اگر کسی در خیابان تعقیبمان کرد چه باید کنیم؟
کد خبر: ۲۰۷۸۱۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2021 April 02    -    ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
دنبال شدن معمولاً چیز بدی نیست، اما به شرط آنکه این دنبال شدن در فضای مجازی باشد. آمار‌ها نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از زنان تجربه‌ی تعقیب شدن را داشته اند و چون ممکن است شما هم زمانی احساس کنید کسی دنبال تان به راه افتاده، بهتر است بدانید که در چنین موقعیتی چطور باید رفتار کنید.

اگر کسی در خیابان تعقیب مان کرد چه باید کنیم؟

اگر کسی در خیابان تعقیب مان کرد چه باید کنیم؟«تابناک با تو» - دنبال شدن معمولاً چیز بدی نیست، اما به شرط آنکه این دنبال شدن در فضای مجازی باشد. آمار‌ها نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از زنان تجربه‌ی تعقیب شدن را داشته اند. و، چون ممکن است شما هم زمانی احساس کنید کسی دنبال تان به راه افتاده، بهتر است بدانید که در چنین موقعیتی چطور باید رفتار کنید.

در ادامه راهکار‌هایی به شما یاد خواهیم داد که کمک می‌کنند در صورت تعقیب شدن دچار مشکل نشوید و می‌خواهیم ببینیم اصلاً چطور باید متوجه شویم که کسی تعقیب مان می‌کند یا نه.

۱- حواس تان به دور و برتان باشد

اگر کسی در خیابان تعقیب مان کرد چه باید کنیم؟

به هر جزئیاتی توجه کنید، مثلاً اسم خیابان ها، پلاک خانه ها، ساختمان ها، فروشگاه‌ها و کافه‌هایی که اطراف تان می‌بینید. شما باید بدانید دقیقاً کجا هستید تا بتوانید کمک لازم را بگیرید. از جا‌های تنگ و کم نور مثل کوچه‌ها و راهرو‌ها که تنها یک یا دو مسیر ورود و خروج دارند دوری کنید.

۲- زنگ بزنید و کمک بخواهید

اگر کسی در خیابان تعقیب مان کرد چه باید کنیم؟

با تلفن همراه تان با خانواده یا دوستان تان که ممکن است در آن نزدیکی باشند تماس بگیرید. بگویید کجا هستید و از آن‌ها بخواهید دنبال تان بیایند. بهتر است در یک مکان عمومی، کافه یا فروشگاه با آن‌ها قرار بگذارید. اگر گوشی ندارید یا تلفن همراه تان به هر دلیلی قابل استفاده نیست، به هر جایی که فکر می‌کنید ممکن است تلفن باشد بروید، بگویید کسی دنبال تان می‌کند و بخواهید تلفن شان را در اختیارتان بگذارند.

۳- جای شلوغ بروید

اگر کسی در خیابان تعقیب مان کرد چه باید کنیم؟

اگر کسی دنبال تان کرد بین جمعیت راحت‌تر می‌توانید خود را گم کنید و احتمالش بیشتر است که آن شخص هم دودل شود و جلوی دیگران دست به کاری نزند. اگر در مسیرتان جای شلوغی را رد کردید، وانمود کنید که ناگهان فهمیده اید چیزی را فراموش کرده اید؛ مثلاً جیب تان را بگردید، بلند آه کشید، بگویید که کیف پول تان را فراموش کرده اید و به سمت دیگری روید.

۴- مستقیم به خانه نروید

اگر کسی در خیابان تعقیب مان کرد چه باید کنیم؟

ممکن است همان وقتی که سعی دارید وارد خانه شوید کسی که تعقیب تان می‌کند گیرتان بیاندازد. به علاوه، اینگونه محل زندگی تان را یاد می‌گیرد و ممکن است همان جا منتظر بماند تا از خانه خارج شوید یا بعداً به آنجا برگردد. تا وقتی که ۱۰۰ درصد مطمئن نشده باشید که دیگر کسی تعقیب تان نمی‌کند، خطرناک است که به خانه بروید.

۵- در راه خود زیاد و در جا‌هایی که انتظارش نمی‌رود توقف کنید

اگر کسی در خیابان تعقیب مان کرد چه باید کنیم؟

از خیابان رد شوید و برای خودتان یک خوراکی بخرید. به محل کار یکی از دوستان تان بروید و او را ببینید. به یک مرکز خرید بروید و در آنجا خرید کنید. تا می‌توانید مسیر خود را پیچیده کنید. این کار دنبال کردن تان را سخت می‌کند و حتی ممکن است کسی که تعقیب تان می‌کند را آنقدر خسته کند که دست از دنبال کردن تان بردارد.

۶- از هر فرصتی برای دیدن ظاهر کسی که تعقیب تان می‌کند استفاده کنید

اگر کسی در خیابان تعقیب مان کرد چه باید کنیم؟

سعی کنید بدون آنکه معلوم شود متوجه حضور کسی که تعقیب تان می‌کند شده اید، به دقت نگاهش کنید. مستقیم برنگردید پشت تان را نگاه کنید. برای این کار، هر زمان که شد از شیشه‌ها و آینه‌ی ماشین‌ها استفاده کنید و وقتی می‌خواهید از خیابان رد شوید نگاهی به اطراف بیاندازید. اگر بخواهید این اتفاق را به پلیس خبر دهید، باید ویژگی‌های ظاهری شخصی که تعقیب تان می‌کند را بدانید.

۷- ظاهرتان را تغییر دهید

اگر کسی در خیابان تعقیب مان کرد چه باید کنیم؟

اگر چند لایه لباس تن تان بود می‌توانید لایه‌ی آخر را درآورید. کت، هودی یا پالتویتان را که درآورید کار شناسایی تان بین جمعیت برای کسی که دنبال تان می‌کند سخت‌تر می‌شود. اضافه کردن یا حذف یک شال یا عینک آفتابی هم کمک کننده خواهد بود. به علاوه، کلاه تان را سرتان بگذارید و موهایتان را بپوشانید تا گرفتن تان سخت‌تر شود.

۸- با یک نفر صحبت کنید

اگر کسی در خیابان تعقیب مان کرد چه باید کنیم؟

سعی کنید در خیابان با یک نفر وارد صحبت شوید. وانمود کنید دوست تان است تا کسی که دنبال تان می‌کند تصور کند تنها نیستید. می‌توانید وارد جایی شوید و با کسانی که در آنجا هستند هم صحبت کنید. به آن‌ها بگویید که کسی تعقیب تان می‌کند و بخواهید در صورت امکان تا جایی با شما بیایند تا بتوانید بدون مشکل به خانه برگردید.

۹- برگردید و به کسی که دنبال تان است نگاه کنید

اگر کسی در خیابان تعقیب مان کرد چه باید کنیم؟

این کار را تنها در صورتی انجام دهید که همه‌ی تلاش هایتان برای خودداری از مواجهه‌ی مستقیم بی نتیجه مانده باشد. با نگاه مستقیم می‌توانید کسی که تعقیب تان می‌کند را بهتر به خاطر بسپارید تا بعداً ظاهرش را توصیف کنید. همه‌ی تلاش تان را کنید تا با اعتماد به نفس به نظر برسید. با این کار به کسی که تعقیب تان می‌کند می‌فهمانید که می‌دانید دنبال تان است و ترسی از او ندارید. اما سعی کنید به او خیره نشوید. چون به احتمال زیاد تلاش تان شکست می‌خورد و فقط کسی که دنبال تان است را عصبانی می‌کند.

۱۰- سر و صدا کنید

اگر کسی در خیابان تعقیب مان کرد چه باید کنیم؟

اگر احساس کردید اوضاع دارد خطرناک می‌شود، فریاد بکشید. می‌توانید به جای «کمک» بگویید «آتش!»، چون آدم‌ها به این کلمه بیشتر واکنش نشان می‌دهند. یک صدای بلند می‌تواند توجه دیگران را به موقعیتی که در آن هستید جلب کند و درنتیجه کسی که تعقیب تان می‌کند را بترساند و فراری دهد. اما بدانید که در بعضی موارد این کار می‌تواند رفتار فرد متجاوز را نسبت به شما خشن‌تر کند.

۱۱- سوییچ تان را دم دست بگذارید

اگر کسی در خیابان تعقیب مان کرد چه باید کنیم؟

اگر ماشین دارید، هر چه سریع‌تر دست تان به کلیدهایتان برسد بهتر است. این تنها راهی است که برای فرار از خطر دارید و نباید وقت تان را با گشتن به دنبال سوییچ در کیف تان هدر دهید. اما در عین حال، در بدترین حالت، همین کلید‌ها می‌توانند سلاح شما برای دفاع از خودتان باشد. کلید‌ها را طوری لای انگشتان تان بگذارید که دندانه‌ی آن‌ها رو به بیرون قرار گیرد. حالا برای دفاع از خودتان هم مشت تان را دارید و هم چیز نوک تیزی داخل آن.

از کجا بفهمیم کسی تعقیب مان می‌کند یا نه؟

اگر کسی در خیابان تعقیب مان کرد چه باید کنیم؟

مهم‌ترین چیز این است که بدانید واقعاً کسی دنبال تان است یا شما بدگمان شده اید.

* سرعت تان را تغییر دهید. اگر کسی که احتمال می‌دهید دنبال تان است هم سرعتش را تغییر دهد، یعنی احتمالاً حدس تان درست است.
* چند حرکت غیر منطقی انجام دهید (مثلاً دور یک ساختمان بچرخید) و از خیابان رد شوید و ببینید هنوز هم دنبال تان است.
* با زیرکی او را به دنبال خود به داخل یک فروشگاه بکشانید و سپس از آنجا بیرون بیایید. اگر او هم با شما بیرون آمد، فوراً به داخل فروشگاه برگردید. اگر دنبال شما نباشد دلیلی ندارد که او هم به داخل برگردد.

منبع: روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
2
خیلی خوب بودسپاسگزارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
6
4
حجابتان را رعایت کنید با وضع زننده و محرک از خانه خارج نشوید کسی تعقیبتان نمیکند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
کاملا غلطه- اتفاقا این جور افراد دنبال کسانی میکنند که کم رو تر هستند وخیلی زرنگ نیستند-بد حجاب هم نیستند- معمولا دنبال دختران کم تجربه تر میروند تا مشکلی براشون پیش نیاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
2
الهم عجل لولیک الفرج خدایا امام زمان به فریاد همه مون برسون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
0
اموزش همگانی درباره اینکه مورد سوء استفاده و سوء قصد دیگران قرار نگیریم بسیار ارزشمند و مفید می باشد ولی ارائه تصاویری که با فرهنگ جامعه همخوانی و مغایرت داشته باشد ارزش انرا دوچندان می کند لطفا در اموزش هایتان از تصاویر مناسب تر استفاده کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار