بار دیگر خانه تکانی بهاری در کنار ویروس کرونا
کد خبر: ۲۰۵۸۵۷
تاریخ انتشار: 2021 March 08    -    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
هرچند شاید روزانه یا هفتگی خانه خود را تمیز کنید، معمولا با تغییر فصل، برای به پیشواز رفتن فصل بهار آلودگی‌ها را از خانه دور نمایید اکنون که بهار نزدیک می‌شود و متاسفانه با به وجود امدن و شیوع ویروس کرونا و نیاز به ماندن در منزل بیش از قبل برای اینکار زمان داریم و بیش از قبل هم برای منع عبور آلودگی‌ها و ویروس‌ها به شست و شو نیازمندیم.

بار دیگر خانه تکانی بهاری در کنار ویروس کرونا

بار دیگر خانه تکانی بهاری در کنار ویروس کرونا«تابناک با تو» - هرچند شاید روزانه یا هفتگی خانه خود را تمیز کنید، معمولا با تغییر فصل، برای به پیشواز رفتن فصل بهار آلودگی‌ها را از خانه دور نمایید اکنون که بهار نزدیک می‌شود و متاسفانه با به وجود امدن و شیوع ویروس کرونا و نیاز به ماندن در منزل بیش از قبل برای اینکار زمان داریم و بیش از قبل هم برای منع عبور آلودگی‌ها و ویروس‌ها به شست و شو نیازمندیم؛ پس با نکاتی برای خانه تکانی برای نوروز۱۴۰۰ با ما همراه باشید.

تمیز کردن هر اتاق

اولین چیزی که هنگام تمیز کردن خانه خود باید در نظر بگیرید این است که باید اتاق‌ها را تک تک تمیز کنید با این روش، تمیز کردن ساده‌تر و سریعتر انجام می‌شود ضمن اینکه هیچ اتاق یا وسایلی را فراموش نخواهید کرد، زیرا همه کار‌ها را به ترتیب انجام می‌دهید.
همچنین توصیه می‌کنیم که سعی کنید سقف یا دیوار‌ها را به سمت پایین تمیز کنید تا گرد و خاک، گرد و غبار در کف بیفتد و سپس کف‌ها را تمیز نمایید.

بار دیگر خانه تکانی بهاری در کنار ویروس کرونا

پنجره

احتمالاً شما هر روز شیشه‌ها را تمیز نمی‌کنید؛ بنابراین هنگام تمیز کاری بهاری، حتماً به شیشه توجه خاصی داشته باشید آنقدر آن‌ها را شفاف و درخشان نمایید تا مطمئن شوید می‌توانید آمدن بهار را از خانه خود تماشا کنید.
از آنجا که در حال تمیز کردن پنجره هستید، پرده‌ها را فراموش نکنید، زیرا پرده‌ها گرد و غبار و خاک زیادی را جذب میکنند.

بار دیگر خانه تکانی بهاری در کنار ویروس کرونا

پرده

پرده‌ها بخش مهم دیگری از خانه تکانی عید هستند که به احتمال زیاد هفتگی آن‌ها را تمیز نمی‌کنید، زیرا بزرگ، سنگین هستند و پایین آوردن و نصب آن‌ها کمی سخت است بنابراین در تمیز کردن بهای توصیه می‌کنیم آن‌ها را پایین بیاورید و بشویید، زیرا احساس تمیزی بیشتری از دیدن پرده‌های تازه شسته شده احساس خواهید کرد.
نگران نباشید که آن‌ها را اتو کنید. به محض اینکه آن‌ها را از ماشین لباسشویی بیرون آوردید، فقط آن‌ها را نصب کنید اکثر جنس و بافت‌های پرده با نسیمی بدون چروک خشک می‌شود کافیست در نوع شست و شو دقت کنید تا چروک نشوند.

بار دیگر خانه تکانی بهاری در کنار ویروس کرونا

فرش‌ها

با فرارسیدن ماه‌های گرمتر از جمله بهار یک فرصت خوب برای شستن آن‌ها در صورت قابل شستشو بودن است. اگر نه حداقل گرد و غبار را از ان دور کنید و کمی آن‌ها را در آفتاب قرار دهید. این باعث می‌شود همه باکتری‌هایی که پنهان شده اند، از بین ببرد.

بار دیگر خانه تکانی بهاری در کنار ویروس کرونا

درب‌ها

احتمالاً هنگام تمیز کردن خانه یا روزانه خود، در‌ها را فراموش می‌کنید؛ بنابراین، هنگام تمیز کردن بهار، به ویژه در روز‌هایی که درگیر ویروس کرونا هستیم فراموش نکنید که درب‌ها، دستگیره، قاب درب و اجزای دیگر میتوانند منشا الودگی باشند پس به خوبی ان‌ها را ضدعفونی نمایید.

بار دیگر خانه تکانی بهاری در کنار ویروس کرونا

تغییر ملحفه

ملحفه و روتختی‌ها می‌توانند به مرور زمان الودگی زیادی را جذب نمایند و باعث ریزش مو یا حساسیت پوستی شوند اگر عمر آن‌ها به سر رسیده یا تغییر رنگ داده آن‌ها را تعویض نمایید و در صورت سالم بودن به خوبی و به صورت هفتگی شست و شو دهید در حالی که به فکر تغییر ملحفه هستید، حتما وضعیت تشک تخت خواب را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید مرطوب نیست. این ایده خوبی است که آن را برای مدتی در معرض آفتاب قرار دهید تا رطوبت خود را خشک کرده و هرگونه ایراد را از بین ببرد.

بار دیگر خانه تکانی بهاری در کنار ویروس کرونا

تمیز کردن گیاهان خانه

اگرچه ممکن است این کار را اغلب انجام دهید، اما باید برگ‌های هر گیاه خانگی را پاک کنید. گیاهان می‌توانند گرد و غبار را روی برگ‌های خود جمع کنند. همچنین این یک فرصت خوب برای بررسی اینکه آیا برای حفظ سلامتی آن‌ها مطمئن شوید و در زمان قرنطینه کمی بیشتر به آن‌ها رسیدگی کنید فراموش نکنید این روز‌ها گیاهان میتوانند استرس را از شما دور نمایند.

بار دیگر خانه تکانی بهاری در کنار ویروس کرونا

قفسه‌ها

قفسه‌ها یکی از مناطق خانه هستند که می‌تواند به لطف تعداد زیادی اشیاء که در آن قرار میگیرند، طولانی‌ترین زمان را برای تمیز کردن از ما بگیرد
از آنجا که شما برای شروع فصل بهار تمیز می‌کنید، فقط گرد و غبار‌ها را از قسمت‌های باز قفسه پاک نکنید. همه چیز را کنار بگذارید و هر شیء را جداگانه تمیز کنید. وقتی قفسه خالی باشد می‌توانید پشت را نیز تمیز کنیدحتی میتوانید تغییراتی ایجاد کنید و با سلیقه خود مدل جدیدی چیدمان نمایید.

بار دیگر خانه تکانی بهاری در کنار ویروس کرونا

حمام

حمام یکی از مناطق خانه است که احتمالاً روزانه یا هفتگی به صورت سطحی تمیز می‌کنید؛ بنابراین در فصل بهار، توصیه می‌کنیم برای تمیز کردن کامل کاشی‌ها وقت اختصاص دهید.
وضعیت حوله‌های خود را نیز بررسی کنید. اگر می‌بینید که کمی مشکل دارند، آن‌ها را تغییر دهید. از آنجا که بهار است، برخی از رنگ‌های شاد بهاری را انتخاب کنید تا لباسی رنگی به سرویس بهداشتی خود اهدا کنید.

بار دیگر خانه تکانی بهاری در کنار ویروس کرونا

آشپزخانه

یکی دیگر از مناطق مورد استفاده در خانه آشپزخانه است که اغلب به صورت روزانه تمیز می‌شود پس دوباره به کار‌هایی که معمولاً انجام نمی‌دهید توجه کنید. در صورت وجود تمام مواردی را که در کمد‌ها و انبار‌ها دارید، بررسی کنید و وسایل قدیمی که استفاده نمی‌کنید را بیرون بیاورید.
هنگام تمیز کردن، حتماً به لکه‌های چربی دقت کنید و در هر جایی، سعی کنید از شر آن‌ها خلاص شوید.
یکی از وسایل برقی که باید کمی وقت خود را در آشپزخانه بگذرانید یخچال و فریزر است. توصیه می‌کنیم همه‌ی اقلام را بیرون آورده و غذا‌های منقضی شده یا ظروف اضافی را از آن خارج کنید.

بار دیگر خانه تکانی بهاری در کنار ویروس کرونا

اتاق نشیمن

به مبل توجه ویژه‌ای داشته باشید اگرچه ممکن است در نگاه اول نتوانید آن را ببینید، اما مبل‌های پارچه ایی گرد و غبار زیادی دارند کوسن‌ها و میز‌های جلومبلی، کنترل‌ها و تلویزیون را نیز فراموش نکنید!

بار دیگر خانه تکانی بهاری در کنار ویروس کرونا

تا تمام شدن روز‌های سخت در خانه بمانیم از این فرصت برای خانه تکانی و کار‌های عقب افتاده استفاده کنیم تا روز‌ها را با آرامش بیشتری سپری نماییم و سلامت بمانیم….

منبع: دکوبوم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار