کنگره کشوری غدد و متابولیسم کودکان
کد خبر: ۲۰۶۳
تاریخ انتشار: 2015 June 10    -    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
درمان با هورمون رشد، تغذیه در کودکان، برخورد با بلوغ زودرس، نانو در دیابت، دیابت نوع 2 در کودکان، پیوند کبد در بیماری‌های متابولیک، چالش‌های موجود در تشخیص آزمایش‌های بیماری‌های متابولیک، از جمله موضوعات مقالاتی است که در کنگره غدد و متابولیسم کودکان ارایه می‌شود.

هشتمین کنگره کشوری غدد و متابولیسم کودکان با حضور پزشکان و متخصصان غدد و اطفال روز چهارشنبه در ساری آغاز به کار کرد.

رشد و اختلالات آن، بلوغ، آدرنال، بیماری‌های متابولیک ارثی، دیابت و تیروئید از محورهای مورد بحث در این کنگره علمی و پزشکی است.

از حدود 200 مقاله ارسالی به دبیرخانه کنگره غدد و متابولیسم کودکان، 50 مقاله به صورت سخنرانی و 20 مقاله نیز در قالب پوستر ارایه می‌شود.

درمان با هورمون رشد، تغذیه در کودکان، برخورد با بلوغ زودرس، نانو در دیابت، دیابت نوع 2 در کودکان، پیوند کبد در بیماری‌های متابولیک، چالش‌های موجود در تشخیص آزمایش‌های بیماری‌های متابولیک، اختلالات اکسیداسیون اسید‌های چرب و آمادگی جراحی در بیماری‌های متابولیک از جمله موضوعات مقالاتی است که در کنگره غدد و متابولیسم کودکان ارایه می‌شود.

پزشکان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، بابل، ایران، گلستان، اصفهان، کرمان، مرکز تحقیقات بیماری‌های متابولیک و شهید بهشتی از شرکت کنندگان در این همایش و ارایه دهندگان مقالات کنگره غدد و متابولیسم کودکان هستند.

برگزاری کارگاه‌های تفسیر تست‌های تیروییدی، تغذیه در دیابت، اختلال رشد از برنامه‌های جنبی کنگره کشوری غدد و متابولیسک کودکان است.

کنگره کشوری غدد و متابولیسم کودکان توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران با همکاری انجمن غدد و متابولیسم کودکان ایران تا 22 خرداد ماه ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار