طرز تهیه کرفس‌پلو؛ عطر و طعمی بی‌نظیر
کد خبر: ۲۰۸۱۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 April 26    -    ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
کرفس پلو با گوشت چرخ کرده، به دلیل عطر، طعم خوب و خاصیت زیادی که برای سلامتی دارد، طرفداران زیادی در بین خانواده‌های ایرانی دارد. کرفس پلو را می‌توان با گوشت مرغ یا حتی بدون گوشت و با سبزیجات تهیه کرد. اگر دوست دارید یک غذای جدید و خوشمزه با کرفس داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم کرفس‌پلو را امتحان کنید.

طرز تهیه کرفس‌پلو؛ عطر و طعمی بی‌نظیر«تابناک با تو» - کرفس پلو با گوشت چرخکرده، به دلیل عطر، طعم خوب و خاصیت زیادی که برای سلامتی دارد، طرفدارن زیادی در بین خانواده‌های ایرانی دارد. کرفس پلو را می‌توان با گوشت مرغ یا حتی بدون گوشت و با سبزیجات مانند: گوجه فرنگی و هویج تهیه کرد. آن را مطابق ذائقه خانواده سرو کنید. اگر دوست دارید یک غذای جدید و خوشمزه با کرفس داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم کرفس‌پلو را امتحان کنید.

طرز تهیه کرفس‌پلو؛ عطر و طعمی بی‌نظیر

مواد لازم

برنج: ۳ پیمانه
نعنا و جعفری خرد شده: ۱/۲پیمانه
گوشت چرخ شده: ۳۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد
ساقه کرفس: ۲۵۰ گرم
زعفران دم کرده: ۱ قاشق غذاخوری
سیب زمینی: ۱ عدد
روغن، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، ادویه کاری: به مقدار لازم

نکته: می‌توانید در صورت تمایل کمی رب گوجه فرنگی به دستورپخت اضافه کنید.

طرز تهیه کرفس‌پلو؛ عطر و طعمی بی‌نظیر

طرز تهیه

۱. از چند ساعت قبل، برنج را با مقداری نمک در آب خیس کنید. حالا برای شروع، مقداری روغن به ماهیتابه اضافه کرده و سپس پیاز خرد شده را اضافه کنید.

۲. پیاز را هم بزنید تا سبک و شفاف شود. در این مرحله می‌توانید برای عطر و طعم بهتر کمی سیر رنده شده اضافه کنید. گوشت چرخ شده را به ماهیتابه اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا رنگ گوشت کمی تغییر کند.

۳. نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه کاری را به ماهیتابه اضافه کرده و به خوبی با گوشت مخلوط کنید. بگذارید گوشت مدتی بپزد. اگر می‌خواهید طعم و رایحه بهتری داشته باشد، زعفران را نیز اضافه کنید. در صورت تمایل ۲ قاشق غذاخوری رب اضافه کنید.

۴. حالا ساقه کرفس خرد شده را با نعناع و جعفری خرد شده اضافه کنید و آن‌ها را هم بزنید. می‌توانید جعفری را با گشنیز جایگزین کنید؛ و همچنین می‌توانید از برگ‌های جوان کرفس نیز استفاده کنید.

۵. وقتی مواد خوب تفت داده شد و مقداری از بافت کرفس کم شد، حرارت را خاموش کرده و ظرف را کنار بگذارید.

۶. برنج خیس شده را آبکش کرده و به قابلمه‌ای با آب جوش اضافه کنید. نمک را به میزان دلخواه افزوده و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بجوشد. سپس، برنج را آبکش کرده، قابلمه را با آب بشویید، روی اجاق گاز قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید.

۷. یک لایه برنج را در قابلمه به طور یکنواخت پخش کنید. سپس یک لایه از مخلوط کرفس و گوشت را لابه لای برنج بریزید. ادامه دهید تا تمام مواد به پایان برسد. درب قابلمه را بگذارید تا زمانی که برنج دم بکشد.

۸. در این فاصله، سیب زمینی را به مکعب‌های کوچک خرد کرده و آن‌ها را سرخ کنید. وقتی برنج آماده شد، کرفس پلو را با سیب زمینی سرخ شده سرو کنید. می‌توانید گوشت را به صورت قلقلی درست کرده و در روغن تفت دهید و در کنار کرفس پلو سرو کنید. نوش جان!

منبع: یامی شف

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
0
خورش کرفس با برنج!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار