عکس روز: پشتک وارو با چشم‌انداز
کد خبر: ۲۰۸۰۰۳
تاریخ انتشار: 2021 April 08    -    ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

عکس روز: پشتک وارو با چشم‌انداز«تابناک باتو» ـ با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

 

عکس روز: پشتک وارو با چشم‌انداز

پشتک وارو با چشم‌انداز
احمد (۱۷ ساله) و حسن (۱۸ ساله) دو نوجوان سوری هستند که از زادگاه خود گریخته و در حال حاضر در آتن به سر می‌برند. یکی از سرگرمی‌های آنان تمرین پشتک وارو در یکی از سواحل حومه پایتخت یونان است. خوشبختانه برای تمرین این حرکت در دوران کرونا و در فضای باز نیازی به "مجوزی ویژه" نیست.

عکس روز: پشتک وارو با چشم‌انداز

روز سندروم داون؛ ما با شما برابریم
در هر ۷۰۰ تولد، یک نوزاد با سندروم داون زاده می‌شود. در این اختلال از تمام یا بخشی از ۲۱مین کروموزم، سه نسخه وجود دارد و سن مادر، توارث و ازدواج خویشاوندی عوامل آن است. تریزومی‌ها در سال‌های اخیر در ورزش، هنر، تئاتر، سینما یا مدلینگ درخشیده‌اند و امید به زندگی نزد آنها بالا رفته است. شادکامی، مهربانی، صداقت و سادگی، شاخص شخصیت و دنیای ذهنی آنهاست.

عکس روز: پشتک وارو با چشم‌انداز

دریایی از یخ
دمای هوا در کانادا که اخیرا تا حدودی ملایم شده بود، بار دیگر به شدت افت کرده است؛ فرصتی ایده‌آل برای تفریح با سورتمه بادبانی روی یخ. عکس مردی خوش‌اقبال را بر رودخانه "پیجن" در ایالت انتاریو نشان می‌دهد.

عکس روز: پشتک وارو با چشم‌انداز

چهره‌هایی بی‌نیاز از ماسک
این صورت‌ها که برای روبات‌های انسان‌نما طراحی شده‌اند، شبیه به ملزومات صحنه فیلم‌های علمی-تخیلی به نظر می‌رسند. آنها را شرکت "Prombot" در ولادی‌وستوک در منتهی‌الیه شرقی روسیه تولید کرده است. این صورت‌ها بر خلاف نمونه‌های انسانی‌شان نه نیاز به فاصله اجتماعی دارند و نه ماسک؛ فقط باید نگران ویروس‌های دیجیتال باشند.

عکس روز: پشتک وارو با چشم‌انداز

تهدید را به تفریح تبدیل کن!
هوای تازه از الزامات حفظ سلامتی در دوران پاندمی است. البته طبق برخی تحقیقات پزشکی، باد خطر به چرخش در آوردن ویروس را هم دارد و نباید در معرض آن قرار گرفت. شاید بتوان مثل این ورزشکار در مارسی، تهدید را به تفریح مبدل کرد و به جای موج، سوار باد شد.

عکس روز: پشتک وارو با چشم‌انداز

سفره خالی کارگران در ایام نوروز
صبح روز پنجشنبه، ۲۸ اسفند، کارگران آبفای اهواز در اعتراض به تعویق در پرداخت حقوق خود در اقدامی نمادین جلوی ساختمان استانداری خوزستان سفره خالی پهن کردند و دور آن نشستند. نیاز مالی کارگران در آستانه نوروز انگیزه بیشتری برای اعتراض آنها بوده است. وضعیت بد اقتصادی پرداخت حقوق و دستمزدها را در همه بخش‌های اقتصاد ایران با مشکل مواجه کرده و مشکلات معیشتی ابعاد کم‌سابقه‌ای گرفته است.

عکس روز: پشتک وارو با چشم‌انداز

میعادگاه علم و عبادت
پیش‌ترها در ‌آن دعا و نیایش انجام می‌شد تا حاجتی برآید یا دردی دوا شود. در این سال‌ها البته رجوع به کلیساها و از جمله این کلیسای جامع "لیشفیلد" در قلب بریتانیا کم‌تر و کم‌تر شده است و تازه، کرونا هم کار را به عبادات آنلاینی کشانده است. حالا ولی دوباره کار این کلیسا سکه است؛ چرا که در آن بساط واکسیناسیون راه انداخته‌اند، با تضمین مصونیت بالا، شاید هم بالاتر از دعا و تحیات؟

عکس روز: پشتک وارو با چشم‌انداز

توپ در آزادی
میدان آزادی تهران، میزبان توپ لشگر ۲۳ نیروی زمینی شده است. قرار است با همکاری دژبان کل ارتش و شهرداری پایتخت، سال ۱۴۰۰ با شلیک توپ و سرودهای حماسی تحویل شود. یک آیین نمادین و سنتی یا پیامی زیرپوستی به انتخاباتی که نظامیان در آن کاندیدا شده‌اند؟

عکس روز: پشتک وارو با چشم‌انداز

کهکشان اعجاب‌انگیز
تصویری از درخشش ستارگان در آسمان تاریک کانادا؛ ستارگانی که به الماس‌هایی می‌مانند که به طور اتفاقی در پهنه کهکشان پخش شده‌اند. در مناطق بیابانی کانادا که از آلودگی نوری خبری نیست، می‌توان از گستردگی و زیبایی‌های کهکشان نهایت لذت را برد و در شگفتی فرو رفت.

عکس روز: پشتک وارو با چشم‌انداز

عشق بهاری
پرنده‌ها هم با "احساسات عاشقانه" ناآشنا نیستند. این زوج عاشق لانه خود را در درختی بادام برپا کرده که اکنون با فرا رسیدن فصل بهار غرق شکوفه شده است. این تصویر در ایالت هسن آلمان گرفته شده است. لک‌لک‌ها معمولا با آمدن بهار بار دیگر مناطق گرمسیر جنوبی را ترک می‌کنند و در ماه‌های مارس تا اوایل آوریل (اسفند تا فروردین) دوباره راهی آلمان می‌شوند.

عکس روز: پشتک وارو با چشم‌انداز

سوسیس کبابی بر روی بزرگترین منقل دنیا
این مرد دست به ابتکار بسیار جالبی زده است؛ او چند سوسیس را برای کباب شدن روی سنگ‌های داغ دهانه آتشفشان فاگرادال‌سفیال در ایسلند قرار داده است. این آتشفشان روز ۲۹ اسفند فوران کرد اما در حال حاضر رو به خاموشی است. استفاده "منقلی" از این آتشفشان تنها برای کارشناسان مجاز است و توریست‌ها اجازه این کار را ندارند.

عکس روز: پشتک وارو با چشم‌انداز

آغوش گشوده مجسمه مسیح برای خورشید در بحبوحه کرونا
مجسمه مسیح یا کریستو ردنتور در ریودوژانیرو در حالی که شیوع کرونا در برزیل بیداد می‌کند با دست‌هایی باز به استقبال طلوع خورشید رفته است؛ صحنه‌ای تأمل‌برانگیز که این شعر حافظ را تداعی می‌کند: کلبه احزان شود روزی گلستان، غم مخور.

عکس روز: پشتک وارو با چشم‌انداز

منظره‌ای از دیدار باران و کوه
کوه ماسه‌سنگی الورو درصحراهای مرکزی استرالیا واقع است، منطقه‌ای که کمتر باران به خود می‌بیند. باران شدید و کم‌سابقه روزهای اخیردر شرق استرالیا اما این منطقه را هم در امان نگذاشته و آبشارها و آبگیرهای کم‌نظیری در الورو ایجاد کرده است.الوروی ۳۵۰متری سرخ‌رنگ که نماد و نشانه استرالیا به شمار می‌رود حالا از جنبه‌ای دیگر هم جزو مناظر دیدنی طبیعت شده است.

عکس روز: پشتک وارو با چشم‌انداز

آتش زداینده
یهودیان در عید پسح یاد خروج نیاکان خود از سرزمین مصر را گرامی ‌‌می‌دارند. یهودیان ارتدکس یک هفته از خوردن نان معمولی خودداری کرده و به جای آن نان فطیر (نان بی خمیرترش) می‌خورند. آن‌ها پیش از فرارسیدن عید خانه‌ و اشیاء خود را از خمیرترش و مخمر می‌زدایند و آن‌چه که با آن در تماس بوده را با گرما یا آتش پاک می‌کنند.

عکس روز: پشتک وارو با چشم‌انداز

منطقه‌ای داغ برای گردشگران
برای ۱۲۰ هزار ساکن ریکیاویک، پایتخت ایسلند، فوران آتشفشان فاگرادالس‌فیال یک رویداد طبیعی، اما بسیار جذاب است. این آتشفشان تنها ۲۰ کیلومتر از ریکیاویک فاصله دارد. هر روزه هزاران نفر برای تماشای این پدیده طبیعی زیبا و البته خطرناک به این منطقه می‌‌روند. گدازه‌ها از دهانه آتشفشان هم‌چون رودهایی به پایین سرازیر هستند و در جاهای گود حوضچه‌هایی از مواد مذاب شکل گرفته‌اند.

عکس روز: پشتک وارو با چشم‌انداز

در انتظار خوشبختی
تلاش مهاجران از آمریکای جنوبی و مرکزی برای ورود به ایالات متحده همچنان ادامه دارد. یک از آنها فرانسیسکو است؛ مردی ۳۴ ساله اهل هندوراس که می‌کوشد دختر ۹ ماهه خود را از باد و سرما محفوظ نگه دارد. مهاجران می‌کوشند برای زندگی بهتر خود را به هر طریق ممکن از خاک مکزیک به آمریکا برسانند.

عکس روز: پشتک وارو با چشم‌انداز

دو نفری در محضر قرص قمر
عکاس تصویر این زوج را هنگام بر آمدن ماه کامل شکار کرده است. مکان: پارکی جنگلی در کانزاس‌سیتی در ایالت میزوری آمریکا. ماه در کانزاس‌سیتی در ۲۸ مارس (۸ فروردین) برای سومین بار در سال ۲۰۲۱ چهره خود را به صورت کامل نشان داد.

عکس روز: پشتک وارو با چشم‌انداز

اسکادرانی برای بوم و بیم
اسکادران نمایشی نیروی هوایی ایتالیا برای ۹۸ سالگی تاسیس این نیرو دوباره بر فراز شهر رم به پرواز درآمد، کاری که معمولا در مناسبت‌های ملی می‌کند و آسمان را با سه رنگ پرچم ایتالیا می‌آراید. خود این اسکادران هم دستکم عملیاتش از سال ۱۹۹۸ با بیم و نگرانی‌هایی همراه است، چرا که در مراسمی در آن سال در آلمان، سه هواپیمای این اسکادران به هم خوردند؛ یکی در میان تماشاچیان افتاد و ۷۰ نفر را کشت.

عکس روز: پشتک وارو با چشم‌انداز

پیام‌‌آوران معطر
جهان هنوز با بحران کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. سال، سال کرونا است و در کره جنوبی هم شهروندان در فضای باز از ماسک ایمنی استفاده می‌کنند و شاید تنها برای بو کردن شکوفه‌های معطر ماسک خود را چند لحظه‌ای بردارند؛ شکوفه‌هایی که پیام‌آور بهار هستند.

منبع: dw.com

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار