سفر نروید، ظرفیت درمانی استان‌ها اشباع است
کد خبر: ۲۰۵۸۹۹
تاریخ انتشار: 2021 March 08    -    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
فرمانده عملیات ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه، زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی بیشتر استان‌های هدف برای سفر‌های نوروزی تنها متناسب جمعیت همان منطقه است، به مردم توصیه کرد برای حفظ جان خود و عزیزانشان، از انجام سفر‌های نوروزی به جد خودداری کنند.

فرمانده عملیات ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه، زیرساخت های بهداشتی و درمانی بیشتر استان های هدف برای سفرهای نوروزی تنها متناسب جمعیت همان منطقه است، به مردم توصیه کرد برای حفظ جان خود و عزیزانشان، از انجام سفرهای نوروزی به جد خودداری کنند.

دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه با بیان اینکه، به طور طبیعی و به دلیل شرایط خاص موجود، امروز ما در تمام کشور با موج جدیدی از ویروس جهش یافته روبرو هستیم، افزود: متاسفانه سرعت سرایت پذیری و انتقال این ویروس جهش یافته و آثار ناشی از بیماری زایی و مرگ آفرینی آن نسبت به واریانت کلاسیک به مراتب افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به رفتارهای جدید ویروس کرونا، شرایط حال کشور شرایطی کاملا متفاوت نسبت به ماه های گذشته است.

سفرهای نوروزی فرایند چرخش ویروس را تسهیل می‌کند

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ادامه ضمن توصیه به مردم برای خودداری از سفرهای نوروزی به دلایل فنی - بهداشتی، بیان کرد: این رفت و آمدهای بین استانی و بین‌شهری می تواند فرایند چرخش ویروس جهش یافته را تسهیل کند و این بسیار مساله آفرین خواهد بود.

زالی همچنین اظهار کرد: متاسفانه مقصد بیشتر سفرهای نوروزی در حال حاضر مناطق و استان هایی هستند که به تازگی از جریان فزاینده و خسته کننده امواج ویروس کرونا رها شده اند.

زیرساخت های بهداشتی و درمانی بسیاری از استان‌ها اشباع است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی همچنین بیان کرد: تیم بهداشتی- درمانی در برخی استان ها از جمله استان گیلان، گلستان مازندران در طول یک سال گذشته با آسیب فراوانی مواجه شده اند.

زالی افزود: پس از مدت ها مقداری آمار مبتلایان به کرونا در این استان ها در حال فروکش است، اما شرایط این استان ها بسیار شکننده است.

وی با تاکید بر اینکه، زیرساخت های بهداشتی و درمانی اکثر استان های هدف برای سفرهای نوروزی تنها متناسب جمعیت همان منطقه است، تصریح کرد: به هرحال ظرفیت بالقوه و بالفعل این مناطق در روزهای قبل اشباع شده و انجام سفرهای نوروزی به برخی استان ها می تواند فاجعه بار باشد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ادامه از مردم خواست برای حفظ جان خود و عزیزانشان از هرگونه آسیب جدی به واسطه ویروس کرونا از انجام سفرهای نوروزی خودداری کنند.

تیم بهداشتی درمانی برخی استان‌ها نیازمند حمایت

زالی همچنین اذعان داشت: متاسفانه در برخی از مسافرت هایی که در تعطیلات آخر هفته شاهد بودیم، فشار غیرمتعارف و سنگینی به شبکه بهداشت و درمان استان های شمالی از جمله گیلان، مازندران و گلستان وارد شد.

وی تاکید کرد: در طول ماه های گذشته تیم بهداشت و درمانی استان های سفرخیز فشار بسیار زیادی را متحمل شده اند، لذا برای مراعات حال این زحمت کشان عرصه سلامت که در خستگی مفرط هستند، باید تدابیر حمایتی لازم اندیشیده شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ادامه تاکید کرد: سفرهای نوروزی به دلیل اینکه فرایند سفرها طولانی تر و با جمعیت بیشتری همراه است، می تواند برای شبکه بهداشت و درمان کشور مشکل آفرین باشد.

وی با اشاره به اینکه، در طول سنوات گذشته در ایام نوروز بسیاری از استان های جنوبی کشور به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوایی مطلوب تر مقاصدی مناسب برای سفرهای نوروزی مردم بوده اند، تصریح کرد: این استان ها نیز به دلیل مجاورت با استان خوزستان که به شدت از درگیری با این ویروس شکننده تر شده است، می توانند شاهد ورود امواج سهمگین کرونا باشند.

خبرگزاری ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار