مقاوم‌ترین افراد در برابر کرونا از دیدگاه روانشناسان
کد خبر: ۲۰۵۶۲۳
تاریخ انتشار: 2021 March 05    -    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
متخصصان بخش روانشناسی گروه علوم پزشکی دانشگاه فلورانس ایتالیا مقاوم ترین افراد در برابر بیماری همه گیر ویروس کرونا را شناسایی کردند.
 متخصصان بخش روانشناسی گروه علوم پزشکی دانشگاه فلورانس ایتالیا مقاوم ترین افراد در برابر بیماری همه گیر ویروس کرونا را شناسایی کردند.
 
به نقل از اسپوتنیک، مقاله این دانشمندان در وب سایت Science Direct منتشر شده است.
 
دانشمندان برای شناسایی ارتباط بین سایکوپاتی و بهزیستی در قرنطینه ، یک نظر سنجی انجام دادند. پاسخ دهندگان پرسشنامه ای را برای سنجش ویژگی های شخصیتی و روانی و درک آنها از خطر ابتلا به کرونا پر کردند و سپس سطح رفاه آنها در دوره قرنطینه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در مجموع 619 نفر در این تحقیقات شرکت کردند که میانگین سنی آنها 31.3 سال بود.
 
با توجه به نتایج این مطالعه ، مشخص شد که بیشترین مقاومت در برابر همه گیری در بین کسانی بوده که بی پروایی، گستاخی و تمایل به رذالت از جمله خصوصیات بارز آنها محسوب می شده است.. این افراد در طول انزوا و قرنطینه سطح استرس کمتری را تجربه کردند. در عین حال، پاسخ دهندگان دارای وضعیت روانی ناپایدار و افراد دمدمی مزاج در شرایط قرنطینه احساس کسالت و بدحالی می کردند.
 
ماریا بوگدانووا ، دانشیار گروه روانشناسی عمومی و اجتماعی دانشگاه دولتی استان تیومن روسیه در این رابطه توضیح داد که ویژگیهای منفی شخصیت می توانند در شرایط بحرانی و کمبود منابع "مفید" باشند. وی توضیح داد: "گستاخی ، تمایل به ریسک و دوری از همدلی با دیگران کمک می کند تا این منابع را برای خود نگه داشته و با دیگران به اشتراک نگذاریم."
برترین‌ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار