باریک‌ترین شهر جهان کجاست؟
کد خبر: ۲۰۷۵۵۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2021 March 29    -    ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
با نزدیک به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت، چین پرجمعیت‌ترین کشور جهان است، اما از نظر مساحت در رتبه چهارم قرار دارد. کشوری که اگر از خطوط راه‌آهنش یک خط مستقیم بسازی، دوبار دور زمین می‌چرخد. کشوری چند مذهبی با جاذبه‌های گردشگری نفس‌گیر و البته یکی از دوست‌داشتنی‌ترین حیوانات دنیا یعنی پانداها. چین واقعا متنوع است،

باریک‌ترین شهر جهان کجاست؟

باریک‌ترین شهر جهان کجاست؟«تابناک با تو» - با نزدیک به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت، چین پرجمعیت‌ترین کشور جهان است، اما از نظر مساحت در رتبه چهارم قرار دارد. کشوری که اگر از خطوط راه‌آهنش یک خط مستقیم بسازی، دوبار دور زمین می‌چرخد.

کشوری چند مذهبی با جاذبه‌های گردشگری نفس‌گیر و البته یکی از دوست‌داشتنی‌ترین حیوانات دنیا یعنی پانداها. چین واقعا متنوع است، ترکیبی فراموش‌نشدنی از تاریخی چند هزار ساله و طبیعتی مدهوش‌کننده. از یک طرف می‌توانید شهر ممنوعه و ۹۰۰۰ اتاقش را ببینید و از طرف دیگر به کوهستان فانجینگ‌شان بروید و از معابد روی قله بازدید کنید. از یک طرف می‌توانید روی دیوار چین قدم بزنید و از تلاش چینی‌ها برای حفاظت از کشورشان حیرت‌زده شوید و از طرف دیگر از دروازه بهشت به طبیعتی خارق‌العاده نگاه کنید.

چین کشوری است که به راحتی شما را شگفت‌زده می‌کند. اما آنچه در این مطلب به آن می‌پردازیم، جاذبه‌ای است که شاید کمتر کسی از آن اطلاع داشته باشد. در حقیقت بین تمام جاذبه‌های پراهمیت چین، که بسیاری از آن‌ها را در لیست میراث جهانی یونسکو می‌بینیم، جاذبه‌هایی هم هستند که کمتر به آن‌ها پرداخته شده، مثلا اینکه یکی از باریک‌ترین شهر‌های جهان در چین قرار دارد و به آن یانجین می‌گویند.

دلربایی منحصر‌به‌فرد یانجین

یانجین از توابع شهر جائوتونگ و در استان یونان است. منطقه‌ای در جنوب غربی چین که یکی از گنجینه‌های نهفته این کشور است. یانجین شهری است که در راستای رودخانه گوانهه ساخته و از دو طرف با کوه‌های مرتفع محاصره شده است. در باریک‌ترین نقطه عرض این شهر به ۳۰ متر و در وسیع‌ترین نقطه به ۳۰۰ متر می‌رسد. این شهر از شمال به جنوب ۶۲.۵ کیلومتر و از شرق به غرب ۴۶ کیلومتر است.

یانجین در شمال شرق استان یونان است، نزدیک به ۳ هزار مترمربع مساحت دارد و نزدیک به ۳۷۷ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. یانجین راه ارتباطی یونان به شهر‌های مرکزی چین است و به همین دلیل اهمیت بسیاری دارد. یانجین یکی از مراکز اصلی تولید نمک در چین باستان بوده و نام خود را از همین تجارت اصلی می‌گیرد. یان در چینی یعنی نمک. شهر را رسما در حاشیه رودخانه ساخته‌اند و حتی در برخی مناطق برای یک سطح کردن آن‌ها پایه‌های بلند برای ساختمان‎‌ها احداث شده است. در شهر فقط یک خیابان اصلی وجود دارد و حتی ایستگاه قطار و ریل عبور آن هم خاص و منحصر‌به‌فرد است.

ساکنان یانجین در دوران باستان از قوم فن بودند و کتیبه‌های سنگی پیدا شده در شهر نشان از قدمت سکونت انسان در این منطقه دارد. اگر به این شهر سفر می‌کنید، بازدید از کتیبه سنگی یوآنزی، کوشک گوانیینگ و تابوت‌های معلق دوشاگوان را از دست ندهید. یانجین جاذبه‌های طبیعی هم دارد مانند کوهستان میِر و چشمه‌های آب گرم.

بهترین زمان سفر به یانجین

این شهر کوهستانی است و دو رودخانه از شهر عبور کرده و آن را به سه بخش تقسیم می‌کنند. مرتفع‌ترین بخش شهر ۲۲۶۳ متر ارتفاع و کم ارتفاع‌ترین بخش آن ۳۲۹ متر است. موقعیت جغرافیایی ویژه یانجین باعث شده که در فاصله کمتر از ۱۰ کیلومتر، آب و هوای متفاوتی ایجاد شود. میانگین دمای شهر ۱۷ درجه و میزان بارندگی ۱۲۲۶ میلی‌متر است. بهترین زمان برای سفر کردن به یانجین بهار، تابستان و پاییز است.

راه رسیدن و اقامت در یانجین

برای رسیدن به یانجین هم می‌توانید از اتوبوس‎‌های بین شهری و هم از قطار استفاده کنید. داخل شهر هم اتوبوس، تاکسی و مینی‌بوس برای رفت و آمد وجود دارد. برای استراحت و اقامت در این شهر هم می‌توانید به اقامتگاه‌های اصلی یانجین یعنی هتل‌های هونگدا، هوآیااو و قرن جدید (New Century) مراجعه کنید.

یانجین اگر باریک‌ترین شهر جهان نباشد، باریک‌ترین شهر چین هست. شهری که عمر توسعه آن نهایتا ۷۰ سال است. در این ۷۰ سال، شهر از منطقه‌ای دور افتاده که تمام زمستان ارتباطش را با دنیا از دست می‌داد به رفاه نسبی رسیده است. شهری که نقطه گردشگری نیست، اما موقعیت خاص‌اش باعث می‌شود بسیاری از گردشگران در بازدیدشان از چین سری هم به این منطقه بزنند.

باریک‌ترین شهر جهان کجاست؟

باریک‌ترین شهر جهان کجاست؟

باریک‌ترین شهر جهان کجاست؟

منبع: سینا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
0
9
گرفتم چی میگی
کلا چین خیییییلی خوبه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
0
0
نه بابا آمريكا خيلي خوبه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
0
2
حریم رودخونه رو رعایت نکردند
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
1
2
تبت، سین کیانگ، منچوری و مغولستان جنوبی. این چهار بخش اشغالی دو سوم چین را دربرمی گیرند. به عبارتی دیگر این کشور 6 میلیون کیلومتر مربع را اشغال کرده است در حالی که ساکنانش چینی نیستند. تجزیه چین سبب آرامش دنیا است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار