فیسبوک محل وقوع جرایم جنسی علیه کودکان
کد خبر: ۲۰۷۳۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 March 28    -    ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
انجمن اظهار می‌دارد در صورت انجام این اصلاحیه اخیر، در گفت‌وگو‌ها و تماس‌های مختلف نفر سوم امکان حضور ندارد و کودکان به تنهایی در معرض خطر بزرگی قرار خواهند گرفت و مسائل مختلف تعرض و آزار گزارش نخواهند شد، مگر آن که بتوان صفحات این نرم‌افزار‌ها را به گونه ای حفاظت نمود.

فیسبوک محل وقوع جرایم جنسی علیه کودکان + تولیدی

اختصاصی «تابناک باتو» ـ بیش از نیمی از جرایم جنسی علیه کودکان از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک و نرم افزار‌های وابسته به آن صورت می‌گیرد.

انجمن ملی پیشگیری از خشونت علیه کودکان (NSPCC) مدعی است که بیش از نیمی از جرایم جنسی علیه کودکان از طریق نرم‌افزار‌های فیس بوک صورت می‌گیرد؛ این انجمن خواهان برخورد جدی با این سوءاستفاده و تجاوز شده است.

چندی است که فیسبوک در صدد است تا از حریم خصوصی تمامی نرم افزار‌های خود مانند اینستاگرام، فیسبوک و مسنجر محافظت کند و در نظر دارد، با استفاده از تماسی که تنها طرفین تماس، اجازه ورود به آن را دارند، استفاده نماید. (که به آن در اصطلاح end-to-end encrypted می گویند و در این نوع مکالمات و تماس‌ها طرف سومی اجازه ورود به مکالمه را ندارد)

اکنون سالهاست که این حفاظت از حریم خصوصی در نرم افزار واتساپ تعبیه شده، به گونه ای که این نرم افزار را به عنوان ایمن‌ترین گزینه تماس در دنیا معرفی کرده است.

اما NSPCC (انجمن ملی پیشگیری از خشونت علیه کودکان) با ارائه شواهدی، خواهان عدم اجرای این اصلاحیه و استفاده از این ویژگی شده است.

فیسبوک محل وقوع جرایم جنسی علیه کودکان + تولیدی

آن‌ها معتقدند که اگر هیچ کنترلی بر این ارتباطات نباشد، کودکان مورد سوء استفاده‌های بیشتری قرار خواهند گرفت و خطر بیشتری آن‌ها را تهدید می‌کند.

بنا بر اطلاعات به دست آمده از سوی این انجمن، در طول سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ حدود ۹ هزار و ۴۷۷ تصاویر جنسی و ناشایست از کودکان در نرم افزار‌های وابسته به فیس بوک منتشر و توسط پلیس ضبط شده است.

درمیان نرم افزار‌های وابسته به فیسبوک، شبکه اجتماعی اینستاگرام در فضای مجازی بیشتر از دیگران در موضوع سوء استفاده جنسی از کودکان دخیل بوده است؛ این اطلاعات از سوی ۳۵ اداره پلیس انگلستان در مناطق مختلف این کشور، از ولز تا جزایر بریتانیا جمع‌آوری شده است.

انجمن اظهار می‌دارد در صورت انجام این اصلاحیه اخیر، در گفت‌وگو‌ها و تماس‌های مختلف نفر سوم امکان حضور ندارد و کودکان به تنهایی در معرض خطر بزرگی قرار خواهند گرفت و مسائل مختلف تعرض و آزار گزارش نخواهند شد، مگر آن که بتوان صفحات این نرم‌افزار‌ها را به گونه ای حفاظت نمود. آن‌ها می گویند با وجود اینکه این طرح حریم خصوصی اشخاص را حفاظت خواهد نمود، این کار میزان سوءاستفاده از کودکان را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

اما مدیران فیسبوک در پاسخ به این مشکل می‌گویند که در اساسنامه شرکت، استفاده و بهره گیری از سوی کودکان وجود ندارد، اما می‌توانیم علاوه بر توسعه در این صنعت، راهکار‌هایی را برای ممنوعیت، حذف و پاسخ به سوءاستفاده‌ها علیه کودکان ارائه دهیم.

فیسبوک محل وقوع جرایم جنسی علیه کودکان + تولیدی

برای مثال ما هفته گذشته ویژگی جدیدی را برای اینستاگرام طراحی نمودیم تا از فرستادن پیام از سوی افراد بالغ به جوانان زیر ۱۸ سال، که از دنبال کنندگان آن‌ها نیستند، جلوگیری کنیم؛ اما همانطور که در نرم افزار واتساپ از حریم خصوصی افراد، و عدم حضور و سرکشی و دخالت دیگران دفاع می‌کنیم، می‌خواهیم این ویژگی را در بقیه نرم‌افزار‌های خود هم پیاده کرده تا از هک شدن و دسترسی به اطلاعات افراد جلوگیری و زمینه برای دزدیدن و سوء استفاده‌های احتمالی برچیده شود. این پروژه بسیار بلند مدتی است که ما با در نظر گرفتن تمامی جوانب ایمنی آن را طراحی و اجرا خواهیم نمود.

اما انجمن می‌خواهد که قبل از وقوع جرم، همه جوانب اصلی برای حمایت از کودکان لحاظ شود.

سخنگوی دولت گفت که ما تمامی کوشش خود را برای مطمئن شدن از بی‌خطر بودن فضای اینترنت انجام خواهیم داد و مساله حفظ حریم خصوصی نباید بهانه‌ای برای به خطر افتادن کودکان در دنیا در شبکه‌های مجازی شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
0
3
دیگه هیچ راهی برای کنترل کودکان وجود ندارد بلکه خانواده ها رو اساس فکری کودکان کار کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار