پلکسی گلاس رنگی چیست و چه کاربردی دارد؟
کد خبر: ۲۰۵۷۲۴
تاریخ انتشار: 2021 March 06    -    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶

پلکسی گلاس یک متریال بسیار پرکاربرد است. به این ورق ها ، طلق پلاستیکی یا شیشه های پلاستیکی هم می گویند. از ورق های پلکسی گلاس در بسیاری از موارد به جای شیشه استفاده می شود. این ورق ها در مقایسه با شیشه مقاوم تر  , و ایمن تر هستند.

از پلکسی رنگی چه می دانید؟

پلکسی رنگی نوعی از پلکسی گلاس است. این ورق ها ، رنگ های مختلفی دارند. شفافیت در این ورق ها، درجات مختلفی دارد که می توانید با توجه به کاربرد مدنظر خودتان به انتخاب بپردازید. این ورق ها نسبت به شیشه مقاومت بالایی دارد. ورق پلکسی رنگی در برابر ضربه و حرارت نیز مقاوم هستند .

مقاومت پلکسی رنگی ودر برابر آفتاب

ورق های پلکسی رنگی در برابر نور خورشید مقاوم هستند؟ یعنی ممکن است پس از مدتی رنگ این ورق ها در معرض نور آفتاب کیفیت خود را از دست بدهد؟
در پاسخ به این سوالات باید بدانید که ورق های پلکسی گلاس از جمله پلکسی رنگی ، در برابر اشعه های خورشید مقاومت بالایی دارند. حتما شنیده اید که اشعه فرابفش خورشید بر بافت و ساختار اجسام تاثیر می گذارد . پلکسی ها از جمله پلکسی رنگی به گونه ای ساخته شده است که در برابر نور خورشید مقاوم هستند و می توان بدون نگرانی از تغییر ظاهر و رنگ آنها را بکار برد .معمولا برای ساخت پلکسی رنگی، نوع شفاف و مات پلکسی تحت فرآیندی قرار گرفته و به پلکسی رنگی تبدیل می شود. پلکسی رنگی می تواند در رنگ های نقره ای، طلایی و.. تولید شود. رنگ های نقره ای و طلایی بسیار پرطرفدار است و نسبت به بقیه رنگ ها گران تر است.

پلکسی گلاس رنگی چیست و چه کاربردی دارد؟

پلکسی رنگی مات

همان طور که از خود کلمه مات، مشخص می شود این نوع پلکسی مات است یعنی از یک سمت آن نمی توان سمت دیگر را مشاهده کرد. در مواردی که بخواهیم اشیا یا فضا پنهان شود و دیده نشود از این پلکسی ها استفاده می گردد.

طلق ترانسپارنت چیست؟

ورق های پلکسی گلاس را در بازار با نام های مختلفی می شناسند. در صورتی که جایی اصطلاح طلق ترانسپارنت را شنیدید بدانید که منظور ورق پلکسی ترانسپارنت است. ترانسپارنت به ویژگی شفاف بودن اشاره دارد که در برخی از ورق های پلکسی وجود دارد.

 

مزایای استفاده از پلکسی گلاس رنگی

پلکسی رنگی مانند دیگر انواع پلکسی مقاومت بالایی دارد. این ورق ها را می توان به راحتی به شکل های دلخواه طراحی کرده و برش داد. این ورق ها نسبت به شییشه مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند. استفاده از شیشه همواره با نگرانی همراه است. احتمال شکستن شیشه زیاد و امنیت آن پایین است. ورق های پلکسی رنگی و دیگر انواع پلکسی این نگرانی ها را حذف کرده اند. از این ورق ها می توان در هر جایی استفاده کرد.  ورق پلکسی رنگی انعطاف پذیر است و وزن کمی هم دارد.

 

کاربردهای پلکسی گلاس رنگی تراسپارنت و مات

تنوع محصولات پلکسی گلاس باعث می شود بتوان از این ورق ها برای کاربردهای بسیار مختلف استفاده نمود. در دکوراسیون داخلی و فضاهای بیرونی انواع ساختمان ها از پلکسی گلاس استفاده می شود. انواع مختلف پلکسی گلاس باعث می شود بتوانید برای موارد تزئینی مختلف از آن استفاده نمایید.
در ساخت موارد مختلفی مانند مبلمان، کاور قفسه ها، کتاب خانه و... از این متریال استفاده می شود.  
در حمام های مدرن از پلکسی گلاس استفاده می شود چون نسبت به شیشه ایمن تر است و طول عمر بالایی هم دارد. تمیز کردن ورق های پلکسی گلاس به راحتی صورت می گیرد.

چگونه پلکسی گلاس رنگی خوب را تشخیص دهم؟

فاکتورهایی وجود دارد که کمک می کند هنگام خرید پلکسی گلاس در انواع مختلف، انتخاب بهتری داشته باشید.

ضخامت ورق باید یکنواخت باشد :

ضخامت سطح ورق باید یکسان باشد. ورق های پلکسی گلاس را به شیوه ریخته گری مسطح تولید می کنند. این ورق ها در صورتی که با کیفیت خوب تولید شوند، سطح یک دستی دارند. درجه رنگ هم در سطح ورق باید ثابت باشد. منظور این است که به عنوان مثال وقتی یک ورق پلکسی قرمز می خرید، اولا تمامی ورق باید مسطح و یک دست باشد یعنی قسمتی از ورق ضخیم تر یا نازک تر نباشد. دوما رنگ ورق در تمامی قسمت ها قرمز باشد و قسمتی از آن کمرنگ تر یا تیره تر نباشد. برندهای با کیفیت این موارد را در تولید ورق های پلکسی رنگی و دیگر انواع آن لحاظ می کنند.

عبور نور باید به خوبی انجام شود :

دقت کنید که ورق های مات و تیره، نباید عبور نور داشته باشند. انواع دیگر ورق های پلکسی مثل ورق رنگی ترانسپارنت باید نور را بطور یکنواخت عبور می دهند. ورقی با کیفیت است که وضوح رنگی خوبی داشته باشد و روشنایی آن هم خوب باشد.

ورق پلکسی باید حالت پذیر باشد :

ورق های پلکسی در حالت عادی انعطاف پذیری بالایی ندارند و اگر آن ها را تحت فشار قرار دهید می شکند. به وسیله حرارت مستقیم یا غیر مستقیم می توان ورق های پلکسی گلاس را خم کرد. هر چه کیفیت ورق های پلکسی بیشتر باشد، انعطاف پذیری بیشتری می توان از آن انتظار داشت.

ورق پلکسی را از کجا بخریم ؟

برای بسیاری از افرادی که با پلکسی آشنا می شوند ، اولین سئوال این است که از کجا پلکسی بخریم ؟  خرید پلکسی ، این روزها کار سختی نیست . هر کجای ایران باشید می توانید اینترنتی برای خرید اقدام کنید. خرید پلکسی از نمایندگی پلکسی در تهران  نیز می تواند با قیمتی مناسب با ارسال به سراسر کشور ، خیالتان را آسوده کند.

منبع : پلکسی روژان – 09128922633 – www. pelaxi1397.ir

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار