آشنایی با انواع روش‌های لیفت صورت
کد خبر: ۲۰۶۳۲۲
تاریخ انتشار: 2021 March 13    -    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶

آشنایی با انواع روش‌های لیفت صورت

لیفت صورت روشی برای بالا کشیدن پوست صورت و افزایش شادابی و طراوت است. درواقع لیفت صورت یک روش جوانسازی موثر برای صورت است. با افزایش سن، پوست صورت دچار پیری می شود در این شرایط چربی های زیر پوست تحلیل می رود، عضلات صورت ضعیف شده و درنتیجه شل شدگی پوست، چین و چروک، ایجاد فرورفتگی در قسمت های صورت مختلف بروز می دهد. اگر فردی از الکل یا مواد مخدر استفاده کند، لاغری شدید در فواصل زمانی کم داشته باشد، استرس و نگرانی های شدید را تجربه کند، بیش از اندازه و بدون محافظ در مقابل نور خورشید باشد، پوست فرد دچار پیری زودرس می شود. برای پیری پوست چه زودرس باش و چه به دلیل افزایش سن لیفت صورت بهترین راه درمان است.

لیفت صورت با عمل جراحی و یا بدون عمل جراحی قابل انجام است.

بهترین تکنیک لیفت صورت کدام است؟

نوع تکنیک انجام لیفت صورت که با جراحی یا بدون جراحی باشد توسط پزشک با توجه به شرایط بیمار تشخیص داده می شود. در اصل جراحی لیفت صورت چین و چروک، افتادگی و شل شدگی صورت را برطرف می کند اما برای جوانسازی پوست نیاز است همزمان تزریق چربی نیز انجام گیرد تا پیری پوست هم درمان شود. همانطور که گفته شد روش های لیفت صورت به دو گروه کلی تقسیم می شود. گروه اول بدون جراحی: تزریق ژل، تزریق چربی، تزریق بوتاکس، لیفت صورت با آر اف، لیفت با نخ، هایفوتراپی تقسیم می شود و گروه دوم جراحی است.

تزریق ژل برای جوانسازی صورت

برای فرو رفتگی های صورت و پر کردن قسمت های مختلف صورت انجام می شود. برای برطرف کردن چین و چروک صورت از ای روش استفاده می شود همچنین برای برجسته کردن لب ها و گونه ها نیز کاربرد دارد. با پر کردن چین و چروک ها و فرورفتگی ها و... صورتی جوان تر خواهیم داشت. به همین منظور در دسته ی لیفت صورت قرار می گیرد.

تزریق چربی برای رفع چین و چروک صورت

برای این سبک از لیفت موادی که به عنوان فیلر برای تزریق به پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد از چربی بدن خود فرد به دست می آید. به همین دلیل نسبت به روش قبل کارایی بهتر، عوارض جانبی کمتر و همچنین ماندگاری بالاتری دارد. در این روش علاوه بر سفت شدن پوست و از بین رفتن چین و چروک، حجمی که بافت ها به دلایلی از دست داده اند و دچار پیری شده اند نیز جبران شود. این مورد دقیقا مورد تکمیلی جراحی نیز است. درواقع در مواردی که جراحی لیفت صورت نمی تواند کاری از پیش ببرد، برای حجم از دست رفته بافت های صورت تزریق چربی بهترین و کارآمد ترین روش است.

لیفت صورت با آر اف

آر اف همان رادیو فرکوئنسی است. این درمان سال ها است، که در تکنیک های زیبایی استفاده می شود. تنها تفاوت ایجاد شده در دستگاه ها است. در قدیم دستگاه ها فقط کار رفع جای جوش و آکنه کشیدگی پوست در جوان سازی و یکنواختی پوست تاثیر می گذاشته و دستگاهی که امروزه از آن استفاده می شود، با آر اف فرکشنال تاثیر بر روی پوست گذاشته و پوست را تحریک می کند که کلاژن سازی کرده و شروع به سفت شدن کند. این روش لیفت شرایط سنی ندارد و این موضوع یکی از مزیت های آن است.

آر اف فرکشنال

لیفت صورت با نخ چگونه انجام می شود؟

این سبک از لیفت یک تکنیک حساس است و نیاز به تخصص و حرفه ای بودن در این زمینه دارد. لیفت صورت با این روش شل شدگی و افتادگی را درمان می کند. در جهت های مشخص شده ای که جراح پلاستیک از قبل نشانه گذاری می کند این نخ ها که قابلیت جذب نیز دارند باعث کشیدگی پوست می شود. با این روش افتادگی

و شل شدگی های کم به سادگی قابل رفع شدن هستند و با توجه به لیفت و عمل لیفت این روش عوارض کمتری دارد. دوره نقاهت این روش نهایتا ۴۸ ساعت است و بعد از نیازی به مراقبت خاصی ندارد. جای زخم و یا آسیبی هم باقی نمی ماند.

هایفو تراپی برای لیفت صورت

هایفوتراپی از به روز ترین روش های موجود برای لیفت صورت است. در این روش عضلات افتاده صورت در عمق پوست گرم کرده و اون لایه ها تحریک شده و شروع به سفت شدن و سپس جوان سازی پوست می کنند البته این اتفاق به مرور زمان رخ می دهد و طول درمان دارد.

در صورتی که پزشک تشخیص بدهد با لیفت بدون جراحی چین چروک و افتادگی پوست رفع نمی شود، از روش جراحی استفاده می کند.

هایفوتراپی خانه سفید

لیفت صورت با جراحی

در تمامی روش های بدون جراحی نیاز به بیهوشی نیست اما در جراحی لیفت صورت، فرد بیهوش شده و عمل انجام می شود. در طی عمل چربی های اضافه صورت برداشته شده و از طرفی لایه های زیرین سفت می شود و پوست صورت و گردن کشیده و چین و چروک ها و افتادگی ها از بین می رود. پس از عمل، سن حداقل ۵ تا ۱۰ سال جوان تر خواهد شد. نتیجه ای که عمل جراحی دارد خیلی مطلوب تر از روش های بدون جراحی است.

این روش محدودیت سنی ندارد اما بیشتر در سن های ۴۰ تا ۶۰ سال انجام می شود.

لازم به ذکر است بدانید هرچه اقدامات پیشگیرانه و روش های لیفتینگ بدون جراحی را برای چین و چروک صورت خود استفاده کنید از لیفت با جراحی جلوگیری کرده و آن را به تعویق می اندازید. همچنین از نکات قابل توجه انتخاب بهترین جراح پلاستیک و کلینیک، بیمارستان و تکنسین مورد نیاز است که هرچه ماهرتر و تجهیزات مجهزتر باشد امکان دستیابی به نتیجه بهتر بالا می رود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار