صندلی رستورانی کودک و رعایت نکات ایمنی آنها
کد خبر: ۲۰۶۱۶۲
تاریخ انتشار: 2021 March 15    -    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
اگر به تازگی صاحب رستوران شده اید و یا قصد تغییر دکوراسیون رستوران خود را دارید، باید به فکر انواع صندلی مناسب برای رستوران باشید. صندلی‌های غذاخوری دارای تنوع بالایی هستند و می‌توانید بنا بر شرایط و سلیقه خود به انتخاب آن‌ها بپردازید. امروزه تقریبا همه رستوران‌ها علاوه بر صندلی بزرگسال از صندلی رستورانی کودک نیز استفاده می‌کنند.

صندلی رستورانی کودک و رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از آن

صندلی رستورانی کودک و رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از آن«تابناک با تو» - اگر به تازگی صاحب رستوران شده اید و یا قصد تغییر دکوراسیون رستوران خود را دارید، باید به فکر انواع صندلی مناسب برای رستوران باشید. صندلی‌های غذاخوری دارای تنوع بالایی هستند و می‌توانید بنا بر شرایط و سلیقه خود به انتخاب آن‌ها بپردازید. امروزه تقریبا همه رستوران‌ها علاوه بر صندلی بزرگسال از صندلی رستورانی کودک نیز استفاده می‌کنند. استفاده از صندلی رستورانی کودک می‌تواند یک نقطه قوت برای رستوران شما به حساب بیاید؛ چون مشتریانی که کودک خردسال دارند ترجیح می‌دهند در رستورانی غذا بخورند که صندلی رستورانی کودک داشته باشد. اما برای انتخاب و استفاده از صندلی‌های کودک چه در منزل و چه در رستوران باید نکاتی را بدانید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

ویژگی‌های یک صندلی رستورانی کودک با کیفیت

صندلی رستورانی کودک باید علاوه بر کارایی و زیبایی، از امنیت خوبی برخوردار باشد. انتخاب صندلی خوب و با کیفیت منجر کاهش هزینه‌های اضافی در طول زمان می‌شود. خوشبختانه در حال حاضر صندلی‌های رستورانی کودک تنوع بالایی دارد و تمامی سلیقه‌ها را در بر می‌گیرد. بهتر است در هنگام خرید صندلی رستورانی نکات زیر را در نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب درست تری داشته باشید.

صندلی رستورانی کودک و رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از آن
از نمونه‌های با کیفیت این صندلی‌ها در رستوران‌ها استفاده کنید

دوام بالا

صندلی رستورانی کودک به طور مداوم توسط کودکان مختلف در رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد پس دوام و استحکام آن بسیار اهمیت دارد. بهتر است از نمونه‌های با کیفیت این صندلی‌ها در رستوران‌ها استفاده کنید تا نیاز به صرف هزینه اضافی نباشد. کیفیت و قیمت صندلی رستورانی کودک به عواملی همچون جنس و کیفیت پایه ها، میز جلوی صندلی، نیمکت و بالشتک صندلی بستگی دارد.

صندلی رستورانی کودک و رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از آن

نوعی از صندلی رستورانی کودک را انتخاب کنید که تمامی اجزای آن به راحتی تمیز شود

تمیزی آسان

کودکان هنگام غذا خوردن در رستوران و یا منزل، میز جلوی صندلی را با انواع غذا‌ها و نوشیدنی‌ها کثیف می‌کنند و کنترل زیادی روی غذا خوردنشان ندارند. صندلی رستورانی کودک باید به گونه‌ای طراحی شود که اجزای آن، به خصوص میز جلویی صندلی، به آسانی قابل جداسازی و نظافت باشد. همچنین ممکن است مایعات روی قسمت‌های نشیمن بریزد؛ پس بهتر است نوعی از صندلی رستورانی کودک را انتخاب کنید که تمامی اجزای آن به راحتی تمیز شود و نیاز به صرف هزینه اضافی برای تمیز کردن آن نباشد.

صندلی رستورانی کودک و رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از آن
امنیت را در اولویت قرار دهید

امنیت بالا

بهتر است در هنگام خرید از ایمنی صندلی رستورانی کودک مطمئن شوید. امنیت بالا و بند‌های محکم امنیتی این صندلی‌ها باعث حفظ جان کودکان از خطرات احتمالی در رستوران می‌شود. بهتر است این گزینه را در اولویت قرار دهید چرا که ممکن است خسارات جانی آن قابل جبران نباشد.

صندلی ثابت

صندلی‌های غذاخوری کودک در دو مدل متحرک و ثابت ارائه می‌شوند. مدل‌های متحرک و چرخ دار آن مناسب فضای منزل است و والدین می‌توانند در طول روز به آسانی آن را جا به جا کنند؛ اما چنین شرایطی در رستوران وجود ندارد و نیازی به متحرک بودن صندلی نیست پس بهتر است از مدل بدون چرخ و ثابت آن استفاده کنید.
قابلیت تنظیم ارتفاع برای صندلی رستورانی کودک

ارتفاع بعضی از مدل‌های صندلی کودک قابل تنظیم است. این قابلیت به والدین اجازه می‌دهد تا بتوانند ارتفاع صندلی را برای کودک در طول دوران رشد تنظیم کنند. اما این گزینه برای صندلی‌های رستورانی کودک اهمیت چندانی ندارد و معمولا نوع ثابت آن هم برای رستوران مناسب است.

صندلی رستورانی کودک و رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از آن

این صندلی علاوه بر قابلیت تنظیم ارتفاع تاشو نیز هست

صندلی تاشو

بعضی از مدل‌های صندلی کودک تاشو و قابل حمل هستند. این مدل بیشتر برای منزل کاربرد دارد و حمل و نقل این صندلی را در مکان‌های مختلف آسان می‌کند. صندلی‌های تاشو جای کمتری در منزل می‌گیرند و می‌توان آن‌ها را برای فرزندان بعدی در انبار نگه داشت. البته صندلی‌های تاشو کودک از سایر مدل‌های معمولی، گران‌تر هستند. با توجه به این مسئله، بهتر است از این مدل برای رستوران سفارش ندهید چرا که هم هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و هم کاربردی چندانی ندارد.

صندلی رستورانی کودک و رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از آن
اندازه‌ای را انتخاب کنید که کودکان راحت باشند

اندازه مناسب

ابعاد و اندازه صندلی رستورانی کودک، مانند سایر صندلی‌های رستورانی بسیار مهم است و باید با توجه به فضای رستوران، اندازه مناسب را انتخاب کرد. اگر فضای رستوران شما کوچک است، پیشنهاد می‌کنیم از مدل‌های جمع و جور آن سفارش دهید.
صندلی‌های رستورانی کودک کمتر از سایر صندلی‌های رستورانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در مواقعی نیاز است که آن‌ها را در گوشه‌ای از رستوران روی هم قرار داد تا فضای رستوران را اشغال نکنند و باعث شلوغی بیش از حد محیط رستوران نشوند. پس بهتر است در هنگام انتخاب صندلی رستورانی کودک، مدل‌هایی را بخرید که به آسانی روی هم قرار بگیرند.
تا اینجا به بررسی نکاتی پرداختیم که انتخاب و خرید صندلی کودک را برای رستوران داران آسان‌تر می‌کند. در ادامه موارد و نکات ایمنی برای استفاده از صندلی‌های رستورانی کودک را می‌خوانیم.

صندلی رستورانی کودک و رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از آن
تمامی اتصالات و بند‌ها را بررسی کنید

رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از صندلی کودک

رعایت نکردن نکات ایمنی و نادیده گرفتن آن‌ها در هنگام استفاده از صندلی رستورانی کودک می‌تواند موجب صدمات جانی برای کودکان شود.
دکتر دیوید شفران (David Shafran) متخصص اطفال است و در زمینه ایمنی کودکان فعالیت دارد. او می‌گوید تحقیقات نشان داده است که در طی سال‌های اخیر حوادث مربوط به صندلی غذاخوری کودک ۲۲ درصد افزایش پیدا کرده و این حوادث منجر به صدمه دیدن کودکان ۱تا ۳ سال شده است. دکتر شفران معتقد است که علت این حوادث رعایت نکردن نکات ایمنی ساده، اما حیاتی است. البته سستی و ساده انگاری والدین هم در بروز این حوادث بی تاثیر نیست. بیشتر این حوادث به خاطر ایستادن کودکان روی صندلی است که منجر به سقوط صندلی و آسیب دیدگی کودک در ناحیه سر، گردن و صورت می‌شود. این جراحات ممکن است سطحی باشد، اما در موارد حادتر ممکن است کودک دچار شکستگی و یا حتی آسیب مغزی شود. پس بهتر است قبل از بروز حادثه به فکر پیشگیری باشید و هنگام استفاده صندلی رستورانی حتما موارد زیر را رعایت کنید تا فرزندتان در امان بماند.

* قبل از قرار دادن کودک روی صندلی تمامی اتصالات و بند‌ها را بررسی کنید؛ چرا که در فضای شلوغ رستورانی نظارت خاصی روی این موارد وجود ندارد و مسئولیت آن به عهده والدین است.
* تمامی بند‌های صندلی را در ناحیه کمر، دست و پای کودک به خوبی سفت کنید و از بسته بودن آن‌ها مطمئن شوید. اگر تمامی بند‌ها بسته باشد جنب و جوش کودک شما مهار می‌شود و خطری آن را تهدید نمی‌کند.
* اگر صندلی رستورانی کودک از مدل‌های تا شو است، بهتر است قبل از نشاندن کودک روی آن از قفل شدن و ثابت شدن صندلی مطمئن شوید و بعد اقدام به قرار دادن کودک کنید. اگر صندلی ثابت نشود ممکن است ناگهان تا شود و کودک آسیب ببیند.
* حتما از استقرار درست صندلی در سر جایش مطمئن شوید و بعد کودک خود را روی صندلی بگذارید. دقت کنید که در محل قرارگیری صندلی چیزی روی زمین نباشد تا مانع استقرار درست پایه‌های صندلی شود.
* زمانی که کودک روی صندلی است باید مدام مراقب آن باشید و هرگز او را به حال خود رها نکنید. ممکن است کودک با حرکت ناگهانی، موجب سقوط صندلی شود پس نباید چشم از او بردارید.
* مطمئن شوید که صندلی کودک از سایر اجسام مانند میز، صندلی و یا دیوار فاصله داشته باشد. اگر این فاصله وجود نداشته باشد کودک می‌تواند با فشار دادن پاهایش به اجسام اطراف موجب سقوط صندلی خود شود و صدمه ببیند.
* از قرار دادن صندلی کودک در مسیر رفت و آمد رستوران‌ها خودداری کنید چرا که امکان دارد مشتریان و یا خدمه رستوران ناخواسته با صندلی برخورد کنند و موجب بروز حادثه شوند. بهتر است صندلی رستورانی کودک را در محلی امن قرار دهید.
* هرگز به کودک اجازه ایستادن و بازی کردن روی صندلی را ندهید و فقط برای غذا خوردن از آن استفاده کنید. همان طور که اشاره شد علت بروز اکثر حوادث ایستادن کودکان روی صندلی است.

سن مناسب برای استفاده از صندلی کودک

کودکان شرایط و ویژگی‌های خاص خودشان را دارد، اما به طور معمول از ۴ تا ۶ ماهگی قادر به استفاده از صندلی غذاخوری هستند. در این سن آن‌ها می‌توانند بدون کمک و مستقل بنشینند و کنترل بیشتری روی اندام خود دارند. بسیاری از والدین دوست دارند که هر چه زودتر برای غذا دادن به کودکان از صندلی غذاخوری کودک استفاده کنند. این صندلی‌ها دست والدین را کمی بازتر می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد کنترل بیشتری روی غذا خوردن فرزندشان داشته باشند. در این صورت کودک هم می‌تواند دور میز به همراه خانواده خود، غذا خوردن را تمرین کند و با آن‌ها تعامل بیشتری داشته باشد که این امر موجب رشد اجتماعی کودک می‌شود.

سخن پایانی

قبل از خرید صندلی رستورانی به نکات و مواردی که گفته شد دقت کنید تا از خریدتان پشیمان نشوید. بهتر است در نشاندن کودکان روی این صندلی‌ها عجله نکنید و قبل از آن چند مورد را بررسی کنید. اگر کودک قادر به نشستن بدون تکیه گاه است و کنترل خوبی روی حرکت سر و گردن خود دارد و یا می‌تواند غذا‌های جامد بخورد، دیگر وقت آن رسیده است که آن را با خیال راحت روی صندلی غذاخوری کودک بگذارید. البته نباید از نکات ایمنی غافل شوید.

منبع: خوگر نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار