پاسخ وزیر اطلاعات به مجلس درباره تابعیت ایرانی فرزندان دورگه
کد خبر: ۲۰۶۷
تاریخ انتشار: 2015 June 11    -    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: سؤال بنده از وزیر اطلاعات مربوط به کودکان دورگه ایرانی و غیرایرانی بود که وزارت اطلاعات با تابعیت ایرانی آنها مخالفت می‌کند. وزیر اطلاعات در پاسخ به مواردی اشاره کرد که من از پاسخ وی قانع شدم.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر اطلاعات جهت پاسخ به سؤالی درباره بررسی وضعیت کودکان دورگه به مجلس آمد و نمایندگان سؤال‌کننده از پاسخ وزیر قانع شدند.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره سؤال خود از وزیر اطلاعات، گفت: روز گذشته کمیسیون امنیت مجلس میزبان وزیر اطلاعات بود و به‌دلیل آنکه بنده جزو یکی از سؤال‌کنندگان از وزیر اطلاعات بودم در این جلسه حضور یافتم.

وی گفت: سؤال بنده از وزیر اطلاعات مربوط به کودکان دورگه ایرانی و غیرایرانی بود که وزارت اطلاعات با تابعیت ایرانی آنها مخالفت می‌کند. وزیر اطلاعات در پاسخ به مواردی اشاره کرد که من از پاسخ وی قانع شدم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: متأسفانه در صورت ازدواج یک زن ایرانی با مرد غیرایرانی، تابعیت ایرانی شامل فرزندان آنها نمی‌شود، لذا حجت‌الاسلام علوی در پاسخ به این سؤال مبنی بر وجود یک‌سری دلایل، جواب قانع‌کننده‌ای به این سؤال دادند.

ابوترابی با بیان اینکه تعداد این افراد بسیار زیاد است، گفت: در حدود یک‌میلیون نفر در سراسر جهان مادرانی ایرانی دارند که نمی‌توانند تابعیت خود را به ایرانی تغییر دهند، لذا سامان دادن به این تعداد از افراد باید در اولویت بالایی قرار گیرد.

منبع: تسنيم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار