شرط بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات عید
کد خبر: ۲۰۵۹۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 March 09    -    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
وزیر آموزش و پرورش درباره این که آیا مدارس به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد یا نه، گفت: این خواسته هر روزه ما است، ولی باید مطیع ستاد ملی کرونا بود و هر موقع آنان گفتند که نگرانی کرونا کاهش یافته است ما نیز مدارس را بازگشایی می‌کنیم.
محسن حاجی‌میرزایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به این که قرآن کریم به مباحث دیدن، شنیدن و اندیشیدن توجه و توصیه فراوانی می کند، اظهارداشت: خداوند برای توسعه فهم انسان ها علاوه بر قرآن، پیامبرانی را نیز فرستاده است.
 
وی با بیان این که فهم انسان مهم ترین عنصر برای پایداری یک جامعه است، ادامه داد: آموزش و پرورش نیز رسالت ارتقا فهم جامعه را دارد، اگر ما به درستی وظیفه خود را عملی نماییم مباحثی مانند صنعت و کشاورزی و... نیز پیشرفت های لازم را خواهند داشت.
 
وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر یک کشاورز نتواند محصول خود را مدیریت کند و به فروش نرود، هر چه قدر هم روی کشاورزی سرمایه گذاری شود تنیجه ای جز پر کردن جیب عده ای سودجو نخواهد داشت.
 
وی شیوع اپیدمی کرونا در یک سال گذشته را بزرگترین چالش آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: تعطیلی یک باره مدارس به مانند قطاری بود که ریل آن را برداشتند و همه اهداف و مسیرهای تعیین شده را نتوانستیم پیش ببریم.
 
حاجی میرزایی خاطرنشان ساخت: یک میلیون معلم و پانزده میلیون دانش آموز از اجزا شبکه ای بودند که با تعطیلی مدارس از هم گسسته شده بودند، تعطیلی آموزش لطماتی مانند ترک تحصیل و بی عاطفگی نسبت به مدرسه را به دنبال دارد که می بایست هرچه سریع تر آن زمان آموزش را از سر می گرفتیم.
 
وی گفت: از همان هفته ابتدایی اسفند و اعلام تعطیلی مدارس از طریق تلوزیون آموزش را ادامه دادیم ولی باید ارتباط معلم و دانش آموز دو سویه می بود و به همین جهت معلمین و دانش آموزان به سمت شبکه های مجازی سوق یافتند.
 
وزیر آموزش و پرورش افزود: ما برای مدیریت اوضاع و برای این که دانش آموزی به سمت دیگر شبکه های مجازی نرود شاد را طراحی و این شبکه گسیخته را منسجم کردیم. دانش آموزان از این طریق تمام محتوای آموزشی دروس را با تدریس بهترین معلم ها دریافت کردند و به نوعی میتوان گفت عدالت آموزشی را پیاده کردیم چراکه دانش آموزان تمام مناطق ایران می توانستند از بهترین تدریس ها بهره مند شوئد.
 
وی گفت: در شبکه شاد روزانه حدود 440 الی 500 هزار ارتباط زنده و تا 700 هزار مورد غیرزنده اجرا میشود که تاکنون 26 میلیارد پیام و 10 میلیارد و 600 میلیون فایل آموزشی در آن رد و بدل شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: طبق آمار سازمان جهانی یونسکو 69 درصد از معلمین اولین بار بود که با فضای آموزش مجازی آشنا می شدند و شاد را می توان تحولی بزرگ در امر آموزش تلقی کرد.
 
حاجی میرزایی با تاکید بر این که شبکه شاد این ویژگی را دارد که امن بوده و افراد بی هویت نمی توانند وارد شوند، یادآور شد: ما در دوران کرونا با شبکه شاد یک تهدید را به فرصت تبدیل کردیم، البته پیوند خوبی با اولیا نیز برقرار شد و آنان در امورات درسی فرزندشان جدی تر مداخله کردند.
 
وی درباره این که آیا مدارس به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد یا نه، عنوان کرد: این خواسته هر روزه ما است، ولی باید مطیع ستاد ملی کرونا بود و هر موقع آنان گفتند که نگرانی ها از کرونا کاهش یافته است ما نیز مدارس را بازگشایی خواهیم نمود ولی هنوز خطر کرونا جدی است.
 
وزیر آموزش و پرورش بالا بودن تعداد مدارس و دانش آموزان فنی حرفه ای را از میانگین کشوری نکته مثبتی در آموزش و پرورش استان دانست و گفت: پیری معلمان نیز از جمله نقاط ضعف این استان است که باید برطرف شود.

روزپلاس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
1
1
با این وسعت گسترده ویروس اولیه و جهش یافته در کشور و عدم واکسیناسیون افراد اصلا" نباید حالا حالاها به بازگشایی مدارس و دانشگاهها نباید فکر مرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار