معرفی لیست لوازم قنادی
کد خبر: ۲۰۵۹۰۷
تاریخ انتشار: 2021 March 08    -    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

معرفی لیست لوازم قنادی:

پختن کیک و شیرینی های مختلف در قنادی ها نیاز به وسایل و لوازم مخصوصی دارد که با استفاده از آن ها کار قناد ها آسان تر می شود. و شیرینی ها و کیک های خوشمزه تر و بهتری را برای مردم آماده می کنند. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی کاربردی ترین لیست لوازم قنادی و شیرینی پزی بپردازیم و شما را با لیست لوازم قنادی و هر آنچه را که لازم است هر قنادی برای تهیه کیک و شیرینی داشته باشد آشنا کنیم.

اصلی ترین و پرکاربردترین لیست لوازم قنادی عبارتند از:

1-سینی فر:

یکی از اصلی ترین و اساسی ترین لوازم قنادی سینی فر می باشد. که سینی فر در ابعاد و جنس های متنوع وجود دارد و هر قناد باید با توجه به نیاز خود آن را تهیه کند.

2-ماسوره و قیف های مختلف:

برای تزئین کیک های مختلف و انواع حلوا از ماسوره و قیف استفاده می کنند. ماسوره و قیف از دو جنس پلاستیکی و فلزی تشکیل شده اند و دارای رنگ ها و شکل های متفاوت و متنوع می باشند و هر قناد باید با توجه به سلیقه ی خود آن ها را برای کار خود و تزئین کیک تهیه کند.

3-همزن:

یکی از اساسی ترین لوازم قنادی همزن می باشد. زیرا همزن یکی از لوازم اصلی برای تهیه کیک و شیرینی می باشد. همچنین همزن از دو نوع برقی و پلاستیکی ساخته شده است. اما پیشنهاد ما به قناد ها این است که برای تسریع کار خود و صرفه جویی در زمان بهتر است از همزن برقی استفاده کنند.

4-استفاده از پیمانه و الک :

برای اندازه گرفتن موادی که قرار است با آن ها کیک تهیه شود نیاز به تهیه پیمانه می باشد زیرا با استفاده از پیمانه اندازه ها دقیق تر می باشند. همچنین الک نیز یکی از لوازم قنادی می باشد که برای سبک تر شدن آرد و رفع گلوله های موجود در آن استفاده می شود. پس اگر فردی می خواهد مغازه ی قنادی و شیرینی پزی بزند باید پیمانه و الک را در لیست لوازم قنادی قرار دهد و آن ها را خریداری کند.

معرفی لیست لوازم قنادی:

پیمانه قنادی

5-استفاده از پالت و کاتر در لوازم قنادی:

پالت یکی از لوازم قنادی می باشد که از این وسیله برای صاف کردن کیک و شیرینی استفاده می شود. پالت در دو نوع صاف و شکننده در بازار وجود دارد و همچنین دارای رنگ ها و ابعاد مختلفی می باشد.

کاتر نیز یکی از لوازم قنادی می باشد از این وسیله برای شکل دهی و فرم دهی کیک استفاده می شود.جنس این کاتر ها استیل می باشد و بیشتر به شکل قلب و دایره وجود دارند. به علت استیل بودن جنس کاتر ها می توان آن ها را  به راحتی داخل ماشین ظرفشویی شست.

6-پایه گردان کیک:

یکی دیگر از اساسی ترین لوازم قنادی پایه گردان کیک می باشد. از پایه گردان برای تزئین کیک استفاده می شود.و می توان کیک را روی آن قرار داد و آن را به راحتی تزئین کرد.پایه کیک گردان ها دارای جنس های مختلف و همچنین در ابعاد و رنگ های مختلفی می باشند که شما می توانید آن را به راحتی از بازار تهیه کنید

7-استفاده از کپسول های کاغذی:

اگر می خواهید کیک شما به قالب نچسبد و به راحتی قابلیت جدا شدن داشته باشد سعی کنید از کپسول های کاغذی استفاده کنید. کپسول های کاغذی در رنگ ها و طرح های متنوعی در بازار وجود دارند و بیشتر برای کیک یزدی و کاپ کیک ها استفاده می شوند. و قناد باید مواد کیک را درون کپسول کاغذی بریزد و آن را روی سینی فر قرار دهد.

8-خرید وردنه:

وردنه نیز یکی از اصلی ترین لوازم قنادی می باشد که خرید آن برای قنادی نیاز و ضروری می باشد.زیرا با استفاده از وردنه قناد می تواند خمیر خود را به ضخامت لازم برساند. وردنه در جنس ها و ابعاد مختلفی وجود دارد اما وردنه چوبی یکی از بهترین نوع وردنه برای شیرینی پزی ها می باشد.

معرفی لیست لوازم قنادی:

وردنه چوبی

9-کاغذ روغنی:

یکی از نیازهای اساسی هر قنادی کاغذ روغنی می باشد.با استفاده از کاغذ روغنی دیگر نیاز نیست که قناد بخواهد قالب و یا سینی فر را چرب کند و با قرار دادن کاغذ روغنی به راحتی می تواند مواد را درون آن ها بریزد بدون اینکه نگران چسبیدن کیک به قالب باشد.

10-انواع قالب کیک و شیرینی:

خریداری و تهیه قالب کیک و شیرینی یکی دیگر از لوازم قنادی می باشد. که با استفاده از آن ها می توان به کیک و شیرینی طرح های مختلفی داد.. سعی کنید قالب های سیلیکون و تفلون را خریداری کنید زیرا این قالب ها ماندگاری و دوام بیشتری دارند.

و در آخر به 4 سوال متداول شما پاسخ می دهیم :

1-کاتر چه کاربردی دارد؟

کاتر نیز یکی از لوازم قنادی می باشد از این وسیله برای شکل دهی و فرم دهی کیک استفاده می شود.جنس این کاتر ها استیل می باشد و بیشتر به شکل قلب و دایره وجود دارند. به علت استیل بودن جنس کاتر ها می توان آن ها را  به راحتی داخل ماشین ظرفشویی شست.

2-از پایه گردان کیک برای چه کاری استفاده می شود؟

برای تزئین کیک از پایه گردان استفاده می شود. و کیک روی پایه گردان قرار می گیرد و قناد به راحتی آن را تزئین می کند. پایه گردان در ابعاد و طرح های مختلفی وجود دارد.

3-کاربرد کاغذ روغنی در لوازم قنادی چیست؟

کاغذ روغنی  مانع از چسبیدن کیک به قالب و سینی فر  می شود.  همچنین یکی از نیازهای اساسی هر قنادی کاغذ روغنی می باشد.با استفاده از کاغذ روغنی دیگر نیاز نیست که قناد بخواهد قالب و یا سینی فر را چرب کند و با قرار دادن کاغذ روغنی به راحتی می تواند مواد را درون آن ها بریزد.

4-در خریدن قالب کیک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قالب کیک برای شکل دهی و زیبا تر شدن ظاهر کیک می باشد و هنگام خرید باید به طرح های آن دقت کرد و زیبا ترین و پرطرفدار ترین قالب ها را برای تهیه شیرینی و کیک انتخاب کرد. همچنین توجه داشته باشید که قالب هایی با جنس سیلیکون و تفلون را خریداری کنید زیرا دوام و ماندگاری بیشتری دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار