بهترین دکتر زنان در اصفهان
کد خبر: ۲۰۵۹۱۴
تاریخ انتشار: 2021 March 08    -    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸

پیچیدگی‎های بدن زنان سبب به وجود آمدن یک شاخه مجزا در علم پزشکی شده است تا به صورت تخصصی به بیماری‎های آنان پرداخته شود. هر زنی با رسیدن به سن بلوغ لازم است تحت نظر یک پزشک متخصص زنان قرار گیرد تا به صورت منظم و در دوره‎های مشخص به آن مراجعه نماید.
چه زمانی به پزشک زنان مراجعه کنیم
هر زنی با رسیدن به سن بلوغ لازم و ضروری است تا یک متخصص زنان انتخاب کرده و تحت نظر او قرار گیرد تا به صورت دوره‎ای و در فاصله زمانی مشخص به او مراجعه نموده و ویزیت شود. لازم است بدانید حتی پیش از اقدام به ابرداری لازم است تحت نظر پزشک زنان قرار گیرید تا در صورت آمادگی جسمی لازم اقدام به این مهم نمایید. ضروری است معاینات پزشکی در دوران بارداری، قبل و بعد از آن توسط پزشک زنان را بسیار جدی بگیرید.
اهمیت مراجعه به پزشک زنان
اهمیت مراجعه به متخصص زنان بدان سبب است که بسیاری از بیماری‎های زنان به صورت نهفته بروز می‎یابند و هیچگونه علائمی ندارند و تنها توسط پزشک و با معاینه قابل تشخیص‎اند بنابراین لازم است در دوره‎های مشخص به پزشک مراجعه شود تا با انجام چکاپ کلی و معاینه هرگونه احتمال ابتلا به بیماری مورد بررسی قرار گیرد.
از دیگر دلایل اهمیت مراجعه به پزشک زنان، عدم استفاده از درمان‎های خانگی و خود درمانی است. خود درمانی‎ها در اغلب موارد نه تنها درمانگر نیستند بلکه ممکن است سبب بروز عوارض و مشکلات بسیاری برای فرد شود. بنابراین توجه داشته باشید علاوه بر مراجعات دوره‎ای در صورتی که با مشکل و یا علائمی مواجه شدید حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید و از خود درمانی بپرهیزید.
مشاوره با پزشک متخصص زنان این امکان را فراهم می‎کند تا هرگونه تفکر اشتباه در رابطه با اندام تناسلی از بین برود و زنان با اندام خود آشنایی بیشتری پیدا کنند. متاسفانه به دلیل عدم آموزش کامل و یا به دلیل احساس شرم مراقبت‎ها و موارد ضروری در رابطه با اندام تناسلی به درستی انجام نمی‎شود در نتیجه زمینه ساز بروز مشکلات جدی برای فرد می‎گردد. به همین دلیل باید از سن بلوغ به صورت دوره‎ای به پزشک زنان مراجعه شود.
آنچه که در این میان بسیار حائز اهمیت احساس شرم نادرستی می‎‎باشد که بنا به آموزش نادرست در میان زنان رایج است و سبب می‎شود تا از مراجعه به پزشک زنان خودداری نمایند. لازم است بدانید عدم مراجعه دوره‎ای و به موقع به متخصص زنان می‎تواند عواقبی بعضاً جبران ناپذیر برای فرد ایجاد نماید. بنابراین بهتر است بر احساس شرم خود غلبه نمایید و بدانید سلامتی شما از هر چیزی مهمتر است و نسبت به هر نوع هنجار نادرستی در اولویت قرار دارد.
جلسات مشاوره با بهترین دکتر زنان در اصفهان
در این جلسات پزشک سوالاتی از جمله سابقه پزشکی، سابقه بیماری‎های ارثی، زمان دوره‎های عادت ماهانه، سوالاتی در خصوص رابطه جنسی و... از بیمار می‎پرسد. پاسخ به این سوالات نقش تعیین کننده‎ای در تشخیص پزشک دارد بنابراین توجه داشته باشید با دقت بسیار به آن‎ها پاسخ دهید. ممکن است پزشک جهت اطمینان بیشتر از تشخیص خود برخی آزمایشات و یا تست‎هایی را برای بیمار تجویز نماید. انجام به موقع آن‎ها اهمیت بسیاری دارد. البته لازم به ذکر است در برخی موارد بنا به تشخیص پزشک ممکن است بیمار معاینه فیزیکی نیز گردد.
در جلسات مشاوره با پزشک زنان، ضروری است علاوه بر آنکه پزشک سوالاتی می‎پرسد، بیمار نیز سوالات خود را مطرح نماید. می‎توانید سوالات خود را به صورت لیست یادداشت نمایید تا در زمان مشاوره آن‎ها را فراموش نکیند.
مشاوره‎های پیش از بارداری و پس از آن نیز بسیار مهم است. در جلسات مشاوره برای زنان باردار پزشک نکات ضروری در رابطه با حفظ سلامتی مادر و نوزاد را به اطلاع بیمار می‎رساند. رعایت درست این موارد می‎تواند تجربه دوره بارداری سالمی را برای فرد ایجاد نماید.
اهمیت مشاوره با پزشک زنان در دوران بارداری
یکی از مهم‎ترین خدمات پزشک زنان در دوران بارداری است. دوران بارداری، قبل و بعد از آن مهم‎ترین و حساس‎ترین زمان برای مادر و نوزاد است. عدم رعایت نکات ضروری در این دوران می‎تواند بر سلامت مادر و نوزاد بسیار تاثیرگذار باشد بنابراین لازم است مادر با از زمن قبل از بارداری و تا چند مدت پس از زایمان تحت نظر پزشک متخصص زنان قرار گیرد تا شرایط او به صورت منظم تحت کنترل باشد و از نکات ضروری که لازم است رعایت گردند مطلع شود.
پزشک زنان مادر و نوزاد را تا زمان زایمان و پس از آن همراهی می‎کند تا سلامت مادر و نوزاد به خطر نیفتد. برخی موارد همچون رژیم غذایی، ورزش، مصرف دارو، سبک زندگی و... در دوران بارداری بسیار مهم‎اند که باید براساس شرایط فرد تعیین گردند. تعیین نحوه انجام این موارد برعهده پزشک متخصص است. در صورتی که موارد ضروری به درستی رعایت نشود می‎تواند فرد را با مشکلات بسیاری روبه‎رو نماید و در زندگی نوزاد تاثیر بسیاری برجای گذارد.
انتخاب بهترین دکتر زنان در اصفهان
انتخاب دکتر زنان در اصفهان اهمیت بسیاری دارد. پزشک زنان باید از مهارت و تجربه کافی برخوردار باشد تا بتواند بیماری‎های احتمالی را به درستی تشخیص دهد و یا از بروز آن‎ها پیشگیری نماید. بنابراین لازم است این انتخاب با نهایت دقت صورت گیرد. از جمله معیارهای بسیار مهم در این انتخاب باید به مواردی چون تجربه، مهارت، دقت، تحصیلات و مدارک معتبر و... اشاره نمود.
همچنین برای مشاوره از بهترین دکتر زنان میتوانید به سایت دکتر زهره ابوطالبی مراجعه نمایید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار