شکایت از ساسی مانکن در دادگاه ایران
کد خبر: ۲۰۵۷۵۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2021 March 06    -    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
در واکنش به کلیپ مستهجن ساسی مانکن قرار بر این است که از این خواننده لس آنجلسی شکایت شود.

یک وکیل دادگستری با بیان اینکه انتشار کلیپ مبتذل از سوی یک خواننده واکنش‌های فراوانی داشته است، گفت: وزارت امور خارجه، دستگاه دیپلماسی، بخش بین‌الملل قوه قضاییه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری باید از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های حقوقی بین المللی استفاده کنند و طرح دعوا علیه نامبرده در مرجع قانونی را در کشور محل سکونتش و یا در دادگاه‌های اروپایی به جریان اندازند.

رسول کوهپایه زاده در این باره اظهار کرد: همانطور که مستحضر هستید انتشار کلیپ مبتذل و مستهجن از فرد معلوم الحالی با شهرت س.ح در فضای مجازی واکنش های فراوانی را به دنبال داشته و دغدغه همه هنرمندان و کارشناسان امر و فعالان فضای مجازی و بعضی از مسئولین بوده است.

شکایت از ساسی مانکن در دادگاه ایران

وی افزود: متاسفانه با بررسی آثار مذکور به خصوص آثار اخیر این خواننده، این واقعیت به دست می آید که جامعه هدف این خواننده قشر نوجوان و جوان بوده است و مضامین و مفاهیم شعرها و آهنگ های ارائه شده از نامبرده نشان دهنده انتخاب کاملاً حساب شده در خصوص طیف جامعه مخاطب است و ابتذال و بی بند و باری و نقض اصول اولیه موازین اخلاقی به حدی است که به هیچ عنوان اقدامات مذکور قابل توجیه نیست و همه اشخاص از طیف های گوناگون فکری و عقیدتی و گرایش های مختلف مذهبی، سیاسی و اجتماعی این کار را محکوم کردند.

کوهپایه زاده تصریح کرد: مطابق بند الف ماده ۳۴ کنوانسیون حقوق کودک اقدامات متخلفانه نامبرده به لحاظ موازین قانونی بین المللی ممنوع و به عنوان یک تخلف آشکار شناخته شده است.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: مطلعین و خانواده‌های ایرانی و حقوقدانان و وکلای ایرانی محل سکونت نامبرده می توانند به دادگاه مربوطه شکایت کنند مبنی بر اینکه او کنوانسیون حقوق کودک را نقض کرده و اقداماتش مستوجب پیگیری قانونی و مجازات است.

وی ادامه داد: ارتکاب این اقدامات حتی در جوامع غربی هم که بعضاً از برخی از آزادی‌ها برخوردار هستند، محکوم است. در کشورهای اروپایی و آمریکا اگر شخصی افراد زیر ۲۱ سال را تشویق به خوردن نوشیدنی های الکلی کند به شدت با او برخورد قانونی خواهد شد. حال اینکه همین خواننده در سال گذشته در ویدیویی که اولین مخاطبش را به طور مشخص کودکان و نوجوانان قرار داده بود، مضامین مبتذلی در خصوص تشویق به خوردن نوشیدنی های الکلی را به زبان آورده بود.

وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه، دستگاه دیپلماسی، بخش بین‌الملل قوه قضاییه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری باید این موضوع را به طور جدی در دستور کار قرار دهد و از ظرفیت ها و پتانسیل های حقوقی بین المللی استفاده کند و طرح دعوا علیه نامبرده در مرجع قانونی را در کشور محل سکونتش و یا در دادگاههای اروپایی به جریان اندازند.

طبق بند ۶ ماده ۱۰ قانون حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان مصوب ١٣٩٩ هم این کار جرم انگاری شده و دارای وصف کیفری هست و دادستان کل کشور ، پلیس فتا، وزارت ارتباطات و اینترپل می توانند از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنند و پرونده کیفری این خواننده را به جریان بیندازند و موضوع را تحت موازین قانونی داخلی و بین المللی پیش ببرند.

این وکیل دادگستری گفت: در خصوص کلیپ های این خواننده (ساسی مانکن) که در فضای مجازی در حال پخش و انتشار و گسترش است، با اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با صاحبان این برنامه‌ها از جمله اینستاگرام و تلگرام و سایر اپلیکیشن‌ها می توان غیرقانونی و غیر اخلاقی بودن این کلیپ ها را متذکر شد و پیگیری کرد تا از پخش و انتشار آن جلوگیری شود.

وی افزود: به غیر از پیگیری های حقوقی و قانونی در ابعاد داخلی و بین‌المللی به نظر می رسد موضوع دارای ابعاد امنیتی هم هست. یعنی مراجع عالی امنیتی ذیصلاح هم باید موضوع را در دستور کار قرار بدهند؛ به این معنی که این اقدامات باتوجه به اینکه جامعه هدف و مخاطبش هم نوجوانان هستند، نمی‌تواند تصادفی باشد و به نظرم برنامه‌ای سازماندهی شده و اراده ای پشت پرده در جریان است که می تواند آسیب روحی وذهنی و ضربات فرهنگی به جامعه هدف یعنی نوجوانان وارد کند

دیده بان ایران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
SHERVIN
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
2
8
این داستان: حرف مفت
پاسخ ها
صمصام
| |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
خواننده و وکیل، هر دو حرافان مفتند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
4
5
این ادم بی تربیت رو محاکمه کنید
پاسخ ها
صمصام
| |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
حتمننننننننننننننن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
1
4
نکشی خودتو وکیل سهمیه ای....

اگر اینجوری بود که الان باید همه خواننده های لاتین را میگرفتند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
1
5
اول به جرايم مفسدان اقتصادي كه مملكت رو به فلاكت نشوندن رسيدگي كنيد ،رسيدگي به جرايم امثال ساسي مانكن پيشكش تون...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
2
9
یادش بخیر . مرغ سحر . سلطان قلبها . یه امشب شب عشقه . شازده خانم . وووووو
حالا یه عده بچه فوفول با زنهای فاحشه . برای ملت شر و ور می خوانه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
ناز نفست خیلی خوب گفتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار