انفجار شدید ساختمانی در مرکز تهران
کد خبر: ۲۰۵۷۰۹
تاریخ انتشار: 2021 March 06    -    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار شدید یک ساختمان اداری در مرکز تهران به دلیل نشت گاز خبر داد.
سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت: وقوع حادثه انفجار در یک ساختمان در ساعت ۶:۱۱ صبح امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه ۱۸ را به همراه تجهیزات مربوطه به محل حادثه واقع در خیابان سپهبد قرنی بالاتر از طالقانی اعزام شد.
 
وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه گفت:‌ با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که انفجار در طبقه پنجم یک ساختمان پنج طبقه اداری رخ داده و شدت آن به حدی بوده که منجر به تحریب درها و پنجره‌ها و دیوار پشتی این واحد شده بود.
 
ملکی با بیان اینکه داخل این واحد ۷۰ متری یک نفر حضور داشت، گفت: با توجه به گفته شاهدان فعالیت این واحد اداری هنوز آغاز نشده و تعداد اسباب و اثاثیه در آن قرار داشت و یک مردی ۳۴ ساله نیز برای نگهداری این اقلام در ساختمان مانده بود که درپی انفجار دچار مصدومیت شده و به مراکز درمانی منتقل شد.
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به ساعت وقوع این حادثه تصریح کرد:‌با توجه به اینکه حادثه در ساعات آغازین روز رخ داده و معابر خلوت بود، خوشبختانه به عابران پیاده آسیبی نرسید، اما سقوط اجسام و تکه‌های دیوار و ... سبب وارد شدن خسارت به دو دستگاه خودرو سواری ولستر و برلیانس در این محل شد.
 
وی با بیان اینکه خوشبختانه  این انفجار منجر به ایجاد حریق نشده بود، خاطرنشان کرد:‌ عوامل آتش‌نشانی پس از ایمن سازی محل اقدام به علت یابی برای وقوع این حادثه کردند که در جریان آن مشخص شد نشت گاز شهری از اجاق خوراک پزی منجر به وقوع این حادثه شده است.
 
ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل به عملیات خود خاتمه دادند، گفت: توصیه همیشگی آتش‌نشانی به شهروندان عدم استفاده از چراغ‌های خوراک پزی به عنوان وسیله گرمایشی است. چرا که این وسایل هم منجر به انفجار شده و هم می‌تواند موجب گازگرفتگی شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار