویا چیست؟

۱- پوسته‌های موم را در حمام آب ذوب کنید. آب را درون قابلمه زیرین بریزید و تکه‌های موم را درون یک قابلمه یا کاسه‌ای بر روی آن قرار دهید. حمام آب را روی شعله متوسط ​​قرار دهید و بگذارید پوسته‌ها به آرامی ذوب شوند. بطور دوره‌ای هم بزنید تا همه توده‌ها از بین نروند.
اگر حمام آب ندارید، فقط از یک قابلمه بزرگ و یک قابلمه کمی کوچکتر استفاده کنید که داخل آن جا بگیرد. گلدان بزرگتر را با چند سانتی متر آب پر کرده و گلدان کوچکتر را درون آن قرار دهید. تکه‌های موم را درون قابلمه کوچکتر بریزید و قابلمه را روی شعله متوسط ​​گرم کنید تا موم ذوب شود.
همچنین می‌توانید از ذوب موم برقی استفاده کنید که می‌توانید در فروشگاه‌های صنایع دستی دریافت کنید.

 

شمع سویا چیست؟

۲- رنگ و عطر را اضافه کنید. وقتی موم کاملاً ذوب شد، چند قطره موم و عطر اضافه کنید. کمی رنگ و عطر برای مقدار زیادی کافی است، بنابراین از آن کم استفاده کنید، رنگ و رایحه را بررسی کنید و در صورت لزوم قطره‌های بیشتری اضافه کنید.

 

شمع سویا چیست؟

۳- در موم بریزید. گلدان موم را از روی شعله بردارید. فتیله اولین ظرف بسته بندی شده در فتیله را بلند کنید، در صورت لزوم کمی آن را باز کنید و موم را درون آن بریزید. ظرف را تا انتهای آن پر کنید. مداد را دوباره بلند کنید تا فتیله در وسط آن محکم شود و مداد را روی لبه ظرف قرار دهید. با ظروف باقی مانده تکرار کنید.
موم ذوب شده باید شفاف و راحت ریخته شود. اگر مات شود، به این معنی است که سخت می‌شود. ممکن است مجبور شوید موم را در حمام آب مجدداً گرم کنید.

روش ۴ اتمام شمع‌ها

 

شمع سویا چیست؟

۱- صبر کنید تا شمع‌ها سخت شوند. موم به محض ریختن شروع به سفت شدن می‌کند. می‌توانید تغییر رنگ را از شفاف به مات مشاهده کنید. بگذارید شمع‌ها حدود سه ساعت قبل از حرکت به مرحله بعدی خنک شوند.

 

شمع سویا چیست؟

۲- حصیر‌ها را برش دهید. دستمال را از مداد جدا کنید و با قیچی ۱.۲ سانتی متر برش دهید.

 

شمع سویا چیست؟

۳- صبر کنید تا شمع‌ها را بسوزانید. بگذارید شمع‌ها قبل از استفاده کاملاً سفت شوند.

 

شمع سویا چیست؟

۴- انجام شد

نکات

* شما باید یک قاشق و گلدان مخصوصاً برای تهیه شمع و سایر کار‌ها رزرو کنید. پاک کردن موم کار سختی است.
* می‌توانید به جای مداد از چوب اسکی استفاده کنید.
* برخی از افراد توصیه می‌کنند قبل از ریختن موم، ظروف شیشه‌ای گرم شوند تا موم هنگام خنک شدن، از قسمت‌های ظرف جدا نشود. اگر می‌خواهید این کار را امتحان کنید، کوزه‌ها را روی یک ورقه پخت قرار دهید و ۱۰ دقیقه قبل از ریختن موم درون آن‌ها، داخل فر قرار دهید.
* شمع‌های سویای خود را با برچسب یا روبان‌های کراواتی اطراف خود تزئین کنید.

شمع سویا چیست؟

هشدار‌ها

* موم گرم می‌تواند باعث سوختگی شود. مراقب باشید که آن را روی پوست خود قرار ندهید.

آنچه شما نیاز دارید

* تکه‌های موم سویا
* قلاب با لنگر
* رنگ موم
* روغن موم با رایحه
* مداد‌ها
* شمع نگهدارنده
* روزنامه یا کاغذ موم
* حمام آب یا آب موم
* قیچی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدخان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
0
بسیار اسفبار ترجمه شده است.
پیروز پوردلشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
0
مطلبی عالی با ترجمه ای افتضاح
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار