نکته های اساسی برای جلوگیری از پیری زودرس پوست دور چشم
کد خبر: ۲۰۶۸۷۰
تاریخ انتشار: 2021 March 20    -    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
ناحیه دور چشم پوستی ظریف و نازک دارد که معمولا بیشتر از سایر نواحی دچار چین و چروک و پیری زودرس می‌شود. در این مطلب به بیان چند نکته و ترفند برای مراقبت از پوست دور چشم می‌پردازیم.

نکته های اساسی برای جلوگیری از پیری زودرس پوست دور چشم«تابناک با تو» - ناحیه دور چشم پوستی ظریف و نازک دارد که معمولا بیشتر از سایر نواحی دچار چین و چروک و پیری زودرس می‌شود. در این مطلب به بیان چند نکته و ترفند برای مراقبت از پوست دور چشم می‌پردازیم.

ناحیه دور چشم، پوستی ظریف و نازک دارد که معمولا بیشتر از سایر نواحی دچار چین و چروک و پیری زودرس می‌شود. در این مطلب به بیان چند نکته و ترفند برای مراقبت از پوست دور چشم می‌پردازیم.

نکته های اساسی برای جلوگیری از پیری زودرس پوست دور چشم

۱. مرطوب کردن پوست

مرطوب کردن پوست معمولاً یکی از کار‌هایی است که کم‌اهمیت شمرده می‌شود، اما نباید این اتفاق بیفتد. از آن‌جا که در این ناحیه غدد چربی (مرطوب‌کننده‌های طبیعی پوست ما) وجود ندارد، بیشتر مستعد خشک شدن است.

احتباس مایعات یکی از عوامل پف‌کردن زیر چشم است که می‌تواند ناشی از دلایل مختلفی مثل مصرف غذا‌هایی با نمک زیاد باشد.

۲. نکات مهم پاک کردن آرایش

یک پد پنبه‌ای را به محلول آرایش پاک‌کن خود آغشته کنید.
به‌آرامی پد را روی پوست خود فشار دهید.
به‌آرامی پد را به سمت بیرون بکشید.
این کار را تا زمانی که آرایش کاملا پاک شود، انجام دهید.

۳. وقتی می‌خواهید از کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌های محافظ دور چشم استفاده کنید

انگشت کوچک خود را به محصول مدنظر آغشته کنید.
به‌آرامی محصول را با انگشت خود دور چشم بزنید و سپس آن را دور چشم بچرخانید. (پلک بالایی فراموش نشود)
این کار را تا زمانی که محصول به‌طور کامل جذب پوست بشود، تکرار کنید.

۴. محافظت در برابر نور خورشید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید نقش عمده‌ای در فرایند پیر شدن پوست دارد و همچنین منجر به سیاه شدن پوست زیر چشم می‌شود؛ بنابراین کرم ضد آفتاب مناسب یکی از مواد لازم برای محافظت از پوست است. حتی اگر هوا خیلی آفتابی نباشد هم اشعه ماوراءبنفش یا همان UV می‌تواند به پوست آسیب برساند. همچنین به یاد داشته باشید که پلک بالایی را فراموش نکنید، زیرا این ناحیه بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارد.

۵. زیر چشم‌های خود را ماساژ دهید

اگر پف زیر چشم‌هایتان گاهی پدیدار می‌شود و گاهی ناپدید و اغلب در زمان‌های خستگی و خواب ناکافی نمایان می‌شود، می‌توان آن را با یک ماساژ ساده برطرف کرد. عوامل ژنتیکی، احتباس مایعات، کمبود خواب یا زیاد خوابیدن از عوامل پف‌کردن زیر چشم هستند.

ماساژ دادن زیر چشم‌ها می‌تواند جریان خون را در این ناحیه افزایش دهد. فشار ناشی از ماساژ می‌تواند به تخلیه مایعات اضافی در این ناحیه و بهبود پف‌کردگی کمک کند.

خراسان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار