روشی آسان و سریع برای تمیز کردن لوستر کریستالی
کد خبر: ۲۰۷۲۵۷
تاریخ انتشار: 2021 March 25    -    ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
اگر هنگام تمیز کردن لوستر کریستال ته ظرف رسوب جمع شد، اجازه بدهید یک شبانه روز سرکه و آب داغ درون ظرف بماند و بعد از این زمان، اگر هنوز کثیفی بر جای بود، باید عمل را تکرار کنید تا به طور کامل برطرف شود. اما در صورتی که فرصت این کار را ندارید، ظرفی از مایع ذکر شده تهیه کنید، دستمال نرم و مناسب انتخاب کنید.

روشی آسان و سریع برای تمیز کردن لوستر کریستالی

روشی آسان و سریع برای تمیز کردن لوستر کریستالی«تابناک باتو» ـ اگر هنوز خانه تکانی شما به اتمام نرسیده است با ما همراه باشید تا ریزه کاری‌های آخر خانه تکانی را با هم مرور کنیم. بی شک جذاب‌ترین بخش یک لوستر کریستالی تشعشع نور در گوی‌های کریستالی و سایر اجزای کریستالی آن است، اما این جذابیت در صورتی به خوبی نمایان می‌شود که لوستر‌ها تمیز و درخشان باشد، امروز به بررسی نحوه‌ی تمیز کردن لوستر‌ها می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

پیش از شروع تمیز کردن لوسترها، منبع برق را قطع کنید و لامپ ها را جدا نموده و با دستمال خشک گرد و خاک آن ها را پاک کنید.
بهترین حالت برای تمیز کردن گوی های کریستالی این است که گوی ها را از لوستر جدا کنید و سپس شستشو دهید.

روشی آسان و سریع برای تمیز کردن لوستر کریستالی

گوی کریستال را باید با مایع ظرفشویی و آب ولرم بشویید و اگر تمیز نشدند، مخلوطی از یک سوم سرکه و دو سوم آب تهیه کنید و با کمک برس شستشو دهید و سپس بلافاصله آن را خشک کنید.
اگر کریستال جلای همیشگی خود را از دست داده است، می توانید از سرکه سفید کمک بگیرید. وقتی می خواهید کریستال ها را بشویید مقداری سرکه سفید به آب آب کشی ولرم بیفزایید.

اگر هنگام تمیز کردن لوستر کریستال ته ظرف رسوب جمع شد، اجازه بدهید یک شبانه روز سرکه و آب داغ درون ظرف بماند و بعد از این زمان، اگر هنوز کثیفی بر جای بود، باید عمل را تکرار کنید تا به طور کامل برطرف شود. اما در صورتیکه فرصت این کار را ندارید، ظرفی از مایع ذکر شده تهیه کنید، دستمال نرم و مناسب انتخاب کنید؛ پس از آغشته کردن دستمال در ظرف، کریستال ها را تک به تک با دستمال تمیز نمایید.

روشی آسان و سریع برای تمیز کردن لوستر کریستالی

در صورتیکه کریستال ها واقعا کدر شده اند، می توانید برای چرک زدایی از آمونیاک نیز می توانید استفاده کنید. چند قطره آمونیاک را در ظرفی محتوی آب ولرم ریخته به همان روش فوق؛ کریستال های لوستر را شستشو داده سپس با آب ولرم آبکشی و آنها را خشک کنید.
اگر به هر دلیل روی کریستال ها خط و خش و یا پریدگی کوچکی ایجاد شده است می توانید از خمیر دندان استفاده کنید.

نکاتی که در تمیز کردن لوستر های کریستال باید به آن توجه کنید؛

قبل از نظافت لوستر و جدا کردن قطعات لوستر، از شکل کامل شده‎ی آن عکس بگیرید تا بعدا هنگام سوار کردن دوباره، کمک تان کند.
زیر محل قرار گیری لوستر روی کف زمین، پتویی ضخیم قرار بدهید. این کار باعث می‎شود در صورت افتادن کریستال ها، روی سطح نرمی بیفتد و نشکند همچنین گرد و خاک موجود روی آن ها در هنگام جدا کردن به فرش شما منتقل نشود.
برای تمیز کردن لوستر کریستال و یا دیوارکوب ها از مواد شوینده قوی مانند وایتکس و پودرهای ظرف شویی و لباسشویی جدا خودداری کنید. مواد شونیده می توانند جلا و تازگی لوستر را از بین ببرند و آن را تیره کنند.
در تمیز کردن لوستر ها یک نکته طلایی نیز وجود دارد آن هم این است که یک دستمال نمدار می تواند در یک ثانیه معجزه کند. تنها کافی است هفته ای یک بار با دستمال نمدار لوسترتان را تمیز کنید تا همیشه ظاهر نو و اولیه خودش را حفظ کند.

روشی آسان و سریع برای تمیز کردن لوستر کریستالی

نحوه تمیز کردن لوستر برنز

توجه داشته باشید که برای تمیز کردن لوستر برنز می توانید مسواکی را در آب لیمو ترش تازه فرو کنید و با دقت و حوصله به همه جای ظرف مخصوصاً فرورفتگی‌ها و زوایای آن بمالید و این کار را چند بار تکرار کنید بعد ظرف را آب کشیده و خشک کنید.
هنگام تمیز کردن لوستر برنز برای لکه زدایی می توانید یک قاشق سوپ‌ خوری الکل را در یک لیتر آب و صابون بریزید و برنز را چند بار با این مایع بشویید و سپس خشک نمایید.

امیدوارم این پیشنهادها برای تمیز و درخشان نگه داشتن دکوراسیون داخلی منزل تان مؤثر بوده باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار