ترفندهای کاربردی مرتب کردن فوری خانه
کد خبر: ۲۰۵۹۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 March 09    -    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
اوایل سال نو همیشه با هدف‌های جدید و کار‌های انرژی بر زیادی همراه است که با توجه به برنامه‌های فشرده‌ای که معمولا داریم، گاهی رسیدن به تمام این هدف‌ها سخت می‌شود. خیلی از ما احساس می‌کنیم که وقت کافی برای نظافت اساسی خانه در سال جدید نداریم؛ اگر شما هم این طور هستید، نگران نباشید!

ترفندهای کاربردی مرتب کردن فوری خانه

ترفندهای کاربردی مرتب کردن فوری خانه«تابناک با تو» - اوایل سال نو همیشه با هدف‌های جدید و کار‌های انرژی بر زیادی همراه است که با توجه به برنامه‌های فشرده‌ای که معمولا داریم، گاهی رسیدن به تمام این هدف‌ها سخت می‌شود. خیلی از ما احساس می‌کنیم که وقت کافی برای نظافت اساسی خانه در سال جدید نداریم؛ اگر شما هم این طور هستید، نگران نباشید! با انجام چند ترفند ساده، دوباره روی وسایل و خانه خود مسلط می‌شوید و سال جدید را در خانه‌ای آرام و مرتب شروع می‌کنید. کافیست برای مرتب کردن فوری خانه خود، این ۶ کار را در نظر بگیرید و برای هر کدام ۱۰ الی ۱۵ دقیقه وقت کنار بگذارید.

مرتب کردن فوری خانه را از کجا شروع کنیم؟

ترفندهای کاربردی مرتب کردن فوری خانه

میز کارتان را خلوت کنید

کاغذ‌ها را مرتب کنید

کاغذ‌ها عامل اصلی نامرتبی بسیاری از خانه‌ها هستند. اما سال جدید بهترین موقع برای جمع و جور کردن آن‌ها است. برای شروع کاغذ‌هایی که روی مبل، پیشخوان و بقیه سطوح پخش و پلا هستند را جمع کنید و تمام آن‌ها را در یک کیسه بزرگ بریزید. کاغذ‌های کوپن‌ها و تبلیغات و هر چیزی که تاریخ آن گذشته و دیگر به دردی نمی‌خورد مثل دعوتنامه ها، کاتالوگ‌ها و اطلاعیه‌های مدرسه را بازیافت کنید. این کار باید حداکثر ۱۰ الی ۱۵ دقیقه طول بکشد پس باید تمرکزتان را روی به هم ریختگی‌هایی بگذارید که سریع مرتب می‌شوند. اگر وقت اضافه داشتید می‌توانید کار‌های بیشتری انجام دهید و کاغذ‌ها را طبقه بندی کنید. چیز‌هایی مثل نقاشی‌های فرزندان را که می‌خواهید نگه دارید را از صورتحساب‌های سال پیش جدا کنید و اسنادی که دیگر لازم نیستند را دور بریزید.

ترفندهای کاربردی مرتب کردن فوری خانه
می‌توانید از استند‌های کتاب برای نگهداری مجلات استفاده کنید

مجله‌ها را مرتب کنید

خیلی از ما مشترک تعدادی مجله هستیم. اما این مجله‌ها اکثرا ماه‌ها روی میز جلو مبلی، پاتختی و یا میز کار می‌مانند یا اینکه در نهایت سر از قفسه‌ها و سبد‌هایی که قبلا پر شده اند در می‌آورند. برای مرتب کردن فوری خانه از سال قبل شروع کنید و حتی اگر نسخه‌های قدیمی تری هم دارید، آن‌ها را کنار بگذارید. همچنین اگر مقاله خاصی هست که می‌خواهید دوباره بخوانید یا دستور پختی هست که می‌خواهید امتحان کنید، بهتر است آن صفحه را جدا و اسکن کنید و برای آینده در کامپیوترتان نگه دارید. بعد بقیه مجله‌ها را دور بریزید و یا اهدا و بازیافت کنید.

ترفندهای کاربردی مرتب کردن فوری خانه
فقط وسایل ضروری را روی کانتر نگه دارید

پیشخوان آشپزخانه را تمیز کنید

ظاهر آشپزخانه شما چطور به نظر می‌رسد؟ احتمالا مخلوط کن بابت پخت شیرینی‌های عید هنوز روی کابینت مانده و آبمیوه گیری منتظر تعطیلات و درست کردن اسموتی است. مهم نیست لوازم آشپزخانه کوچک شما چه قدر زیبا باشد، قرار دادن وسایل زیاد روی پیشخوان هم از نظر بصری جالب نیست و هم فضای ارزشمند زیادی را اشغال می‌کند. پس فقط وسایلی که روزانه لازمتان می‌شود مثل قهوه ساز را روی کانتر نگه دارید و بقیه وسایل را سر جای خودشان بگذارید.
حین انجام کار نگاهی هم به ظرف‌های میوه، شمع‌های تزئینی، قفسه ادویه ها، ظرف حبوبات، جعبه‌های دستمال کاغذی، کتاب‌های آشپزی و جای دستمال آشپزخانه بیندازید. اگر فضای خالی دارید، می‌توانید این لوازم را موقت در کشو، کابینت یا یک قفسه جا دهید. همچنین ممکن است بخواهید وسایلی را که بلااستفاده هستند به خیریه ببخشید.

ترفندهای کاربردی مرتب کردن فوری خانه

یک چینش متفاوت را برای کتابخانه امتحان کنید

کتاب‌ها را مرتب کنید

اگر کتابخوان حرفه‌ای باشید، حتما کتاب‌های زیادی روی میز عسلی، جلو مبلی و پاتختی شما پراکنده هستند. احتمالا جدا شدن از کتاب‌ها به خصوص آن‌هایی که از خواندنشان لذت می‌برید یا معنی دار هستند برایتان سخت باشد؛ اما بیایید روراست باشیم: همه کتاب‌ها به یک اندازه برایتان مهم نیستند.
کتاب‌هایی که سال پیش خوانده اید را بررسی کنید و برای مرتب کردن فوری خانه فقط آن‌هایی که واقعا برایتان خیلی مهم هستند را نگه دارید و داخل کتابخانه بگذارید. می‌توانید بقیه کتاب‌ها را به دوستان خود بدهید، به کتاب فروشی‌هایی که کتاب دست دوم دارند بفروشید یا به کتابخانه اهدا کنید.

ترفندهای کاربردی مرتب کردن فوری خانه
فقط وسایل دکوری را روی میز نگه دارید

روی میز‌ها را خالی کنید

برای مرتب کردن میز ناهارخوری و میز جلومبلی، توصیه می‌کنیم سه کیسه بزرگ بردارید که یکی برای دور انداختنی ها، یکی برای اهدا کردنی‌ها و آخری برای جا به جا کردن باشد. بعد به سرعت نگاهی به میز‌های هر اتاق بیندازید. هر چیزی که دکوری نیست یا روزانه از آن استفاده نمی‌کنید را در کیسه مناسبش بیندازید. وقتی تمام وسایل اضافی را جمع کردید نگاهی به کیسه جا به جا کردنی‌ها بیندازید و وسایلش را به جایی موقتی ببرید. بقیه وسایل را هم دور بیندازید یا اهدا کنید.
از اینکه وسایل را داخل جعبه یا کیفی بگذارید و توی انباری یا کمد دیواری نگه دارید دوری کنید. در نهایت مجبور می‌شوید بعد از چند سال سراغ شان بروید و از شر وسایلی که سال‌ها قبل باید دور ریخته می‌شدند و جای زیادی اشغال کرده اند، خلاص شوید.

ترفندهای کاربردی مرتب کردن فوری خانه

تمام لباس‌هایی را که دیگر اندازه نیستند یا دوستشان ندارید درونش بیندازید

۶. کمد لباس‌ها را مرتب کنید

یادتان باشد که قرار نیست تمیزکاری و مرتب کردن درست و حسابی انجام دهید و صرفا خلاص شدن از شر یک سری وسیله است. با کیسه‌ای مخصوص لباس‌هایی اهدایی، نگاه سریعی به کمد لباس‌ها بیندازید و در عرض ۱۰ دقیقه نه بیشتر، تمام لباس‌هایی را که دیگر اندازه نیستند یا دوستشان ندارید درونش بیندازید. پیشنهاد می‌کنیم به اهدا کردن لباسی که ۲ سال است نپوشیده اید فکر کنید. نگه داشتن لباس‌ها ته کمد، چون هدیه گرفته اید یا گران بوده اند، در حالیکه هیچ وقت قرار نیست ازشان استفاده کنید، فایده‌ای ندارد. نگاهی هم به کفش‌های خودتان بیندازید، آن‌هایی را که ظاهر تروتمیز و سالمی دارند، ولی هیچ وقت اندازه شما نشده اند اهدا کنید. آن‌هایی را که بیش از حد پوشیده اید و عملا بلا استفاده شده اند هم دور بیندازید. اگر شما هم راهکاری برای تمیز و مرتب کردن خانه در زمانی کوتاه دارید، آن را با ما در میان بگذارید.

منبع: خوگر نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
3
ممنون
تقریبا کاربردی بود.
برعکس بیشتر مقاله های ترجمه ای که ربطی به فرهنگ ما نداره، این یکی به دربخوربود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار