ماجرای کفش شیطان و شکایت نایکی از تولید کننده آن
کد خبر: ۲۰۷۸۱۷
تاریخ انتشار: 2021 April 02    -    ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
طراحی خاص این کفش که نسخه ای تغیر یافته از مدل ” ایرمکس ۹۷″ نایکی است شامل یک ستاره پنج پر روی کفش، عبارت حک شده “لوقا ۱۰:۱۸” در کنار کفش و همچنین نام شرکت تولید کننده در پشت یک لنگه کفش و نام خواننده رپ در پشت لنگه دیگر است.

ماجرای کفش شیطان و شکایت نایکی از تولید کننده آن«تابناک با تو» - نایکی، تولید کننده معروف کفش و لباس ورزشی روز دوشنبه نهم فروردین ماه از شرکتی نیویورکی شکایت کرد که مدلی از محصولات این کمپانی را به نام کفش شیطان سفارشی کرده و به کمک رپری جوان به فروش انحصاری رسانده است.

شرکت “ام.اس.سی.اچ.اف” با همکاری “لیل نس اکس” خواننده مطرح آمریکایی دوشنبه گذشته تعداد محدودی از این کفش طرح شیطان را به فروش رسانده است.

ماجرای کفش شیطان و شکایت نایکی از تولید کننده آن

طراحی خاص این کفش که نسخه ای تغیر یافته از مدل ” ایرمکس ۹۷″ نایکی است  شامل یک ستاره پنج پر روی کفش، عبارت حک شده “لوقا ۱۰:۱۸” در کنار کفش و همچنین نام شرکت تولید کننده در پشت یک لنگه کفش و نام خواننده رپ در پشت لنگه دیگر است.

ماجرای کفش شیطان و شکایت نایکی از تولید کننده آن

عبارت حک شده “لوقا ۱۰:۱۸” در کنار کفش، که اشاره به جمله ای در انجیل لوقا دارد که شیطان “مانند رعد از بهشت پایین می افتد.”

نکته ی جنجالی این محصول و آنچه که باعث واکنش و درنهایت شکایت نایکی شده است، این بوده که طبق اعلام وبسایت “M.S.C.H.F” این کتانی های قرمز و مشکی رنگ که با الهام از مفهوم شیطان طراحی شده اند، در کف خود جوهر سرخ و “یک قطره خون انسان” دارند.

شرکت فوق تعداد تنها ۶۶۶ عدد از این مدل کفش را در فروشی اینترنتی در روز دوشنبه، با قیمت ۱۰۱۸ دلار برای هر جفت، به فروش رسانده است؛ گفته شده است که همه ی کفش ها در زمانی کمتر از یک دقیقه خریداری شده اند.

کفش شیطان

تعداد به فروش رسیده از این محصول، یادآور عدد وحش آخرالزمان در کتاب مکاشفه یوحنا است.

عرضه ی این کفش ها همزمان با انتشار موزیک ویدئوی جدید لیل نس اکس صورت گرفته است که در آن این رپر ۲۱ ساله در حالی که”کفش شیطان” را پوشیده است با سر خوردن از میله ای از بهشت، در حال ورود به جهنم نمایش داده میشود. پیشتر این رپر آمریکایی این مدل کفش را در صفحه توییتر خود نیز تبلیغ کرده بود.

شرکت نایکی در شکایت خود مطرح کرده است که مجوزی برای تغییر کفش خود نداده است و شرکت “ام.اس.سی.اچ.اف” بدون تایید و مجوز، دست به کاری زده است که علاوه بر آسیب زدن به نام تجاری و اعتبار نایکی “باعث گمراهی میشود و ممکن است عده ای به خطا آن را با محصولات نایکی اشتباه بگیرند.” این شرکت آمریکایی از دادگاه خواستار توقف تولید، تبلیغ و فروش این محصول شده است.

شرکت نیویورکی “ام.اس.سی.اچ.اف”  که به ارائه ی کالاهای عجیب و غریب مشهور شده پیش از این نیز کتانی های دیگری از شرکت نایکی را به نام “کفش های مسیح” که حاوی آب مقدس و یک نشان صلیب بود به فروش رسانده است.

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار