چیدمان کاربردی برای کلینیک دندان پزشکی
کد خبر: ۲۰۷۵۰۵
تاریخ انتشار: 2021 March 30    -    ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
وقتی یک دکتر دندان پزشک مدرک تحصیلی اش را گرفته ودوره‌های مختلف کارآموزی را طی می‌کند وارد مرحله جدید کار در کلینیک و پذیرش بیماران می‌شود. قبل از شروع کار، اما باید المان‌های مختلفی را متناسب با نیاز‌های محیط و بیماران در نظر بگیرد. دکوراسیون کلینیک دندان پزشکی شاید به نظر کم اهمیت باشد...

دکوراسیونی کاربردی و زیبا برای کلینیک دندان پزشکی

دکوراسیونی کاربردی و زیبا برای کلینیک دندان پزشکی«تابناک با تو» - وقتی یک دکتر دندان پزشک مدرک تحصیلی اش را گرفته ودوره های مختلف کارآموزی را طی می کند وارد مرحله جدید کار در کلینیک و پذیرش بیماران می شود. قبل از شروع کار اما باید المان های مختلفی را متناسب با نیازهای محیط و بیماران در نظر بگیرد. دکوراسیون کلینیک دندان پزشکی شاید به نظر کم اهمیت باشد، اما در واقع این طور نیست و ویژگی های بهینه فضا باعث افزایش بهره وری و عملکرد کارکنان و همین طور خود دندانپزشک می شود. دکوراسیون کلینیک دندان پزشکی ابزاری قدرتمند برای کمک به ایجاد جوی مثبت و عالی برای جذب مراجعه کنندگان است. در دندان پزشکی ها که اغلب بیماران عصبی هستند و یا ممکن است از فرآیند معالجه ترس داشته باشند، طراحی داخلی می تواند به آنها احساس آرامش بدهد. همچنین محیطی تمیز، روشن، مدرن و معتبر می تواند آرامش بخش باشد و احساس اعتماد را در مراجعه کننده ایجاد کنند.
در اولین مرحله از طراحی دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی یک سری نکات اولیه و مهم است که باید مدنظر قرار بگیرد:

دکوراسیونی کاربردی و زیبا برای کلینیک دندان پزشکی
ارگونومی را در خرید مبلمان مدنظر قرار دهید

برقراری تعادل در محیط

برای عملکردی عالی و پیشرفته در محیط، برقراری تعادل یکی از نکات کلیدی است. تعادل هم به زیبایی و هم به کارکرد آسان در محیط کمک می کند. برای مثال در ابتدا به پاسخ این دو سوال فکر کنید: آیا موانع از مسیر تردد کارکنان کلینیک برداشته شده است؟ آیا تکنولوژی های اصلی در محیط به خوبی جایگذاری شده اند؟
اولین مرحله توجه به ویژگی های معمارانه محیط است. به تجربه بیمار در بدو ورود به کلینیک توجه کنید. فاصله در ورودی و اتاق انتظار چقدر است؟ کلینیک در هنگام ورود در نظر بیمارچگونه به نظر می رسد؟ طراحی داخلی هر کدام از اتاق ها به چه صورتی است؟
در مرحله بعد باید به تجربه کارکنان کلینیک و دستیاران توجه کنید. مسیر حرکت کارکنان از اتاقی به اتاق دیگر چگونه است؟ کارمندان چگونه به اتاق انتظار می روند.
در هنگام خرید صندلی ها و مبلمان مورد نیاز در دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی، ارگونومی را مدنظر قرار دهید و راحتی کارکنان کلینیک، بیماران و مراجعان را به عنوان مهم ترین المان در نظر بگیرید.

دکوراسیونی کاربردی و زیبا برای کلینیک دندان پزشکی
در هر اتاق تنها وسایل ضروری و مورد نیاز را قرار دهید

یک نقشه کاربردی و پربازده

برای تعیین محل قرار گیری فضاهای مختلف در دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی، می توانید هم از راهنمایی و کمک کارکنان و پرسنل استفاده کنید و هم از بیماران در این زمینه مشاوره بگیرید. فضای بیش از حد خالی و فضای شلوغ و پررفت و آمد هردو می توانند بیمار را از مراجعه دوباره به مطب منصرف کنند.
برای فضاهای در دسترس وسایل مفید و کاربردی در نظر بگیرید. در اتاق انتظار تلویزیون، یک میز برای قرار دادن مجله ها و تبلت ها و صفحات نمایشی برای رزرو سلف سرویس و همچنین تعیین وقت های ملاقات بعدی در نظر بگیرید.
بهترین حالت برای فضاهای راهروها و نزدیک درهای ورودی کلینیک ها، در نظر گرفتن فضاهایی خلوت است. در هر اتاق تنها وسایل ضروری و مورد نیاز را قرار دهید.
اگر هنوز در مورد محل قرار گیری وسایل تردید دارید با کارمندان مشورت کنید. آنها به خوبی به مشکلات موجود در هر فضایی واقف هستند.
چیدمان فضاها در دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی باید به گونه ای باشد که اماکن عمومی مانند اتاق انتظار، راهروها تا اتاق جراحی از اتاق های خصوصی تر مانند اتاق کارمندان، اتاق بیهوشی و معاینه جدا باشند. نقشه فضا نشان می دهد که کدام قسمت ها خصوصی تر و کدام قسمت ها عمومی تر. برای مثال اتاق های خصوصی تر می توانند دور تر و با پشت اتاق های عمومی قرار بگیرند.

دکوراسیونی کاربردی و زیبا برای کلینیک دندان پزشکی

تجهیزات جدید به راحتی بیماران نیز کمک می کند

استفاده از تجهیزات به روز و مدرن

فناوری های مربوط به مطب های پزشکان و همین طور دندان پزشکی روز به روز در حال پیشرفت است. همراهی با این پیشرفت ها دشوار است به خصوص اگر نتوانید پول زیادی برای آن هزینه کنید. اما این تجهیزات می توانند به بهبود اوضاع مطب و هم چنین فرآیند کارهای دندان پزشکی بیمارانتان کمک کنند. برای مثال یکی از تجهیزات خوب و مفید برای مطب ها، نمایشگرهایی است که اطلاعات آماری را در اختیار بیمارانتان قرار می دهد. اینکه چقدر نیاز است در صف دندان پزشکی منتظر بمانند، برای روزهای آتی چه زمانی می توانند وقت ملاقات بگیرند و…
پیشرفت در زمینه تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای کلینیک های دندانپزشکی، تنها برای بیماران و مراجعان نیست، بلکه کارکنان نیز می توانند از این امکانات بهره مند شده و بازده بالاتری در محیط کاری داشته باشند. عکاسی پزشکی، چاپ سه بعدی، رباتیک، واقعیت مجازی و هوش مصنوعی همه می توانند به بهبود فرآیند پذیرش و درمان بیماران در کلینیک ها کمک کنند. با استفاده از تجهیزات به روز نوعی اعتماد میان بیماران و کارکنان ایجاد می شود.
در هنگام در نظر گرفتن فضای کافی برای اتاق های مختلف، حواستان به تجهیزات مورد نیاز، تجهیزاتی که در آینده می خواهید تهیه کنید و ملزومات کاریتان باشد. در نظر گرفتن فضای مناسب برای تجهیزات می تواند استفاده از آن ها را آسان تر کند و دست شما را برای تغییرات در آینده باز می گذارند.

دکوراسیونی کاربردی و زیبا برای کلینیک دندان پزشکی
ایده اصلی سبک مینیمال طراحی دکوراسیون ساده و به طبیعی ترین حالت ممکن است

طراحی دکوراسیون کلینیک ها به سبک مینیمال

مطب دندان پزشکی لزوما به دکوراسیون بسیار شیک، لوکس و تجملی احتیاج ندارد. طراحی به سبک مینیمال یکی از کاربردی ترین و قدرتمند ترین سبک ها برای طراحی فضای داخلی کلینیک هاست.
ایده اصلی سبک مینیمال طراحی دکوراسیون ساده و به طبیعی ترین حالت ممکن است. برای مثال مهم ترین المان ها، استفاده از مبلمان ساده و پایه ای، کارهای هنری کم و حذف هرگونه زوائد است.
هم چنین بهتر است کلینیک دندان پزشکی خطوط شفاف و واضح، سطوح محکم و رنگ های خنثی داشته باشد.

دکوراسیونی کاربردی و زیبا برای کلینیک دندان پزشکی

کلینیک دندان پزشکی مناسب کودکان

در نظر گرفتن فضاهای کودکانه

آیا کلینیک دندان پزشکی شما یک کلینیک خانوادگی است؟ ممکن است که تمام بیماران شما بزرگسال نباشند. در این حالت باید حواستان به کودکان نیز باشد، کافیست خودتان را جای کودکان بگذارید و مانند آن ها فکر کنید.
اتاق انتظار مخصوص کودکان می تواند اتاقی بزرگ، پراز اسباب بازی باشد. یک قلعه و یا یک زمین بازی می تواند کودکان را بسیار خوشحال کند و صبر کردن را برایشان تسهیل کند. زمانی که در حال درست کردن دندان بچه ها هستید شرایطی را ایجاد کنید که بتوانند با یک نمایشگر یک برنامه تلویزیونی مخصوص کودکان را تماشا کنند. همه بچه ها عاشق کمد جایزه ها هستند. بعد از کار بر روی دندان هایشان حتما به آن ها امکان انتخاب جایزه را بدهید و جایزه هایی مانند مسواک، نخ دندان و سایر مواد می توانند گزینه های خوبی برای جایزه باشند.

کمک گرفتن از کارکنان داخل کلینیک

در حالی که اغلب اوقات باید به حرف طراحان داخلی اطمینان داشته باشید، بهتراست از کارکنان شرکت نیز کمک بخواهید. کارمندان شما ۴۰ ساعت در هفته در کلینیک شما هستند. این زمان شاید حتی بیشتر از زمان حضور شما در کلینیک باشد. جنبه های طراحی که کارکنان به آن اشاره می کنند، می توانند بسیار جدید و کاربردی باشند. جنبه هایی که شما تا کنون به آنها فکر نکرده اید. قبل از مراجعه با طراح داخلی با کارکنان جلسه ای برگزار کنید و از آنها بخواهید پیشنهاداتشان را مطرح کنند. تعامل و همکاری و عملکرد تیمی می تواند در نتیجه کار تاثیر بسزایی داشته باشد.

دکوراسیونی کاربردی و زیبا برای کلینیک دندان پزشکی
می توانید از پارتیشن های شیشه ای برای ایجاد فضا شخصی استفاده کنید

حفظ حریم خصوصی

قائل شدن حریم خصوصی برای بیماران می تواند به آنها احساس فوق العاده با ارزش بودن بدهد. دستیابی به حریم خصوصی در یک مکان شلوغ و پر رفت و آمد قطعا کار سختی خواهد بود. کارکنان و بیماران در اتاق های مختلف در حال رفت وآمدند. کارکنان به اتاق های بیماران مختلف می روند و در اتاق ها باز است و اطلاعات بیماران آنجا در دید عموم قرار دارد. برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی هر بیمار را در یک اتاق جداگانه ویزیت کنید و وسایل مخصوص کارکنان مانند رایانه ها و مدارک را در اتاقی دیگر نگهداری کنید. برای وظایف مشخص اتاق های مشخصی را در نظر بگیرید.

حفظ مقررات ایمنی

در هنگام ترسیم نقشه برای دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی، مقررات ایمنی در برابر آتش سوزی اهمیت بسیار بالایی دارد. ممکن است احساس کنید اعمال ایمنی باعث ایجاد محدودیت می شود، اما خوب است بدانید که رعایت کردن قوانین ایمنی به نفع شما خواهد بود. کپسول های آتش نشانی و مسیرهای عبور و مرور و درهای خروجی باید کاملا در طراحی کلینیک های مورد توجه قرار بگیرند.

نکات مهم

* در طراحی دکوراسیون یک کلینیک دندان پزشکی زیبایی شناسی، بهره وری کارکنان و تجربه ایده آل مراجعین از اهداف اصلی هستند.
* استفاده از طراحی داخلی و دکوراسیون به سبک مینیمال برای کلینیک دندانپزشکی پیشنهاد می شود.
* اتاق انتظار راحت، سرویس دهی مناسب به بیماران و حفظ حریم خصوصی آنها اهمیت بالایی دارد.
* با جدیدترین تکنولوژی ها و فناوری ها در طراحی دکوراسیون و امکانات موجود در کلینیک اعتماد مراجعین را جلب کنید.
* قبل از شروع کار از مشاوره یک طراح داخلی بهره ببرید.

منبع: خوگر نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار