کشف قرص ضد بارداری گیاهی مخصوص مردان
کد خبر: ۲۰۵۷۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 March 07    -    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱
پزشکان چینی موفق به تولید قرص ضد بارداری با ترکیبات غیر هورمونی مخصوص مردان شدند. این داروی گیاهی اثرات جانبی ندارد و باعث ناباروری دایمی در مردان نمی‌شود. با مصرف یک دوز در شبانه روز، پس از گذشت ۳ تا ۴ هفته دارو تاثیر خود را می‌گذارد و با قطع مصرف نیز اثر آن مجددا بعد از ۴ تا ۶ هفته از بین رفته و مجددا قدرت باوری خواهند داشت.
 برای سال‌های طولانی خانم‌ها با مصرف قرص‌های ضدبارداری هورمونی با اثرات جانبی،‌ بار مسئولیت پیشگیری از باروی را به دوش می‌کشند اما دانشمندان مدت‌هاست دنبال راهی هستند که بدون آسیب به سلامت مردان دارویی را به صورت ویژه برای آنها تولید کنند.
 
پزشکان چینی موفق به تولید داروی گیاهی و غیر هورمونی ضد بارداری شده‌اند که به صورت موقت از باوری جلوگیری می‌کند. تاکنون آزمایش‌های مختلفی روی موش و میمون انجام شده که از موفقیت این داروی گیاهی خبر می‌دهد.
 
داروی گیاهی «تریپتونید» از گیاه چینی معروف «wilfordii Hook» تهیه می‌شود که معمولا برای درمان بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید استفاده می‌شود. محققان ۱۰ ترکیب مختلف از این گیاه تهیه کرده و مورد بررسی قرار داده‌اند تا به ایده‌آل ترین ترکیب دست پیدا کنند.
 
آزمایش‌های انجام شده روی حیوانات نشان می‌دهد که مصرف یک دوز خوراکی روزانه از این دارو باعث می شود موشهای نر طی سه تا چهار هفته و میمونها طی پنج تا شش هفته نابارور شوند. با مصرف دارو اسپرم‌ها دیگر نمی‌توانند به سمت جلو حرکت کنند و خود را به تخمک برسانند و قدرت جهش خود را از دست می‌دهند.
 
پزشکان چینی می‌گویند مصرف این داروی گیاهی هیچ گونه عوارض جانبی برای مردان ندارد و باعث ناباروری دایمی در مردان نیز نمی‌شود. همچنین با توجه به اینکه این دارو گیاهی بوده و در واقع هورمونی نیست، تاثیرات جانبی دیگری همچون تغییر روحیه یا رفتار در مردان را به همراه نخواهد داشت. طبق گفته پزشکان چینی با قطع دارو و بعد از گذشت ۴ تا ۶ هفته، مجددا مردان قدرت باروری خواهند داشت.
 بهداشت نیوز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
0
آقا این چیزا چیه می سازید
عامل فحشا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار