ظروف پلاستیکی و بیماری‌هایی که با خود می‌آورند
کد خبر: ۲۰۷۱۴۵
تاریخ انتشار: 2021 March 30    -    ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
دانشمندان در مورد بیماری‌هایی صحبت کردند که توسعه آن‌ها ممکن است با استفاده فعال از ظروف پلاستیکی و کارد و چنگال همراه باشد. دانشمندان گفتند محصولات پلاستیکی حاوی فتالات می‌توانند تأثیر منفی بر سلامت انسان داشته باشند. آن‌ها، از جمله، توسعه چاقی و دیابت نوع ۲ را تحریک می‌کنند.

بیماری‌هایی که با استفاده فعال از ظروف پلاستیکی ظاهر می‌شوند

بیماری‌هایی که با استفاده فعال از ظروف پلاستیکی ظاهر می‌شوند«تابناک با تو» - دانشمندان در مورد بیماری‌هایی صحبت کردند که توسعه آن‌ها ممکن است با استفاده فعال از ظروف پلاستیکی و کارد و چنگال همراه باشد. دانشمندان گفتند محصولات پلاستیکی حاوی فتالات می‌توانند تأثیر منفی بر سلامت انسان داشته باشند. آن‌ها، از جمله، توسعه چاقی و دیابت نوع ۲ را تحریک می‌کنند. فتالات همچنین در افزایش خطر‌های ابتلا به ADHD، آسم و سرطان پستان مقصر شناخته شد.

مواد شیمیایی خانگی، مواد آرایشی، محصولات بهداشتی حاوی فتالات نیز می‌توانند خطرناک باشند. بعضی اوقات حتی می‌توان فتالات را در اسباب بازی‌های کودکان یافت، اگرچه اخیراً مقامات کشور‌های مختلف توجه بیشتری به این موضوع دارند.

ظروف پلاستیکی و بیماری‌هایی که با خود می‌آورند

فتالات، نمک‌ها و استر‌های اسید فتالیک است. آن‌ها به مواد خاصیت پلاستیکی می‌بخشند، به مواد معطر پایداری می‌دهند، رنگ مواد آرایشی را حفظ می‌کنند و از خراشیدن لاک ناخن جلوگیری می‌کنند.

پیش از این تعدادی از مطالعات نشان داده بودند که فتالات موجود در بسته بندی می‌تواند به مواد غذایی منتقل شود. علاوه بر فتالات‌ها، بسته بندی‌های پلاستیکی حاوی ماده دیگری است) بیسفنول A (BPA)) که ایمنی آن‌ها زیر سوال می‌رود.

منبع: سیارک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار